• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • 070831

    ja då var bröllopsfrisyrerna klara till tärnorna och til mig
    blommor bestämda nu ska vi bara kolla in floristerna här
    marskalken tackat ja och musiklistan är på G
    bröllopstårta hittad men nu ska jag kolla och höra med henne om pris och så
    ska ha cupcakes oxå
    dukningen på börjad med planeringen

    väntar på klänningen jag beställde i höstas av luxery dresses (september beställde jag den) men skickades sista januari nu på fredag har det gått 2 veckor gissar att den kommer efter helgen den veckan han skulle skicka med express

  • Mandelmassa

    Hej alla majbrudar! Hoppar in här (igen) Glad

    Hur går planeringen för er? Bara tre månader kvar! Knappt!! Längtar så.

    Vi har fått klart inbjudningarna, hemgjorda, och de är ivägskickade till vårt lilla bröllop. Jag har hittat florist och bestämt mig för vilken bukett jag vill ha, en liten rundbunden med rosor och pioner!

    Min klänning hittade jag förra veckan! Den kom hem på en vecka så ska hämta den snart och sen behöver den bara sys om lite. Har beställt skor och en väska oxå i snyggt lila färg. Hittade även ett snyggt femradigt pärlarmband som var precis vad jag letat efter! Och ringen är ju klar oxå! Vill så gärna ta på den...

    Bröllopsnatt är bokad, likaså restaurang. (Vi gifter oss i Stockholm stadshus)

    Hmm, det som behöver fixas är underkläder, kläder till barnen och skor och skjorta till m2b.

    Solig

  • Maseralda

    Har sån beslutsångest över tårtan, kan inte bestämma mig för vilken fyllning som ska vara i. Har funderat på jordgubbsmousse och limemousse, fast är osäker på jordgubben... Har funderat på flädermousse också men vet inte vad jag skulle kombinera med. Vad ska ni ha för tårtor?

  • KhiraLii
    Dolly P skrev 2012-02-23 12:32:04 följande:
    hihi ja tiden bara rinner iväg. Känns som man har massor kvar att göra, men inte så mkt tid som man vill ha.
    Vi ska skicka in hindersprövningen och efternamn anmälan idag.
    Skall en av er byta efternamn innan bröllopet eller msåte man skicka in papper innan även om man tar mannens efternamn?Jag har fått för mig att om så är fallet så skickar prästen in pappren i samband med hindersprövningen?
  • Dolly P
    KhiraLii skrev 2012-03-04 13:35:51 följande:
    Skall en av er byta efternamn innan bröllopet eller msåte man skicka in papper innan även om man tar mannens efternamn?Jag har fått för mig att om så är fallet så skickar prästen in pappren i samband med hindersprövningen?
    Min sambo fick byta efternamn innan. Så han har nu bytt och när vi skrev i efternamns anmälan, så skrev jag att jag skulle ta hans efternamn. På skatteverket sa dom att han var tvungen att byta efternamn innan vi gifte oss.
  • Dolly P
    Maseralda skrev 2012-03-01 20:26:51 följande:
    Har sån beslutsångest över tårtan, kan inte bestämma mig för vilken fyllning som ska vara i. Har funderat på jordgubbsmousse och limemousse, fast är osäker på jordgubben... Har funderat på flädermousse också men vet inte vad jag skulle kombinera med. Vad ska ni ha för tårtor?
    Vi var på bröllopsmässa idag. Där fick vi smaka på olika smaker. Jordgubb/rabarber var jätte god och även passionsfrukt. Så det är smaker jag kommer välja tror jag.
  • LillaÄlvan

    Maseralda: vi ska ha chokladmoussetårta. KhiraLii: om man kollar på Skatteverkets hemsida står det att hindersprövning och efternamn skall skickas in samtidigt. Hindersprövning är väl inte något prästen skickar in utan han ska ju ha det papper man sedan får från skatteverket som säger att hindersprövning är gjord och att det är OK att man gifter sig. Idag har jag jobbat järnet med festhäftet och det känns som att det kommer bli riktigt bra! 24 A-5 sidor så det blir långt... Hur lång tid tror ni att det tar att få ringarna? Vi har inte beställt dem än och vi är uppbokade hela mars och halva april... Men det kan väl inte ta mer än en månad? Jag ska ringa och kolla för säkerhets skull!

  • KhiraLii
    LillaÄlvan skrev 2012-03-04 20:11:17 följande:
    Maseralda: vi ska ha chokladmoussetårta. KhiraLii: om man kollar på Skatteverkets hemsida står det att hindersprövning och efternamn skall skickas in samtidigt. Hindersprövning är väl inte något prästen skickar in utan han ska ju ha det papper man sedan får från skatteverket som säger att hindersprövning är gjord och att det är OK att man gifter sig. Idag har jag jobbat järnet med festhäftet och det känns som att det kommer bli riktigt bra! 24 A-5 sidor så det blir långt... Hur lång tid tror ni att det tar att få ringarna? Vi har inte beställt dem än och vi är uppbokade hela mars och halva april... Men det kan väl inte ta mer än en månad? Jag ska ringa och kolla för säkerhets skull!
    Vi har skickat in hindersprövningen och fått tillbaka ett intyg som prästen skall skriva under och tillsammans med det kom det även papper om efternamnsanmälan. På denna stå följande:

    De som gifter sig ska senast i samband med vigseln anmäla vilket efternamn de ska ha i äktenskapet. Anmälan görs till skatteverket i samband med ansökan om hindersprövning eller till vigselförättaren.

    Tycker det är svårtolkat hur de menar,
  • 070831

    jag är rätt sur på min syster som skall vara tärna. min gröna tärna hon svarar varken på facebook när hon är online, sms, email eller när jag ringer så nu ger jag upp.. så igår skickade jag sms till min syster vad hon har förstorlek i skor o hon hade 38 och foten är 23cm så då borde dessa skor som är 25cm passa eller vad tror ni ?
    hon vet inget än men de kommer .. då vi har planerat nytt.. och hon brukar alltid ställa upp.. så hon blir väl rätt överaskad av att jag just frågar henne för jag har 3 systrar (1 bror oxå) annars och en hör ju inte av sig ..
    Min röda tärna tyckte jag skulle utesluta D och nu orkar jag inte längre så nu tar jag nästa steg.

    hur går det för er?

  • Tinzi
    070831 skrev 2012-03-05 12:51:50 följande:
    jag är rätt sur på min syster som skall vara tärna. min gröna tärna hon svarar varken på facebook när hon är online, sms, email eller när jag ringer så nu ger jag upp.. så igår skickade jag sms till min syster vad hon har förstorlek i skor o hon hade 38 och foten är 23cm så då borde dessa skor som är 25cm passa eller vad tror ni ?
    hon vet inget än men de kommer .. då vi har planerat nytt.. och hon brukar alltid ställa upp.. så hon blir väl rätt överaskad av att jag just frågar henne för jag har 3 systrar (1 bror oxå) annars och en hör ju inte av sig ..
    Min röda tärna tyckte jag skulle utesluta D och nu orkar jag inte längre så nu tar jag nästa steg.

    hur går det för er?
    Uscha låter jobbigt :(

    Vi har konstaterar att vi inte klara budgeten :( Hoppas på ett litet mirakel eller så...
    sönderstressad i övrigt m. jobb och studier så känns sådäääär kul. jaja

    "bara" 20 saker kvar att fixa (utav typ 300 innan)
    Vi hinner som blivande säger, allt ordnar sig !
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?