• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • emelie och Jonas

    Jag har mitt fästhfte nästan färdigt, iaf mallen och innehållet, ska dit några bilder och så.
    Jag tänkte ha ett separat häfte (ett per bord) där jag har en mindre bordsplacering och info om alla gästerna. Där har jag börjat skriva lite men inte klart.

    Nu måste jag börja fundera på det här med musiken..
    .
    *Musik/psalmer till kyrkan- väntar på solisten, med önskemål från henne, psalmer tar man väl efter mötet med prästen, eller?

    *Musik under middagen- vad har man för lugn och lågmäld musik under middagen, eller ska man inte ha musik alls då?

    *Musik till första dansen- vi är inne på att dansa "tryckare/vals" till "james morrison-i won't let you go" och sen skulle jag vilja ha en lite mer uptempo låt efter det, så är min plan att nä'r vi har dansat så bjuder jag upp M2b pappa å han min mamma, sen ska alla andra falla in i dansen de med :)

    *Musik till festen- hur många låtar behövs? 50 låtar som får gå om och om igen eller ännu fler/mindre? Hur blandat ska man köra (tänkte dans, tex bugg i två timmar och sen mer party 2 timmar?) eller ska man blanda rätt av? Ska man ha typ bara låtar som är kärleksrelaterade eller bara typ 60 % av låtarna, mer/mindre?

    Hur tänker ni??

  • Tinzi
    emelie och Jonas skrev 2012-01-23 12:45:07 följande:
    Jag har mitt fästhfte nästan färdigt, iaf mallen och innehållet, ska dit några bilder och så.
    Jag tänkte ha ett separat häfte (ett per bord) där jag har en mindre bordsplacering och info om alla gästerna. Där har jag börjat skriva lite men inte klart.

    Nu måste jag börja fundera på det här med musiken..
    .
    *Musik/psalmer till kyrkan- väntar på solisten, med önskemål från henne, psalmer tar man väl efter mötet med prästen, eller?

    *Musik under middagen- vad har man för lugn och lågmäld musik under middagen, eller ska man inte ha musik alls då?

    *Musik till första dansen- vi är inne på att dansa "tryckare/vals" till "james morrison-i won't let you go" och sen skulle jag vilja ha en lite mer uptempo låt efter det, så är min plan att nä'r vi har dansat så bjuder jag upp M2b pappa å han min mamma, sen ska alla andra falla in i dansen de med :)

    *Musik till festen- hur många låtar behövs? 50 låtar som får gå om och om igen eller ännu fler/mindre? Hur blandat ska man köra (tänkte dans, tex bugg i två timmar och sen mer party 2 timmar?) eller ska man blanda rätt av? Ska man ha typ bara låtar som är kärleksrelaterade eller bara typ 60 % av låtarna, mer/mindre?

    Hur tänker ni??
    hahah samma som mig! Ev. iaf! Just för att jag ska kunna skriva ut festhäftena redan NU och sist skriva ut bordsplecering och lite kort om gästerna precis som du skriver :)
  • emelie och Jonas

    Ja, men det är därför jag gör det separat, så jag kan fixa och skriva ut sista veckan typ, när jag vet vilka som kommer å vilka som e sjuka..

  • LillaÄlvan
    drumelz skrev 2012-01-22 20:07:36 följande:
    Hur ska ni alla göra med vigselhäfte? Ska ni ha det?
    Och vad för sånger ska ni ha med i gudstjänsten?
    Hur ska ni dekorera festlokalen?
    Vi ska ha en solist som ska sjunga "Håll mitt hjärta". Planerar att ha en till sololåt men vet inte villken. Som sommarpsalmer ska vi ha några somriga varianter typ "Den ljuva sommartid" och "Nu grönskar det". Vet dock inte alls vad vi ska ha för ingångs- och utgångsmarsch. Skulle vilja ha en glad utångsmarsch. Några förslag någon?

    Vårt tema är havet och våra färger är vitt och blått så vi ska dekorera borden med stenar, musselskal och bilder på oss i havsmiljö, samt blå blommor och vita (?) ljus.

    Jag har problem med festhätet för tillfället... HIttar ingen bra mall! Har hittat ett stående halvt A4 men vi vill ha liggande... Förstår inte hur jag ska få till det.... Någon som sett någon lämplig mall?
  • Dolly P
    julialexandra skrev 2012-01-22 23:21:24 följande:
    Tjena tjejjer :) jag tycker det är jättesvårt att hänga med i tråden och undrar om någon i tråden med samma bröllopsdatum skulle vilja hålla lite mera kontakt med mig? vårt datum är 26 maj och jag behöver nån att bolla lite ideér med :) hör av dej t.ex. till gästboken!
    Vi gifter oss den 19:e Maj. Bara inboxa om du vill bolla lite ideérSkrattande
  • drumelz
    LillaÄlvan skrev 2012-01-23 15:53:42 följande:
    Vi ska ha en solist som ska sjunga "Håll mitt hjärta". Planerar att ha en till sololåt men vet inte villken. Som sommarpsalmer ska vi ha några somriga varianter typ "Den ljuva sommartid" och "Nu grönskar det". Vet dock inte alls vad vi ska ha för ingångs- och utgångsmarsch. Skulle vilja ha en glad utångsmarsch. Några förslag någon?

    Vårt tema är havet och våra färger är vitt och blått så vi ska dekorera borden med stenar, musselskal och bilder på oss i havsmiljö, samt blå blommor och vita (?) ljus.

    Jag har problem med festhätet för tillfället... HIttar ingen bra mall! Har hittat ett stående halvt A4 men vi vill ha liggande... Förstår inte hur jag ska få till det.... Någon som sett någon lämplig mall?

     


    Jag är också väldigt sugen på att ha en solist men min sambo tycker att det räcker med kantorn. Men nu kanske jag har blivit en bridezilla men jag tycker inte riktigt om hennes sätt och sjunga.


    Vi har iaf tänkt och ha Du är allt av Sonja Alden och Det vackraste jag vet av Cecilia Vennersten som sololåtar, psamler har jag ingen aning om och likaså in och utgångsmusik. Men till utgångsmusik så vill jag ha nåt som visar att nu startar festen.


    Jag tror att det kommer bli riktigt snyggt i lokalen med ert havstema. Jag har tänkt att ha vitta kbnoppa lakan och sedan ljus rosa dekorväv tillsammans med pioner och ljus, tror jag.


    OChd et där med festhäftet...tyvärr så kan jag inte hjälpa dej med det. Lämnade över det till min tostmaster.

  • MalinÄlskarAndreas91

    Så nu är nästan allt fixat. Ska bara skicka och skriva inbjudningarna, beställa ringarna.

    Tid och datum är satt. Tiden dock preliminärt ännu.

  • Dolly P

    Igår skickade vi ut inbjudningskorten, förra helgen var jag och beställde brudbuketten. Så nu känns det som att det mesta är klart :)

  • Maseralda

    Måste verkligen beställa inbjudningskorten idag, blir galen på mig själv att jag inte tar tag i det! Var det någon annan som ska gå på bröllopsmässan i Stockholm? Ser ut som att jag får gå själv för sonen har fått vattkoppor, så sambon får stanna hemma...

  • Guffi
    Maseralda skrev 2012-01-27 10:43:01 följande:
    Måste verkligen beställa inbjudningskorten idag, blir galen på mig själv att jag inte tar tag i det! Var det någon annan som ska gå på bröllopsmässan i Stockholm? Ser ut som att jag får gå själv för sonen har fått vattkoppor, så sambon får stanna hemma...
    Japp! Jag drar med mamma och syrran imorgon :) Ska du kika efter något speciellt?? Jag har ffa caketopper och morgongåva jag vill kika på.. Blommor också kanske.. :)
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?