• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Hanna05

    Vilken av dessa klänningar tycker ni är finast? & passar in bäst till mitt tema som ljusrosa&vitt ...

    1.



    2.


    3.


    4.


     


  • baby freeze
    Nudax skrev 2011-10-04 20:20:31 följande:
    Ingår porslin, glas, bestick etc i er lokalhyra? Mat och dryck blir mer än man tror =( Vi ska göra maten själva och det kommer ändå dra iväg ett par tusen och om man sen tänkt ha alkohol drar det iväg också. Inbjudningskort, festhäften etc/liknande - även om man gör det själv (vi med) kostar det ju att köpa in snygga papper till det/skrivarfärg, kuvert, frimärken etc. Ringar? =)
    Jag har just papper som en av de större posterna, bara portot går loss på minst 600 med tackkorten inräknade.
  • drömmer

    Hanna05: Klänning nr 1 var underbar. Åhh helt min stil!! Synd att jag inte ska gifta mig på 1,5 år, annars hade jag beställt den  !

  • baby freeze

    Kan ni inte diskutera klänningar i detalj i någon av trådarna som finns till hjälp just för sådant? Jag tycker att det är lite irriterande att behöva bläddra igenom allt som inte hör till diskussionen om budgetlösningar, och det finns massor av kunniga på kinaklänningar som kan svara på alla frågor om frakt, valuta och tull i andra trådar.

  • BlomAnna
    baby freeze skrev 2011-10-04 22:39:20 följande:
    Kan ni inte diskutera klänningar i detalj i någon av trådarna som finns till hjälp just för sådant? Jag tycker att det är lite irriterande att behöva bläddra igenom allt som inte hör till diskussionen om budgetlösningar, och det finns massor av kunniga på kinaklänningar som kan svara på alla frågor om frakt, valuta och tull i andra trådar.
    Jag håller med!!
  • Imke1977

    Är det någon som vet om det finns save the date kort på nätet. Som e-kort tänkte jag.
    Skulle gärna vilja skicka ut save the date kort men det blir ju lite extra pengar där med frimärken å grejjer om man ska göra det.... Tänkte e-kort kunde vara nått kanske.

    Förslag?

  • Rosi
    Imke1977 skrev 2011-10-05 07:59:00 följande:
    Är det någon som vet om det finns save the date kort på nätet. Som e-kort tänkte jag.
    Skulle gärna vilja skicka ut save the date kort men det blir ju lite extra pengar där med frimärken å grejjer om man ska göra det.... Tänkte e-kort kunde vara nått kanske.

    Förslag?
    hmmm... svår fråga.. jag är inte säker på av vistaprint.se har för sätt.. men värt att kolla in.. för deras kort är annars verkligen billiga..
  • Imke1977

    Känns nästan som att det är frimärken och kuvert som får kostnaden att dra iväg ibland..... Drygt.

  • Rosi
    Imke1977 skrev 2011-10-05 08:04:36 följande:
    Känns nästan som att det är frimärken och kuvert som får kostnaden att dra iväg ibland..... Drygt.
    Du kan söka på google sök då på E-kort och se om du får fram något.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)