• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Hanna05
    augusti2012 skrev 2011-10-07 10:27:44 följande:
    Ska ni ge presenter till dem som hjälper er??? 
    jag hittade precis en grej till mina tärnor.
    7 dollar för 2 stycken inklusive frakt. = 49 kr. :) 
     www.ebay.com/itm/BRIDESMAID-BRIDES-ENTOURA GE-HEART-CHARM-KEEPSAKE-GIFT-/130575016832?_trksid =p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3 D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D3303339040703491 150#ht_4612wt_1189

    Sen ska ena tärnan får en scarf jag hittade på ebay med siluetter med michael jacksson. Hennes gud i princip. :) 
    Och så ska jag hitta något till den andra tärnan. 
    Marskalkerna får nog något som gäller fiske Ett gemensamt intresse för alla 3 killarna. :) 

    Vi kommer ge presenter till följande;
    Våra 2 brudtärnor - ett armband med ett stansat hjärta där vi kommer gravera in "Tack"
    Våra föräldrar - En korg fylld med goda saker, vitt & rött vin med egna flaskettiketter
    Värdparet - Ett hjärtformat decilitermått samt presentkort på restaurang och bio.
    Serveringspersonal - Ett hjärtformat decilitermått & ev lite pengar till Spa.

    Brudnäbb vet vi inte ännu.
    & min man har inte bestämt ifall han vill ha en bestman :P
  • MalinNilsson86

    Hej!


    Vi hade ett väldigt litet och personligt bröllop, med bara föräldrar, mor/farföräldrar samt syskon och deras familer (47 gäster).
    Vi ville inte att det skulle bli nån stor grej utan det skulle vara personligt och mysigt helt enkelt!
    Vi hade borgerlig vigsel.
    Vi gifte oss på majstångsplatsen i Tällberg med utsikt över siljan. Vi hade skrivit egna löften som vi läste upp för varandra innan ringarna lämnades över.
    Sedan hade vi bröllopsfika/mat i bystugan som ligger alldeles intill. Dekorationerna på bordet bestod av murgröna (köpt på ikea :) ), rosor och stora vita blockljus på svarta runda fat (köpt på åhlens).
    Maten tog vi från en cateringfirma och tårtorna köpte vi på ICA Maxi.

    Det beror ju helt och hållet på hur man vill ha det. Vi ville ju inte ha nåt stort bröllop så då la vi inte ner så mycket energi eller pengar på det heller. Men vi fick höra att det var det finaste bröllop nån varit på, vid vigseln tror jag inte vi hade någon som inte grät en skvätt :)

    Se till att njuta av dagen och lägg inte ner allt för mycket energi på att det ska bli perfekt! Det blir perfekt med dom rätta gästerna och den rätta känslan! Man gifter sig ju för att man vill dela livet tillsammans och för att man vill dela denna dag med dom man älskar, inte för att man ska ha en jättestor fest som kostar skjortan! Man ska ju ha råd att leva efter bröllopet också :)... Eller?

  • baby freeze

    Jag kommer kanske att ge någon present till dem som hjälper till, men det kommer nog inte att ha bröllopstema.

  • RedHead

    Hjälpredor, tärnor och marskalker Kommer få en varsin flaska vin och ett mini album med bilder från kvällen.

  • Hanna05
    MalinNilsson86 skrev 2011-10-07 10:42:30 följande:

    Hej!


    Vi hade ett väldigt litet och personligt bröllop, med bara föräldrar, mor/farföräldrar samt syskon och deras familer (47 gäster).
    Vi ville inte att det skulle bli nån stor grej utan det skulle vara personligt och mysigt helt enkelt!
    Vi hade borgerlig vigsel.
    Vi gifte oss på majstångsplatsen i Tällberg med utsikt över siljan. Vi hade skrivit egna löften som vi läste upp för varandra innan ringarna lämnades över.
    Sedan hade vi bröllopsfika/mat i bystugan som ligger alldeles intill. Dekorationerna på bordet bestod av murgröna (köpt på ikea :) ), rosor och stora vita blockljus på svarta runda fat (köpt på åhlens).
    Maten tog vi från en cateringfirma och tårtorna köpte vi på ICA Maxi.

    Det beror ju helt och hållet på hur man vill ha det. Vi ville ju inte ha nåt stort bröllop så då la vi inte ner så mycket energi eller pengar på det heller. Men vi fick höra att det var det finaste bröllop nån varit på, vid vigseln tror jag inte vi hade någon som inte grät en skvätt :)

    Se till att njuta av dagen och lägg inte ner allt för mycket energi på att det ska bli perfekt! Det blir perfekt med dom rätta gästerna och den rätta känslan! Man gifter sig ju för att man vill dela livet tillsammans och för att man vill dela denna dag med dom man älskar, inte för att man ska ha en jättestor fest som kostar skjortan! Man ska ju ha råd att leva efter bröllopet också :)... Eller?


    Håller med dig! :)
  • Imke1977
    BlomAnna skrev 2011-10-07 09:47:42 följande:
    Har aldrig handlat från ebay men använder man paypal borde det väl vara säkert eller? Ibland får man ju chansa lite
    Jag handlar ofta på ebay och det har gått superbra varje gång. PayPal gör ju att det blir säkert
  • baby freeze
    MalinNilsson86 skrev 2011-10-07 10:42:30 följande:

    Hej!


    Vi hade ett väldigt litet och personligt bröllop, med bara föräldrar, mor/farföräldrar samt syskon och deras familer (47 gäster).
    Vi ville inte att det skulle bli nån stor grej utan det skulle vara personligt och mysigt helt enkelt!
    Vi hade borgerlig vigsel.
    Vi gifte oss på majstångsplatsen i Tällberg med utsikt över siljan. Vi hade skrivit egna löften som vi läste upp för varandra innan ringarna lämnades över.
    Sedan hade vi bröllopsfika/mat i bystugan som ligger alldeles intill. Dekorationerna på bordet bestod av murgröna (köpt på ikea :) ), rosor och stora vita blockljus på svarta runda fat (köpt på åhlens).
    Maten tog vi från en cateringfirma och tårtorna köpte vi på ICA Maxi.

    Det beror ju helt och hållet på hur man vill ha det. Vi ville ju inte ha nåt stort bröllop så då la vi inte ner så mycket energi eller pengar på det heller. Men vi fick höra att det var det finaste bröllop nån varit på, vid vigseln tror jag inte vi hade någon som inte grät en skvätt :)

    Se till att njuta av dagen och lägg inte ner allt för mycket energi på att det ska bli perfekt! Det blir perfekt med dom rätta gästerna och den rätta känslan! Man gifter sig ju för att man vill dela livet tillsammans och för att man vill dela denna dag med dom man älskar, inte för att man ska ha en jättestor fest som kostar skjortan! Man ska ju ha råd att leva efter bröllopet också :)... Eller?


    Vad kul!


    Jag kommer ifrån byn på andra sidan sjön sett från Tällberg, och har funderat på att ha bröllopet där i krokarna. Är du själv från Tällberg?

  • baby freeze

    Mina papperssaker: Den till höger tänkte jag som inbjudan, den till vänster som tackkort. Materialkostnad blir ungefär 8kr för båda.


Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)