• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Imke1977

    Ett lilafärgat A6 papper med ett lite mindre vitt papper med texten på. Och så en liten rosett. Enkelt men ändå stilfullt
    Men det här är save the date kort på ett roligt, enkelt och gratis sätt

  • baby freeze

    SNÄLLA SLUTA LÄGGA IN BILDER PÅ KLÄNNINGAR! Det finns massor av trådar för sådant, du kan starta egna omröstningar och du kommer att få massor av åsikter, men det hör inte hemma här.

  • Sara1291
    baby freeze skrev 2011-10-06 12:24:20 följande:
    SNÄLLA SLUTA LÄGGA IN BILDER PÅ KLÄNNINGAR! Det finns massor av trådar för sådant, du kan starta egna omröstningar och du kommer att få massor av åsikter, men det hör inte hemma här.

    håller med ;)


    allt som har med att hålla budgeten nere är mer välkommet här än bilder på klänningar (som tar upp hela sidan :P) hehe.


    gå in på  www.diywedding.com om ni vill ha tips på hur mn kan göra egna saker till sitt bröllop. har fått massor av inspiration! och man sparar massor med pengar ;)

  • baby freeze

    Det är helt ok med enstaka bilder som exempel på vad man kan hitta för slags klänningar för billig peng, men det är inte ok att spamma sidan med en massa bilder. Tycker jag iaf.

  • BlomAnna

    Kan vi inte hålla klänningsbilderna i klänningstrådar? Det blir så himla jobbigt att bläddra förbi en miljard bilder man inte är intresserad av att se.


     


    Och så kan man ju ta bort bilderna när man citerar så slipper man bläddra igenom samma en miljard bilder varje gång någon citerar!


     


    *sur*

  • augusti2012

    Vad är erat bästa tips för att komma ner i budget?? Som ni har märkt hittills!?? 
    och det är inte saker som att inte ha alkohol jag är ute efter. Utan saker ni har köpt!? Sidor/affärer ni har shoppat på och fyndat. 

    Mitt bästa tips är nog Second hand och ebay  

  • Sara1291
    augusti2012 skrev 2011-10-06 14:18:26 följande:
    Vad är erat bästa tips för att komma ner i budget?? Som ni har märkt hittills!?? 
    och det är inte saker som att inte ha alkohol jag är ute efter. Utan saker ni har köpt!? Sidor/affärer ni har shoppat på och fyndat. 

    Mitt bästa tips är nog Second hand och ebay  
    jag skulle nog också säga second hand och ebay ;) men kinasidor är också billiga. jag skulle också säga att det kan vara bra att småhandla saker och inte köpa precis allt två veckor innan bröllopet. ibland har panduro, tygbutiker o andra spontana REOR. det kan vara bra att passa på vid sådana tillfällen.

    en sak som jag själv har gjort är att jag sparar alla glasburkar (från sylt, saltgurkor o dyl) för att dekorera och använda som vaser till vårt bröllop. man kan också spara plåtburkar.

    en annan grej jag sparar på är toalettrullar (kartongen i mitten). Dessa har jag tänkt pimpa och använda som favours.

    men mitt tips är nog att kolla på reor i diverse dekorationsbutiker och passa på!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)