• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • annapanna88

    Jag har betalat:
    Klänning 3100
    Skor 600
    Inget annat är inköpt ännu men tänker försöka hitta någon söt bh+trosor lite billigt, smycken blir nog från typ glitter och så någon billig väska. Så för hela min klädsel ca 4500.

    Tänkte använda knoppalakan som duk, ev lägga någon pappersduk under om det lyser igenom. Servetter har jag sytt, efter tips på en annan tråd här, av TEKLA kökshandduk från IKEA, så jag betalade 150 kr för 30 handdukar som blev till 60 servetter :)

  • augusti2012

    Jag vågar knappt skriva om mina fynd. 
    Jag  har allt jag behöver till mig som brud på bröllopet för ynka 1300 kr. Och då har jag inte snålat men fyndat  
    Jag har slöja, tiara, örhänge, halsband, bolero, 2 andra sjalar, stay ups, brudklänning, free brah, väska, 3 par skor etc. 
    Sen har vi fått röd plastduk som vi kommer ha på bordet (pappas fd jobb). Sen har vi sydda servetter av Teklas kökshanddukar. Kommer ha Ikeas billiga gardiner för 35 kr i mitten på bordet. Kommer dela dem. Räknar att få ut 6 längder minst. 

     

  • Nudax
    Januaribruden skrev 2011-10-11 12:38:06 följande:
    Det finns ju finare pappesdukar, som är som tyg. Är dom svindyra kanske?
    Har köpt sådana på Rusta (har även sett att de finns på Ö&B och liknande affärer) för billig peng =) Vi ska nog ha dem under knoppalakan
  • BlomAnna
    augusti2012 skrev 2011-10-11 20:37:06 följande:
    Jag vågar knappt skriva om mina fynd. 
    Jag  har allt jag behöver till mig som brud på bröllopet för ynka 1300 kr. Och då har jag inte snålat men fyndat  
    Jag har slöja, tiara, örhänge, halsband, bolero, 2 andra sjalar, stay ups, brudklänning, free brah, väska, 3 par skor etc. 
    Sen har vi fått röd plastduk som vi kommer ha på bordet (pappas fd jobb). Sen har vi sydda servetter av Teklas kökshanddukar. Kommer ha Ikeas billiga gardiner för 35 kr i mitten på bordet. Kommer dela dem. Räknar att få ut 6 längder minst. 

     
    Teklas kökshandduk?
  • BlomAnna
    BlomAnna skrev 2011-10-11 21:35:29 följande:
    Teklas kökshandduk?
    Såg nu att det var ikea 
  • Imke1977
    Nudax skrev 2011-10-11 20:43:20 följande:
    Har köpt sådana på Rusta (har även sett att de finns på Ö&B och liknande affärer) för billig peng =) Vi ska nog ha dem under knoppalakan
    Men det är ju skitbra! Rusta sa du? Måste kolla det Värsta tipsen man får härinne. Tacksam
  • Hanna05
    Imke1977 skrev 2011-10-12 07:46:41 följande:
    Men det är ju skitbra! Rusta sa du? Måste kolla det Värsta tipsen man får härinne. Tacksam
    Frågan är ju om det finns till runda bord? För det vill jag ha!
  • sandratobias13

    vi försöker hålla ner budgeten så mycket vi kan men vet inte om vi landar på under 40.000. men hur ska ni duka? det vill man ju ska va fint men inte för dyrt:P

  • Tinzi

    Vi ligger på 24.000 nu, och då tycker jag inte att vi sparar in på ngt särskilt...fotograf då, har hittat en hobbufotograf som gör det gratis, tycker hon gör jäääättte fina bilder. Har inte råd m. de 3800 fotografen ville ha, ändrar sig ekonomin så tar jag nog honom ändå, men tror jag ej den gör. Är ju sååå mkt som ska köpas in så lär knppast bli pengar över varje månad :)

  • FelizLane

    Nån med bra tips på billiga tygservetter? Eller sånna i papper som extra fina? 

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)