• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • BlomAnna
    Nudax skrev 2011-10-30 12:12:07 följande:
    Så långt har jag inte ens tänkt =P Min barndomsträdgård ligger också i skogen, utan grannar och rätt smala skogsvägar. Dock finns det ganska bra om plats att parkera på så tror ändå inte att det blir några problem =)

    Vad bra att du sa det där om at den synkroniserar, hur lång tid tar det då? Jag har ju också tänkt köra offline såklart. Kommer att ha två olika listor, en som körs vid middag på lite svagare ljud och en som är senare på kvällen till festen. Vi gifter oss först till sommaren 28 juli dock =) Ni då?
    Smart med lite bakgrunds musik under middagen....Tror visserligen det blir tillräckligt med prat och ljud ändå under middagen men under minglet innan vigseln kanske man skulle ha lite lugn klassiskmusik i bakgrunden...
  • CorneliaApplehoff
    RedHead skrev 2011-10-30 21:19:45 följande:

    Min synkade 200låtar på 2 dagar. (beror väl mkt på hur bra täckning man har)


    Jag tänkte på det, kan man ha spotify igång på svagare volym under middagen? Tycker annars blir det ju väldigt tyst?:P


    22 Juni, Midsommarafton, Gifter vi oss.
    Ska ni skicka ut save the date kort?


    'Vi ska ha lite loungemusik i bakgrunden (typ mysig james blunt stil) för att det inte ska bli helt tyst, mot förmodan... :)
  • Nudax
    RedHead skrev 2011-10-30 21:19:45 följande:

    Min synkade 200låtar på 2 dagar. (beror väl mkt på hur bra täckning man har)


    Jag tänkte på det, kan man ha spotify igång på svagare volym under middagen? Tycker annars blir det ju väldigt tyst?:P


    22 Juni, Midsommarafton, Gifter vi oss.
    Ska ni skicka ut save the date kort?


    Nej, vi skickar inte save the dates, istället skickar vi ut inbjudningskorten tidigt, redan i Januari (gifter oss som sagt i Juli). Men då bjuder vi "bara" närmsta familjen och vännerna så man har ju mycket kontakt med dem fram tills bröllopet också så det känns tryggt =) Runt 50 gäster kommer vi att ha.
  • Nudax

    kan tillägga att jag har hela 6 syskon med familjer så 50 pers är verkligen bara närmsta närmsta familjen + några vänner =P

  • RedHead

    Jag ska skicka ut Save the dates men det är bara för vi gifter oss på midsommarafton. tyckte det verkade bra då folk ha ganska lätt för att snabbt boka upp sig på högtider. Men ska skicka ut dom runt nyår sen så ska jag skicka inbjudningarna i mitten av april.


     


    Vi kommer med bli ca 50 pers + - 0. Gubben ahr ganska stor släkt så flest gösterär nog från hans sida, sen är bekanta nästmest och min släkt är inte stor, ca 10 pers som är bjudna.:P

  • Hanna05
    RedHead skrev 2011-10-31 11:02:43 följande:

    Jag ska skicka ut Save the dates men det är bara för vi gifter oss på midsommarafton. tyckte det verkade bra då folk ha ganska lätt för att snabbt boka upp sig på högtider. Men ska skicka ut dom runt nyår sen så ska jag skicka inbjudningarna i mitten av april.


     


    Vi kommer med bli ca 50 pers + - 0. Gubben ahr ganska stor släkt så flest gösterär nog från hans sida, sen är bekanta nästmest och min släkt är inte stor, ca 10 pers som är bjudna.:P


    Varför inte bara skicka ut inbjudningarna redan vid nyår istället? Slipper det bli dubbelutskick!
  • Imke1977

    Jag har oxå skickat ut save the date kort fast via e-mail. Billigt och bra
    Eftersom vi har folk som kommer från utlandet och har släkt som reser mycket i jobbet mm så ville vi skicka ut en liten förvarning om vad som hända skall

    Skicka ut inbjudningskorten FÖR tidigt känns lite sådär... för mig iallafall. SÅ dom riktiga kommer skickas ut i slutet av februari och vi gifter oss 2 juni.

  • BlomAnna

    Hämtade ut paketet material till inbjudningskorten. Nu ska jag bara hitta en snygg tapet att använda för att pimpa de nu bara vita korten jag köpt. om jag lyckas med min idé kommer nog korten bli riktigt fina och dessutom billiga

    Är det någon annan som tänkt använda tapet till några trycksaker?

  • Fiaa

    Hämtade också ut ett paket med vita inbjudningskort som jag beställt idag. Och så var jag och köpte stämplar + färgen. Kan ju säga att det börjar kila i fingrarna nu :)

    BlomAnna : Hurdan typ av tapet ska du använda? Vet inte själv om jag ska ha det.. Om inte annat så är man väl nästan garanterad att "samma" papper räcker till inbjudningskort, festhäfte, vigselprogram m.m. :)

  • RedHead
    Hanna05 skrev 2011-10-31 11:38:30 följande:
    Varför inte bara skicka ut inbjudningarna redan vid nyår istället? Slipper det bli dubbelutskick!

    Håller med Imke. Vill inte skicka ut inbjudningarna för tidigt då kanske folk glömmer bort när det väl är... Man vill ju inte ringa och påminna folk, sen kostade save the date korten 65 kronor och sen inbjudningarna kostar inte mer än 100kr ca.


    Så blir inte så farligt dyrt.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)