• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • MariaWim

    Vi gifter oss också den 26 maj och vi har en del kvar. Bokade en del tidigt som kyrka och lokal och sen väntade vi nog lite länge med resten, men nu är vi nog på banan. Det vi har kvar är:


    - Tårta. Bageriet tog 75:-/bit, höll på att trilla av pinnen. Blir nog enkel bokning på ICA eller Citygross.
    - Solist i kyrkan - kan kyrkan ha tips om man inte känner ngn som kan sjunga?
    - Hår och smink, har fått lite tips men det är det jag är mest stressad över
    - Sista detaljerna kring middagen; vilket kött och dricka till.
    - Tärnklänningar, har beställt 6 olika via internet.
    - Present till tärnorna, helst ett smycke, har ni några tips?
    - Skor, beställde ett par fantastiska men de var lite små. Ska testa att byta storlek och hoppas på det bästa.
    http://www.brandos.se/ivory/hilary-off-white/a43021
    - Kyrkoprogram, bordsplacering, festprogram
    - Ev. bordsdekoration och dekoration i lokalen (kanske ngt tyg, ljusslinga, blommor & Lljus).


    Puh, när jag tänker på det blir det mer och mer, listan är inte slut än men vi börjar här....

  • Guffi

    Har beställt tårtan nu. Citygross blev det hos, 40kr/bit tar dem! Bara för att det heter Bröllopstårta... Jaja, får hoppas att den är riktigt fint gjord då! ;) Annars tar de 189kr för en 14-16bitars tårta...

    Vi ska laga maten själva (eller ja, mamma...) så det börjar bli dags att hålla utkik efter extrapriser på kött. VIn och annan drycka skulle vi ju faktiskt också börja handla för att sprida ut kostnaderna lite till.. Även om vi bara har 4 veckor kvar till helgen! Helt sjukt, nu är det nära! Pirrigt :)

    Hur långt har ni andra kommit med vigsel- och festprogram? Ni får gärna lägga upp bilder för inspiration :)

  • Tinzi
    Guffi skrev 2012-04-03 14:27:30 följande:
    Har beställt tårtan nu. Citygross blev det hos, 40kr/bit tar dem! Bara för att det heter Bröllopstårta... Jaja, får hoppas att den är riktigt fint gjord då! ;) Annars tar de 189kr för en 14-16bitars tårta...

    Vi ska laga maten själva (eller ja, mamma...) så det börjar bli dags att hålla utkik efter extrapriser på kött. VIn och annan drycka skulle vi ju faktiskt också börja handla för att sprida ut kostnaderna lite till.. Även om vi bara har 4 veckor kvar till helgen! Helt sjukt, nu är det nära! Pirrigt :)

    Hur långt har ni andra kommit med vigsel- och festprogram? Ni får gärna lägga upp bilder för inspiration :)
    OJ! vi bet. 15:- biten för vit prinsesstårta...där i Borås.
  • nrkpgbrud

    Den 12e Maj är det dags! Jag och min blivande man har planerat detta i över ett år.
    Vi visste redan direkt när vi träffades att det skulle vara vi och förlovade oss redan efter 3 månader. 
    Många i vår närhet trodde inte på oss och vart väldigt häpna när vi väl berätta att  bröllopet kommer stå i maj.
    Nu så här månaden innan är det mesta klart:

    Kyrka -Bokat! men väntar på att höra från prästen(vi har ingen speciell så vi går på deras rullande schema)
    Lokal-Bokat
    Mat-Beställt! Buffe för 44 pers.
    Dryck- En del är inhandlat och resten köps veckan innan.
    Tårta- Ordnas av min bästa väns syster som är konditor och jätteduktig.
    Brudens kläder - Allting klart och ska hämta klänningen hos sömmerskan nästa vecka efter att hon fick sy in.
    Brudgummenskläder- Klart!
    Ringarna- Köpta och ligger i byrålådan och hånas ;)
    Dekorering i lokalen- Planerat och "provdukat"
    Hår,Smink & Naglar - Ska en av mina närmaste vänner fixa. Kommer att provfixa hår och så nån vecka innan.
    Svensexa & Möhippa -Planerat!
    Hotellrum-Bokat! blir en mini smekmånad på 2 dagar.
    Inbjudningarna ute sen i Jan och sista svars datum var 12e Mars.

    Då vi avsade oss bröllopspresenter och bad om 300kr /per inbjudningskort för att täcka matkostnaden på mottagningen så har det ju då tyvärr medfört lite sura miner men det som smärtar mig mest är folk som säger att de ska komma på mottagningen och sen inte betalar in de 300kr trots att man gett de uppskov med 2 veckor. Till saken hör att det är bl.a. en av mina tärnor. Så just nu är jag ganska osäker på att hon kommer dyka upp. Hon har haft mycket omkring sig och jag har gett henne chansen att dra sig ur utan sårade känslor men nu har hon sagt att hon ska vara tärna så det återstår och se. 

    Nu är det bara att vänta ut tills vår stora dag kommer och vad jag har lärt mig av detta planerande är att de praktiska sakerna är inga problem men människor därimot kan man inte planera tillräckligt för.
    Tack för att jag fick skriva av mig i ett forum där säkert fler än jag har dessa problem!
    Kramar från Nrkpgbrud

  • 070831

    ja då kom intygen idag

    brudgummens klädsel CHECK
    Brudens klädsel CHECK
    tärnors klädsel CHECK
    Smycken till tärnor CHECK
    Tårta och cupcakes CHECK
    Lokal CHECK
    inbjudningarna CHECK 
    Kyrka: CHECK och kommer ha Margaretha i barkåkra kyrka
    Marskalks kläder: CHECK
    Blommor: CHECK
    Ringarna: CHECK
    Naglar: CHECK
    Hår: CHECK
    Fotograf CHECK
    Dryck: Daniel ska prata med sin vän nu i veckan att boka det
    Solist : CHECK
    MAt: buffe CHECK

  • julialexandra

    Här börjar vi vara på den säkra sidan, känss det som nu åtminstone :) vänta bara jag kommer säkert ha världens break-down här när jag upptäcker att allt inte var så färdigt som jag trodde.
    Kländer till mig & han CHECK endast slips och smycken kvar
    Mat CHECK
    Tårta CHECK
    Inbjudningar CHECK
    toastmasters CHECK
    Präst och kyrka + solister CHECk
    serveringspersonal CHECK

    äh det jag tror att fattas fortfarande är programblad till vigsel och fest
    gravera ringarna
    köp ny makeup
    nya kalsonger till blivande
    försöka bli brun ;)

    Huh det är nära  nu tjejjer :))) 

  • Tinzi
    julialexandra skrev 2012-04-04 08:18:39 följande:
    Här börjar vi vara på den säkra sidan, känss det som nu åtminstone :) vänta bara jag kommer säkert ha världens break-down här när jag upptäcker att allt inte var så färdigt som jag trodde.
    Kländer till mig & han CHECK endast slips och smycken kvar
    Mat CHECK
    Tårta CHECK
    Inbjudningar CHECK
    toastmasters CHECK
    Präst och kyrka + solister CHECk
    serveringspersonal CHECK

    äh det jag tror att fattas fortfarande är programblad till vigsel och fest
    gravera ringarna
    köp ny makeup
    nya kalsonger till blivande
    försöka bli brun ;)

    Huh det är nära  nu tjejjer :))) 
    haha du har typ samma kvar som mig.

    Jag ska börja sola solarium lite nu gör inte det annars men vill iaf skilja mig från det vita i klänningen :)
    Ska också införskaffa VATTENfast mascara, VET hur jag kan lipa nämligen :)
    Och har idag lämnat in ENA ringen för gravering iaf.

    Jag drömmer mardrömmar VAREJ natt om saker som går fel på bröllopet,MEST om klänningen-...gah.
  • Guffi

    Jag har också kvar att bli lite brun... Som du säger Tinzi - skilja mig från klänningen

    Vattenfast mascara är ett måste här också.. Har kostat på mig övrigt msink från ID

    Trosor till mig och kalsonger till m2b är också kvar..

    Denna tråden är såå bra! Jag tror att jag har koll på allt men så kommer en av er med tips om vad som ytterligare kan göras :) Nej, nej, ingen stress över att det är mer att göra...

    Men vad hade jag gjort utan er?!

    Idag är det EXAKT 1 månad kvar! och 2 timmar o 40 min..

  • emelie och Jonas

    Har 44 uppgifter kvar att göra enligt BT planeringskalender, känns stressigt :)
    Men alla stora poster är iaf klara :)

    Håller dessutom på att flytta nu så förutom bröllopsplanering och samtal hit och dit ska det packas och ringa andra samtal...rätt mycket nu kan man säga!

  • Tinzi
    Guffi skrev 2012-04-05 13:20:17 följande:
    Jag har också kvar att bli lite brun... Som du säger Tinzi - skilja mig från klänningen

    Vattenfast mascara är ett måste här också.. Har kostat på mig övrigt msink från ID

    Trosor till mig och kalsonger till m2b är också kvar..

    Denna tråden är såå bra! Jag tror att jag har koll på allt men så kommer en av er med tips om vad som ytterligare kan göras :) Nej, nej, ingen stress över att det är mer att göra...

    Men vad hade jag gjort utan er?!

    Idag är det EXAKT 1 månad kvar! och 2 timmar o 40 min..
    Ja precis LITE färg vill man iaf ha :)

    Idag har jag hämtat festhäftena och klänningen från väninnan som sytt om den, samt weddingtreet från tryckeriet.

    Kvar att KÖPA/BETALA:

    Ram till weddingtree
    Presentkort för blommorna (jag samlar för att bet. m. sen)
    1500:- i presentkort på CityGross (tårtan)
    Skor blivande
    En löpare till
    1 duk till
    Jordgubbsmousserande 10 flaskor kvar
    Baileys,Dooleys.
    läsk/snacks/mat osv.
    Mascara
    Bet. hotellet
    Bet. resten av lokalen
    bet. tryckeriet

    Kvar att GÖRA:

    Sy in sonens byxor
    beställa tårtan
    Till frisören om 3 veckor (färga/klippa)
    lämna in blivandes ring för gravering/hämta min som är där nu

    KÄNNS som mycket, men är mest alla kostanderna som är jobbig då vi har kass ekonomi.
    Hade jag bara haft pengar hade det inte varit några problem

    Men utöver detta så ska vi göra 200 kycklingspett torsdagen innan vigseln...
    handla en masssssa mat
    pynta lokalen
    göra naglar
    LAGA massa mat
    provsminkas& prova frisyren
    Låna ett staffli av något

    Ja man kommer väl andas ut ...efteråt kanske? ;)
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?