• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • endlesslove85

    Min to-do lista:


    kläder och skor till m2b


    klänningar till våra 3 flickor


    Köpa ringarna


    Handla allt till middagen


    Köpa dekorationer till lokalen och kyrkan


    kläder till äldsta pojken


    boka hotell


    boka bil till o från kyrkan


     


    mm lite har jag då kvar märker jag o tiden rinner iväg. Ringarna kommer vi beställa den här månaden och en av flickornas klänningar ska handlas hem den här månaden


     


     

  • Tinzi

    Så då har jag lämnat in förlovningsringen för förminskning, puts för endast 250:- på Guldsmedjan Alleg. i Borås!

    Billigast av ALLA guldsmeder jag mejlade :) EN sak mindre att ordna nu!

    Skrattande

  • Maseralda

    Idag har vi äntligen fått hem våra inbjudningskort, ska spendera kvällen med att fylla i namn och adressera kuvert så att dom kan skickas imorgon

  • Maseralda

    Okej, fick inte iväg inbjudningarna i tisdags utan igår, men jag har redan fått ett svar så då borde alla som bor i Stockholm i alla fall få sina kort idag Har tre inbjudningar kvar att skicka till utlandet, men jag ska översätta dom först till engelska och tyska så att alla inbjudna kan förstå vad det står.

  • 070831

    bröllopet kanske blir av ändå.. det börjar se ljusare ut nu

    Vi har tagit in vår fotograf som en av tärnorna då min syster ska vara tärna till min morbror sa hon att hon inte tänkte gå, inte ens var hon glad, och sen smutskastade min kära sambo för hon sa rakt ut att han skulle betala precis allt och att jag inte tänker på att man ska betala lite själv åxå men ja sa då till roger det hon inte vet är att jag har betalat ganska mycket själv av det jag sålde saker för 15000 på 10 dagar.
    Dvs jag har betalat hennes skor, hennes klänning, min klänning, sambons kostym, mina skor, hennes skor, hans skor, tiara, sen har jag även betalat min kompis brudklänning så i hennes mening har jag ju inte betalat någonting inte va.. hon har rätt mkt fel

    Så om ni förstår det så vågar jag inte sätta 100% på att hon kommer så jag tog in min fotograf som tärna o då blir hon min röda tärna men hon vill ha lite murgröna och blommor i håret men de kommer hon få ha.
    men själv skulle jag även vilja att syrran oxå kom och mena det oxå så att jag får både en grön och en röd tärna då vi ska ha grönt och rött tema det skulle bli så fint.

    Marskalken som kommer vara sambons kompis K han skulle fundera på saken till helgen men han har haft funderiat sedan i september räcker det inte den tiden att tänka på ??
    så jag har prcis besttäl Lisas tärnklänning och skor i rött :)
    Sen har jag börjar kolla på frisyrer och buketter.

    hon kom med ett förslag på rosor och anemoner tillsammans vad tycker ni om de? skulle det passa?

  • Tinzi

    Oh shit! MIndre än 3 månader kvar,och såååå mkt kvar att göra.

    Har listor i varje rum m. saker som ska göras, mejlas, sys, beställas, hämtas ut, betalas, ordnas osv.

    Idag har jag iaf beställt västarna till blivande och hans 3 marskalkar :) Mejlat med tryckeritet ang. festhäftet (1000:- för 100 st)

    Gjort klart bordsplaceringen (med viss ändinrg tills osa 12 mars såklart)

    Nu måste vi bara köpa våra ringar = GANSKA viktigt ;)

    Vad har ni kvar ???

  • Sessan67

    Hej allihop. Igår kom hinderspövningspapperen hem och vår guldsmed meddelade att han skickat ringarna som vi skickat tillbaka för att justera storlekarna. Nu är vigselförrättare och rådhus bokade. Afternoon tea, för oss och våra gäster efter vigseln bokat och hotellövernattning för bröllopsnatten. Kläder är inköpta och eftersom vi kommer att ha ett litet bröllop innebär det att i stort sett allt är klart.

    Dock återstår det största av allt - att berätta för våra närmaste och bjuda in dem. Det som komplicerar detta är att vi både är tjejer. Bara våra närmaste vet att vi är ett par och att vi varit det i 2,5 år nu. Men tyvärr är det svårt att få dem att förstå att vi verkligen menar allvar och att det inte handlar om "tillfällig sinneförvirring"! Jag själv har även barn sedan tidigare och min äldsta dotter (vuxen och utflugen sedan flera år) har svårt att acceptera vårt förhållande. Nu är det bara 3 månader kvar och vi MÅSTE verkligen berätta och bjuda in till vigseln SNART!

    Än så länge så vet bara 2 personer om att vi kommer att gifta oss den 25:e maj i år. Har skjutit upp bröllopet en gång redan på grund av situationen - vi skulle ha gift oss i augusti förra året - kommer INTE att skjuta upp det igen, men vill så gärna ha våra närmaste med oss på den stor dagen!

  • Maseralda

    Sessan67: Vilken knepig situation! Hoppas verkligen att det löser sig och att era familjer och vänner kan glädjas med er och att det blir en fin dag

  • Maseralda

    Idag ska vi iväg och titta på kostym till m2b, kanske kan få honom att titta på skor också... Lär bli något från Dressmann, han har inte så höga ambitioner just för sina egna kläder :-P

Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?