• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Nudax
    MyWeddingday skrev 2012-01-30 11:33:17 följande:
    Jag har gjort dessa "servettringar" själv, tog en stund men blev fint! Går ju att använda vilken form/bild man vill...
    På min blogg kan ni se hur jag gjort mysticcc.blogg.se/category/brollop.html


    Vad är det för servetter ni har ? Köpt var? Pappers?
  • MyWeddingday

    Servetter: Ja det är papper, kommer inte ihåg vad butiken hette...

    De heter "Linnen look" och är tjockare och ser ut som tyg i själva trycket 

  • Sara1291
    Rosi skrev 2012-01-30 04:49:41 följande:


    Har beställt en sådan här ring. Kostade ca 1800 kr..  =) Skulle igentligen haft en annan men hittade denna i en tidning och blev kär.  =D Men tog i våra namn. =) kommer komma hem nu under veckan. längtar redan på att få se hur den blev.
    Åh vilken bra hemsida!
    Har hittat dessa ringar där: 
    http://www.bradford.se/product_info.php/info/p522_DiamoneskTM-Kaerlekens-Ringar---Tv--ringar-foerenas-till-en---personlig-gravyr-ing-r-.html/XTCsid/8469a5fcc09a95bb4824061328000345 
    och funderar på att köpa antingen dem eller den som du beställt. Kan du lägga upp en bild på din ring när den kommer fram ?? :) 
  • MySweetShadow

    Jag kan tipsa om att kolla på rean efter tärnklänningar!! (eller ja... de mesta kanske?!) Hittade klänningar på New Yorker till mina tärnor för 99kr styck där häromdagen. Jättefina va dom! Knälånga, svarta med tyll o satin Skrattande
    Supernöjd! Jag trodde/antog att just den posten i budgeten skulle bli mycke dyrare...

  • MySweetShadow
    besten93 skrev 2012-01-31 11:21:11 följande:

    Har du någon länk dit?


    Syftar du på klänningarna jag skrev om? Isf nej... Vet inte ens om New Yorker har någon webbutik faktiskt... Obestämd Köpte dom i deras butik i Borlänge.
  • drömmer
    MySweetShadow skrev 2012-01-31 12:52:33 följande:
    Syftar du på klänningarna jag skrev om? Isf nej... Vet inte ens om New Yorker har någon webbutik faktiskt... Obestämd Köpte dom i deras butik i Borlänge.
    Jag kikade med på New Yorker häromdagen. Massa fint, men inget i vårt färgtema. Däremot tror jag att det kommer komma in till våren, för de hade redan börjatt få in mer rosa .
  • besten93

    aha, tack då vet jag. sökte via nätet men kom bara till en amerikansk tidning

  • drömmer
    besten93 skrev 2012-01-31 14:38:59 följande:
    aha, tack då vet jag. sökte via nätet men kom bara till en amerikansk tidning
    De finns bara i vissa städer... Jag har alltid åkt till Köpenhamn för att shoppa där innan, men så öppnade dom i grannstaden för några år sen. En toppenaffär enligt mig, med superbra priser!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)