• Anastasia

    Var ska man åka för att verkligen ha det lyxigt?

    Hej på er!
    Jag undrar var man kan åka för att njuta fullt ut. Kosta vad det vill Guld i mun(skriv alla era tips utan att tänka på budgeten).
    Men skriv även hur mycket det kommer att kosta. Glad
     

  • Svar på tråden Var ska man åka för att verkligen ha det lyxigt?
  • Gwennie
    Gwennie skrev 2011-09-05 19:52:16 följande:
    Vi sitter just nu och dregglar över kombinationsresor Sydafrika/Mocambique. Ett par dagar på game lodge i någon av Krügerparkens satellitparker med gamedrives på dagarna och mysiga solnedgångar i badkar på privata altan ut mot vattenhålet. Sen en veckas sol, snorkling och dykning på någon av öarna utanför Mocambiques kust. Är så sugen så jag kan knappt sitta still på stolen! Bara att inse att plånboken inte hoppar riktigt lika högt ännu, men vi jobbar på det... :D
    Kostnad var det, ja. Det billigaste vi hittat har varit runt 23000 pp.
  • AnnL
    TheD skrev 2011-09-05 18:27:27 följande:
    Vad är lyx för er? Glad

    Vi åker till Thailand fyra veckor nästa vecka till www.capesienna.com med jacuzzi på balkongen.... Så det hotellet är ju lyx. Maldiverna ville vi till men då skulle det "bara" bli två veckor :)

    Beror på vad ni vill få ut av lyxresan. Ska det finnas spa? Bo på stranden? Personal shopper? Chaufför?....Osv
    Vad betalar ni per natt? Verkar vara ett fantastiskt hotell!! :)
  • Meeru

    Maldiverna, som några andra redan har sagt! Vi var på Meeru Island Resort för snart tre år sedan och det var helt underbart. Har även varit i Thailand och på Mauritius, men Maldiverna kändes lyxigast, bl.a. eftersom ön var så pass liten att man har nära till stranden var man än bor. Tror det kostade drygt 56.000 kr för två personer i 11 nätter.

  • TheD
    AnnL skrev 2011-09-05 21:07:01 följande:
    Vad betalar ni per natt? Verkar vara ett fantastiskt hotell!! :)
    Per natt...ingen aning. Totalpriset för oss båda inkl sviten, försäkring och annat: 35 000:- Vi åker en bra tid Flört en månad senare så är priset över det dubbla och då är det bara räknat på grundpriset. Haft kontakt med ett bröllopspar som var där nu och säger att det är som på bilderna och att det är helt fantastiskt. Ett annat par som ska gifta sig åker dit nästa år :D så vi är några som ska dit haha
  • Anpeca

    Har varit i Thailand flera gånger och älskar landet men skulle definitivt inte välja det om man är ute efter en lyxig bröllopsresa på tu man hand med en känsla av paradiset! Jag gifte mig 20 augusti, hade bröllopsfest där alla övernattade och åkte sedan dagen efter direkt efter frukost och paketöppning till Arlanda och vidare till Maldiverna vilket var helt underbart! Närmare paradiset än så kan man inte komma! Det är verkligen lika fint som på bilderna! Min man har rest väldigt mycket och jag också en hel del men det var det vackraste stället vi varit på och också väldigt LYXIGT! Vi åkte till en ö som heter Kuredu och valde att bo i en Jacuzzi Beach Villa direkt på stranden. Servicen var jättebra och mycket personlig och maten var fantastisk och det fanns också ett riktigt fint SPA som man bara inte får missa. När man ligger på massagebänken så kan men se ner på vattnet under och se alla vackra fiskar som simmar förbi och kanske också en sköldpadda..... När vi kom till ön tog vi som de flesta andra av oss skorna och sedan tog vi inte på dem igen förrän vi steg på sjöflygplanet för att åka hem. Det var enormt härlig känsla att gå barfota under hela vistelsen. Om man ändå vill ha skor så är det bara flipflop som gäller trots att hela anläggningen känns riktigt exklusiv!

    Skickar en länk så att du kan se hur fint det var:  http://www.kuredu.com/

  • Anpeca

    Glömde skriva vad det kostade!

    Vi betalde ca 24 000 kr per person och var borta 9 dagar och då ingick ALLT!! Mycket pengar men väl värt varenda krona!! Man åker ju bara på bröllopsresa en gång........

    Vi kommer definitvt åka tillbaka dit igen!

  • FelizLane

    åh! drömmer ju om att åka. Men så är det ju plånboken som klämmer lite.. Hur mycket har ni betalat? Är så rädd att jag skulle göra fel om man beställer över nätet sådär... Bokade ni genom typ ticket?

  • Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-09-05 18:10:06 följande:
    Vi ska också åka till Maldiverna!
    Glömde kostnaden! Vi bokade själva utan resebyrå, 2 veckor på Kuredu Island med full board (inte all inclusive då vi ändå dricker och småäter rätt måttligt), boende i beach bungalow (kanske försöker uppgradera andra veckan om det känns som att det skulle vara värt det), och resa med ett byte i London, som vi bokade på skyscanner, för lite mindre än 40 000 sammanlagt (exakt kostnad beror ju på vad dollarn står i den dag betalningen till hotellet dras från kontot).
  • FelizLane
    Aniara4 skrev 2011-09-06 10:57:48 följande:
    Glömde kostnaden! Vi bokade själva utan resebyrå, 2 veckor på Kuredu Island med full board (inte all inclusive då vi ändå dricker och småäter rätt måttligt), boende i beach bungalow (kanske försöker uppgradera andra veckan om det känns som att det skulle vara värt det), och resa med ett byte i London, som vi bokade på skyscanner, för lite mindre än 40 000 sammanlagt (exakt kostnad beror ju på vad dollarn står i den dag betalningen till hotellet dras från kontot).
    åh, men det var ju faktiskt helt okej pris! Hur vart bokade ni? vill ju så gärna åka till en paradisö... :)
  • Aniara4
    FelizLane skrev 2011-09-06 11:02:48 följande:
    åh, men det var ju faktiskt helt okej pris! Hur vart bokade ni? vill ju så gärna åka till en paradisö... :)
    Som sagt, vi bokade hotellet direkt på deras hemsida, och flygresan på skyscanner.se . Visst finns det kanske en annan trygghet om det skulle hända något om man bokar via en researrangör, men... vi är snåla.

    Det beror nog rätt mycket på när man åker också. Jag tror januari är högsäsong, vi åker i november, men det verkade vara ännu billigare nu i september. Men vi hade inte riktigt tid att åka direkt efter bröllopet, och dessutom har vi båda ett väldigt stort behov av att komma bort just i november.
  • Fröken Emma
    Anastasia skrev 2011-09-05 18:40:53 följande:
    Lyx för oss är (på ett ungefär):
    Personal
    Spa
    Chaufför
    Ja, att inte göra något själva (nästan Kyss)
    Så? Fler tips??

    Säger inte så mycket.
    Vår planerade safariresa till afrika inehåller detta. Men inga hotell o marmor o guld utan tält, och inga vita stränder med klarblått vatten. Skita i buchen ingår i vår resa. Ingår det i din? ;) kommer nog gå på närmare 100 loppor för ett par veckor med 2 vuxna o två barn.

    BORACAY-fillipinerna
    Här har du en riktig paradisö!!
    Är nog det mest fantastiska LYX-semestern jag varit på. 100 000 gånger bättre än vad du kan få i thailand.
    (ja, till alla er thailandsälskare, jag har varit i thailand flera gånger, både öar och fastland)


    Men närmaste resan är Mexico i feb. 3 veckor två vuxna två barn 50 000:- Ser jag riktigt fram emot.

  • Humlan

    Vi kommer att åka på kryssning från new york till Bahamas och det kan bli hur lyxigt som helst.Bara ni som sätter gränsen för vad det får kosta. På båten finns ALLT du kan tänka dig
    I new york kan ni tex bo på lyxhotell med världens finaste utsikt

    Vi kommer dock inte att bo på lyxhotell ( kostar verkligen skjortan) men däremot ska vi hyra en Mustang cab när vi är i Orlando och glassa runt i Tungan ute


  • Anpeca
    Aniara4 skrev 2011-09-06 10:57:48 följande:
    Glömde kostnaden! Vi bokade själva utan resebyrå, 2 veckor på Kuredu Island med full board (inte all inclusive då vi ändå dricker och småäter rätt måttligt), boende i beach bungalow (kanske försöker uppgradera andra veckan om det känns som att det skulle vara värt det), och resa med ett byte i London, som vi bokade på skyscanner, för lite mindre än 40 000 sammanlagt (exakt kostnad beror ju på vad dollarn står i den dag betalningen till hotellet dras från kontot).
    Ni kommer att få det helt fantastiskt och jag är så avundsjuk på er att ni har er resa framför er! Jag vet ju inte hur pålästa ni är om Kuredu men jag skulle rekommendera er att gå in på TripAdvisor där ni kan få en hel del tips om ön som är rätt användbart! Jag skulle helt klart rekommendera er att uppgradera ert boende sista veckan om ni ska vara där två veckor av flera anledningar! Dels så är stranden på andra sidan om ön så himla mycket finare och så är det också så att om ni bor i Beach bungalow så är det rätt begränsat var ni kan äta och dricka och det är ju en del av upplevelsen där. När vi pratade med andra gäster där så fick vi höra att det oftast är billigare att köpa paketresor till Maldiverna istället för att boka själva men att det finns många resebyråer på internet som erbjuder bra paketpriser. Vi brukar alltid boka flyg och hotell själva när åker till Thailand och tycker att det brukar funka bra men denna gång bokade vi genom ABC Tours. Det ni bör tänka på också med tanke på att ni inte valt All inclusive är att ALL dryck kostar (inte bara alkohol) och det är extremt varmt så jag tror faktiskt att ni ändå tjänar på att ta All Inclusive vilket i princip alla gäster på ön har. När jag skrev att vi betalde 24 000 kr per person så räknade jag även in utflykter och SPA-behandlingar som vi gjorde. För själva boendet i vår Jacuzzi Beach Villa samt All Inclusive betalade vi 22 800 kr.

    När åker ni? 
  • Anpeca
    FelizLane skrev 2011-09-06 10:53:50 följande:
    åh! drömmer ju om att åka. Men så är det ju plånboken som klämmer lite.. Hur mycket har ni betalat? Är så rädd att jag skulle göra fel om man beställer över nätet sådär... Bokade ni genom typ ticket?
    Vi bokade vår resa genom ABC Tours http://www.abctours.se där vi hade kontakt med en tjej som heter Karina. Det är en mindre resebyrå i Malmö som vi tidigare bokat hotell i Thailand genom. Det tar kontakt med hotellet samt kollar flyg och ger förslag och då kan man ju komma med önskemål om boende osv. Hon har själv varit på ön och känner till anläggningen vilket jag tycker kändes bra.
  • Aniara4
    Anpeca skrev 2011-09-06 12:54:49 följande:
    Ni kommer att få det helt fantastiskt och jag är så avundsjuk på er att ni har er resa framför er! Jag vet ju inte hur pålästa ni är om Kuredu men jag skulle rekommendera er att gå in på TripAdvisor där ni kan få en hel del tips om ön som är rätt användbart! Jag skulle helt klart rekommendera er att uppgradera ert boende sista veckan om ni ska vara där två veckor av flera anledningar! Dels så är stranden på andra sidan om ön så himla mycket finare och så är det också så att om ni bor i Beach bungalow så är det rätt begränsat var ni kan äta och dricka och det är ju en del av upplevelsen där. När vi pratade med andra gäster där så fick vi höra att det oftast är billigare att köpa paketresor till Maldiverna istället för att boka själva men att det finns många resebyråer på internet som erbjuder bra paketpriser. Vi brukar alltid boka flyg och hotell själva när åker till Thailand och tycker att det brukar funka bra men denna gång bokade vi genom ABC Tours. Det ni bör tänka på också med tanke på att ni inte valt All inclusive är att ALL dryck kostar (inte bara alkohol) och det är extremt varmt så jag tror faktiskt att ni ändå tjänar på att ta All Inclusive vilket i princip alla gäster på ön har. När jag skrev att vi betalde 24 000 kr per person så räknade jag även in utflykter och SPA-behandlingar som vi gjorde. För själva boendet i vår Jacuzzi Beach Villa samt All Inclusive betalade vi 22 800 kr.

    När åker ni? 
    Tack för omtanken. Vi har läst på ganska noga innan vi valde. Att uppgradera boendet ett snäpp skulle kosta oss 14 000 för två veckor, och för det får vi ju en hel semester till nästa vinter (någon annanstans då). Jag läste också här att det var flera som fått sitt boende uppgraderat vid ankomsten, så vi tänkte vara lite sluga och vänta med att fundera på uppgradering tills vi är där. Risken är förstås att det då är fullbokat i alla bättre boenden om/när vi vill uppgradera, men det får vi väl leva med i så fall.

    Jag läste att vattnet inte är gratis med All inclusive heller, bara lite billigare, och vi dricker sällan annat än vatten. Minns inte nu hur stor prisskillnaden var, men vi räknade på det eftersom vi är ett par ekonomiska räknenördar med kontrollbehov, och kom fram till att vi inte trodde det skulle löna sig.

    Vi åker i mitten av november. Det är inte den billigaste tiden på året direkt, men det är den tid då vi verkligen behöver komma bort från gråmörkret!
  • Fishkiss

    Ni måste åka till Maldiverna Baros! Lyx och romantik! www.baros.com gå även in och läs på www.tripadvisor.com där kan du läsa recensioner.
    Vi ska åka dit på vår bröllopsresa
    Priserna varierar mycket beroende på reseperiod, resebyrå och val av boende.
    Det är dessutom väldigt dyrt där (mat, drinkar, spa...) men det verkar väl värt det!

    Ett litet smakprov:




Svar på tråden Var ska man åka för att verkligen ha det lyxigt?