• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • drömmer
    SaJo1981 skrev 2012-01-24 09:53:27 följande:
    vi använde sizoflor istället för tyg=) blev jätte fint och det var billigt för man köper det på rulle och kan sen klippa det, den är 60cm bred och vi behövde bara 30cm som våra löpare så vi hade till och med över=) 
    Här ären länk till sidan vi beställde från:  sykompaniet.se/contents/sv/d430.html

    Och här är bilder från vår dukning: sajo.blogg.se/2011/august/festloka len.html#comment

     
    Precis en sån enkel och stilren dukning ska vi ha. Superfint!!
  • hsmamma
    drömmer skrev 2012-01-24 21:37:29 följande:
    Precis en sån enkel och stilren dukning ska vi ha. Superfint!!
    Finns även organza på rulle
  • Pluppe
    hsmamma skrev 2012-01-24 18:18:49 följande:
    Om alla kommer som vi ska bjuda blir vi 40 pers. Vi kommer göra vår egen buffe m: kassler, potatissallad, skinka, kycklingspett, frukt och grönsaker, pastasallader. Dekorationer: tänkt köpa från ebay, knoppalakan från ikea. Vi ska ha ett enkelt bröllop och bjudning. Vi vill lägga pengar på.oss istället för gästerna
    Vi hade liknande buffé på min mammas 50-års fest och vi klarade budgeten på 1500 kr och då var vi mellan 35-40 personer, så det skulle nog säkert funka med den budgeten om man handlar ekonomiskt Glad
  • drömmer

    Idag var min sambo o provade kostym. Fastnade för en på HM så tar han den blir det ca 900 för kostym och skjorta . Känns som ett kanonpris och han trivdes riktigt bra i den tunna fina kvalitén. Han är ingen kostymnisse annars, utan har på sin höjd svarta fin (kostym) byxor vid.soeciella tillfällen. Kändes därför ganska bra att hitta en som han verkligen gillade till så bra pris . Kommer köpa väst och kravatt på Ebay sen. Någon som har köpt det därifrån och kan rekommendera en säljare?

  • Fiaa

    Vi köpte väst och kravatt från ebay, den vita som dyker upp med jämna mellanrum. Visst var den fin och till ett bra pris! Men vet inte om den känns lite epig? Väldigt tunn om man säger så.. När man jämför med en som sambon har sen tidigare..

  • Imke1977


    Vilken är finast? Den med mönster var otroligt svårt att få till jämt och snyggt. Nästan omöjligt.... :-/
  • Doofie
    Imke1977 skrev 2012-01-25 08:57:24 följande:


    Vilken är finast? Den med mönster var otroligt svårt att få till jämt och snyggt. Nästan omöjligt.... :-/
    Jag tycker den vänstra, såg mest stlrent ut enligt mig :)
  • Cosy
    Imke1977 skrev 2012-01-25 08:57:24 följande:
    Vilken är finast? Den med mönster var otroligt svårt att få till jämt och snyggt. Nästan omöjligt.... :-/
    TYcker inte det spelar någon roll lika fina men jag skulle välja den vänstar aftersom det såg minst tidskrävande ut
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Hanna05
    Imke1977 skrev 2012-01-25 08:57:24 följande:


    Vilken är finast? Den med mönster var otroligt svårt att få till jämt och snyggt. Nästan omöjligt.... :-/
    Den vänstra
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)