• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Hanna05

    Mina skor kostade 600 kr, och min klänning kommer kosta antingen 3500 kr eller 9000 kr beroende på vilken det blir! Det har dock min mamma lovat att betala.

    Men sedan tillkommer ju underkläder också ... Får hoppas man hittar någon snygg billig korsett

  • baby freeze

    Jag kommer att använda det par finskor.som jag redan har. Ingådda och bra, och helt gratis.

  • RedHead
    RedHead skrev 2011-10-10 22:29:29 följande:
    Min klänning kostar 6500:-

    Ursäkta för att jag skriver 2 inlägg nu men min dator är knäpp.

    Skorna kostar 199:-
    Underkläder ca 500:-
    Flor 300:-
    Bukett 1500-2000kr
    Smycken 1000:-

  • Lev idag

    Jag hoppas verkligen att min klänning som jag klickat hem ifrån ebay att den passar. Den ska vara måttsydd så det bör vara bra.
    Men den kostade mig 900:- inkl frakt.

    Skorna har jag redan köpt för 399:-
    En liten väska för  typ 80:-, också från ebay :D

  • baby freeze
    Brudiframtiden skrev 2011-10-10 21:44:17 följande:
    Hur mtkt av budgeten lägger ni på klänning?
    800-1500, i materialkostnad. Syr själv.
  • Rosi
    Brudiframtiden skrev 2011-10-10 21:44:17 följande:
    Hur mtkt av budgeten lägger ni på klänning?
    Jag lägger väldigt mycket på min klänning... men det var inte meningen så från början... 10 000kr kostar den...
  • Imke1977

    Klänning: 4000 kr
    Skor: har jag inte köpt än men det får inte överstiga 500 kr.
    Bukett: 1500 kr
    Underkläder: 500 kr
    Smycken: 500 kr

    Det rinner iväg....

  • Nudax

    Klänning + underkjol: 6000kr
    Skor: inte köpta, men satt budget till max 400
    Bukett: Ska jag göra själv så endast inköp av blommor, 300?
    Underkläder: inte köpta men satt budget till max 900

  • midsommarvigsel

    Vad har ni valt för servetter? Pappers eller i tyg? Om tyg hur mycket kostar dom?

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)