• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Sara1291
    RedHead skrev 2011-10-28 09:22:37 följande:
    Enligt mina beräkningar kommer inte vårt bröllop kosta mer än 30000-35000kr :3 Har vi tur ligger det under 30000kr :P
  • Sara1291

    Ville bara berätta att vi igår var och köpte våra förlovningsringar :) är helt överlycklig. det blev den jag ville ha <3 
    han hittade oxå en som passade. totalt hamnade det på 3 342 kr :)  

  • JNT

    Det här med avgift vid borgerlig vigsel varierar mycket mellan kommunerna. Vissa tar alltid ut en avgift, andra gör det aldrig. Vår vigselförrättare utgår från Gislaveds kommun och har vigselrätt i hela landet. där kostar inte själva vigseln någonting, men man får betala reseersättning om man gifter sig i en annan kommun än Gislaved. I vårt fall blir det kanske högst 150:-. Billigt och bra tycker jag! :)

  • Nudax
    RedHead skrev 2011-10-28 09:22:37 följande:
    Enligt mina beräkningar kommer inte vårt bröllop kosta mer än 30000-35000kr :3 Har vi tur ligger det under 30000kr :P
    Fast visst var det ni som fick en massa hjälp från släkt, vänner och bekanta? Det är ju lika kul att ni kommer undan på en bra summa ändå såklart, menar inget sånt =) Men visst kostar det mer "egentligen" ert bröllop som jag förstått det?
  • BlomAnna
    HederJarlestål skrev 2011-10-27 22:30:11 följande:
    Vi kommer inte gifta oss i stadshuset/kommunhuset, så då kostade det tydligen det... Ganska irriterande, eftersom det inte går på 1500 att ta sig till stället vi ska gifta oss på, men det får det väl vara värt antar jag.
    Kosntigt när jag mailade med dem sa de 500 + resersättning.
  • Tinzi
    JNT skrev 2011-10-28 16:06:15 följande:
    Det här med avgift vid borgerlig vigsel varierar mycket mellan kommunerna. Vissa tar alltid ut en avgift, andra gör det aldrig. Vår vigselförrättare utgår från Gislaveds kommun och har vigselrätt i hela landet. där kostar inte själva vigseln någonting, men man får betala reseersättning om man gifter sig i en annan kommun än Gislaved. I vårt fall blir det kanske högst 150:-. Billigt och bra tycker jag! :)
    oki va bra :)

    Vår skall ha 500:- i handen i ett kuvert antar det är för reseersättning mm.
  • Tinzi
    RedHead skrev 2011-10-28 09:22:37 följande:
    Enligt mina beräkningar kommer inte vårt bröllop kosta mer än 30000-35000kr :3 Har vi tur ligger det under 30000kr :P
    Samma här å då får vi NOLL hjälp av släkten/vänner :) Fixar allt själva...& tycker inte att jag snålar ngt särskilt....det enda som känns jobbigt är att behöva laga massa mat dagarna/dagen innan.
  • annapanna88

    Jag blev glad härom dagen när jag gick på stan och av en slump trillade in på lagerhaus där de hade rea på stearinljus i ljusgrönt som ju är vår temafärg :) 2 kr styck kostade dom så köpte 50 stycken! Känns bra att ha det klart :)

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)