• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • BlomAnna
    Sara1291 skrev 2011-10-06 14:26:16 följande:
    jag skulle nog också säga second hand och ebay ;) men kinasidor är också billiga. jag skulle också säga att det kan vara bra att småhandla saker och inte köpa precis allt två veckor innan bröllopet. ibland har panduro, tygbutiker o andra spontana REOR. det kan vara bra att passa på vid sådana tillfällen.

    en sak som jag själv har gjort är att jag sparar alla glasburkar (från sylt, saltgurkor o dyl) för att dekorera och använda som vaser till vårt bröllop. man kan också spara plåtburkar.

    en annan grej jag sparar på är toalettrullar (kartongen i mitten). Dessa har jag tänkt pimpa och använda som favours.

    men mitt tips är nog att kolla på reor i diverse dekorationsbutiker och passa på!

    Jag sparar konservburkar för att ha som vaser


     


    Någon som har en bra idé på vad man kan använda toma barnmatsburkar till?

  • Sara1291
    Sara1291 skrev 2011-10-06 14:26:16 följande:
    en annan grej jag sparar på är toalettrullar (kartongen i mitten). Dessa har jag tänkt pimpa och använda som favours.
  • baby freeze
    augusti2012 skrev 2011-10-06 14:18:26 följande:
    Vad är erat bästa tips för att komma ner i budget?? Som ni har märkt hittills!??
    och det är inte saker som att inte ha alkohol jag är ute efter. Utan saker ni har köpt!? Sidor/affärer ni har shoppat på och fyndat.

    Mitt bästa tips är nog Second hand och ebay

    Jag tror att man lurar sig själv lite grann när man shoppar efter fynd. Det bästa sättet att komma ner i pris är att låta bli att handla.


    Skämt åsido: Jag tror att mitt bästa tips är att skriva en lista med saker man vill ha ock sedan rangordna dem efter prioritet. Längst upp sådant som man helst inte vill kompromissa med, längst ned sådant som man kanske kan tänka sig att skippa helt. Gör en uppskattning av vad allt kommer att kosta och försök sedan att hitta lösningar för att pressa priset på varje enstaka post i din lista. Om man tex inte tycker att det här med fotograf är så viktigt, så kanske man kan be någon att ta ett porträtt efter vigseln, du kanske kan sminka dig själv, men kosta på dig ett nytt lyxigt läppstift istället för att betala en sminkös.


     


    Det är ändå viktigt att man inte ska behöva känna att hela bröllopet är en total kompromiss, och det bästa man kan göra då är att planera noggrant.


     


    Men om du har något särskilt som du vill ha, men inte hittar något som inte är så dyrt, så kan vi ju såklart hjälpas åt att hitta billigare lösningar?

  • Sara1291

     


    BlomAnna skrev 2011-10-06 14:36:35 följande:

    Någon som har en bra idé på vad man kan använda toma barnmatsburkar till?


    Mindre vaser  att ha lite mindre blommor i ?
    Som bilden fast lmed barnmatsburkarna ;)
  • fru i augusti

    Blom Anna:
    Tomma barnmatsburkar använde vi som ljuslyktor.

    Inte världens bästa bild men i alla fall...



    Jag har också sett i någon tråd här där man hängt upp flera sådana här egengjorda ljuslyktor. Många tillsammans, det såg jättefint ut!
  • baby freeze
    fru i augusti skrev 2011-10-06 16:37:26 följande:
    Blom Anna:
    Tomma barnmatsburkar använde vi som ljuslyktor.

    Inte världens bästa bild men i alla fall...


    Jag har också sett i någon tråd här där man hängt upp flera sådana här egengjorda ljuslyktor. Många tillsammans, det såg jättefint ut!
    Superfint!
  • Hanna05
    fru i augusti skrev 2011-10-06 16:37:26 följande:
    Blom Anna:
    Tomma barnmatsburkar använde vi som ljuslyktor.

    Inte världens bästa bild men i alla fall...


    Jag har också sett i någon tråd här där man hängt upp flera sådana här egengjorda ljuslyktor. Många tillsammans, det såg jättefint ut!
    Sådär har vi gjort! Dock inte av barnmatsburkar, men utav andra burkar :) Satt rosa satinband på vissa, pärlor på andra och vita band på andra :) Blir riktigt fin och lite mer personligt tycker jag!
  • augusti2012

    vad härligt att få igång er.. :) Det är sånt  här som jag vill se mer av i tråden
    Ni ger super bra tips allihop!  {#emotions_dlg.flower}

  • RedHead


    Vi ska gröpa ur gröna äppel och sätta värmeljus i ist, Vet att det går att köpa Äppel ljus med det blir dyrare än att göra det själv .
  • RedHead


    Såhär tänkte vi med göra, Ursäkta att jag lägger upp bilder i flera inlägg men min dator vill inte sammarbeta med fler än en bild i taget :/
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)