• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • SaraJohanna

    Tycker det blivit lite tyst här inne, beror det på att alla är klara med planeringen? Hur ligger ni till? Vad håller ni på med nu?


     


    Hos oss känns det som att det bara väller in saker som bör göras klart, vi måste bland annat bestämma oss för vilken mat vi vill ha, ordna med trycksaker t.ex. inbjudningskort, boka hotellrum, sy in min klänning, göra klart allt kring musiken osv osv.

  • Lebendig

    Jag har bara valt att inte tänka på vad som behöver göras...därför har jag tystnat! Skrattande

  • Insanire

    mofidaatelje.se/index.html

    det här är syalteljen som öppnat vid E4an.
    Jag har haft mailkontakt med kvinnan som äger ateljen, hon verkar seriös.
    dock kunde hon inte ge något pris på att sy upp en klänning, hon ville se klänningen först.
    Men hon har jobbat som sömmerska i 30 år i Palestina.

  • chabar
    SaraJohanna skrev 2012-03-20 10:53:17 följande:

    Tycker det blivit lite tyst här inne, beror det på att alla är klara med planeringen? Hur ligger ni till? Vad håller ni på med nu?


     Hos oss känns det som att det bara väller in saker som bör göras klart, vi måste bland annat bestämma oss för vilken mat vi vill ha, ordna med trycksaker t.ex. inbjudningskort, boka hotellrum, sy in min klänning, göra klart allt kring musiken osv osv.


    Justnu gör vi ingenting, för att vara ärlig. Vi har lite mer än tre månader kvar, så det finns massor att göra. Men justnu känner jag mest lugnet och gör inte särskilt mycket. 

    Vi har nästan alla bokningar klara, med det är detaljerna som ska styras upp.. Ex;
    * få reda på vem som är präst & kantor och ta kontakt med resp.
    * Bestämma och proväta mat och dryck
    * Floristen ska det återigen träffas och planeras med
    *Sy upp klänningnen lite
    *Beställa M2Bs kostym
    * Skriva vigsel & fesprogram
    *Ev pyssla ihop lite dekorationer till festsalen
    * Planera med fotografen
    * Pappersexercisen till skatteverket
    *Skicka låtförslag till solisten för kommentarer
    '*Ev. hinna färga håret hos frisören en gång innan färgningen i juni

    och en massa annat... 

    hur går det fö er andra? Kanske lite bättre än på den här kanten.. :P
     
     
  • Lebendig
    chabar skrev 2012-03-21 00:01:47 följande:
    Justnu gör vi ingenting, för att vara ärlig. Vi har lite mer än tre månader kvar, så det finns massor att göra. Men justnu känner jag mest lugnet och gör inte särskilt mycket. 

    Vi har nästan alla bokningar klara, med det är detaljerna som ska styras upp.. Ex;
    * få reda på vem som är präst & kantor och ta kontakt med resp.
    * Bestämma och proväta mat och dryck
    * Floristen ska det återigen träffas och planeras med
    *Sy upp klänningnen lite
    *Beställa M2Bs kostym
    * Skriva vigsel & fesprogram
    *Ev pyssla ihop lite dekorationer till festsalen
    * Planera med fotografen
    * Pappersexercisen till skatteverket
    *Skicka låtförslag till solisten för kommentarer
    '*Ev. hinna färga håret hos frisören en gång innan färgningen i juni

    och en massa annat... 

    hur går det fö er andra? Kanske lite bättre än på den här kanten.. :P
     
     
    Vår lista ser väl typ ut som er, förutom att vi inte bokat floristen! Jag vet dock inte riktigt om jag ska vara stressad över detta faktum att vi har så många lösa trådar fortfarande eller inte?
  • Insanire

    Funderar just nu över huvudbonader..
    Är det någon som ska ha en traditionell brudkrona? Eller tiara/diadem?

  • Lebendig
    Insanire skrev 2012-03-22 18:18:31 följande:
    Funderar just nu över huvudbonader..
    Är det någon som ska ha en traditionell brudkrona? Eller tiara/diadem?
    Jag mest troligt att ha ett diadem. 
  • SaraJohanna
    Lebendig skrev 2012-03-21 20:24:45 följande:
    Vår lista ser väl typ ut som er, förutom att vi inte bokat floristen! Jag vet dock inte riktigt om jag ska vara stressad över detta faktum att vi har så många lösa trådar fortfarande eller inte?

    Var in och prata med en florist i stan - på henne lät det inte som att det var så bråttom att boka. De skulle ha någon som kunde göra brudbuketter på plats hela sommaren trodde hon.


     


    Vi har också lite lösa trådar och i stort sett alla detaljer kvar. Behöver också ta kontakt med kantor och präst, bestämma menyn, sy in min klänning, fixa med musiken mm mm. Är nog dags att lägga in nästa växel, så inte allt är kvar i sista stund! :)

  • SaraJohanna
    chabar skrev 2012-03-21 00:01:47 följande:
    Justnu gör vi ingenting, för att vara ärlig. Vi har lite mer än tre månader kvar, så det finns massor att göra. Men justnu känner jag mest lugnet och gör inte särskilt mycket.

    Vi har nästan alla bokningar klara, med det är detaljerna som ska styras upp.. Ex;
    * få reda på vem som är präst & kantor och ta kontakt med resp.
    * Bestämma och proväta mat och dryck
    * Floristen ska det återigen träffas och planeras med
    *Sy upp klänningnen lite
    *Beställa M2Bs kostym
    * Skriva vigsel & fesprogram
    *Ev pyssla ihop lite dekorationer till festsalen
    * Planera med fotografen
    * Pappersexercisen till skatteverket
    *Skicka låtförslag till solisten för kommentarer
    '*Ev. hinna färga håret hos frisören en gång innan färgningen i juni

    och en massa annat...

    hur går det fö er andra? Kanske lite bättre än på den här kanten.. :P

    Ser ut som att ni kommit väldigt långt. Vi har nog inte riktigt hunnit lika långt, även om jag börjar känna att jag har koll på det viktigaste. Det är menyn samt präst och kantor som ligger på priolistan just nu.


     


     

  • SaraJohanna
    Insanire skrev 2012-03-22 18:18:31 följande:
    Funderar just nu över huvudbonader..
    Är det någon som ska ha en traditionell brudkrona? Eller tiara/diadem?
    Jag kommer nog att ha ett spänne eller en blomma i sidan av håret istället för tiara/diadem, funderar också fram och tillbaka på slöja - kan inte bestämma mig riktigt. Hur gör ni övriga med slöja?
Svar på tråden Umebrudar 2011/12