• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • Lebendig
    chabar skrev 2012-02-28 22:32:29 följande:
    Lebendig - tack för tipset om Karro! Var in till henne idag och pratade igenom hår och smink, hon förstod mig direkt och det känns alldeles fantastiskt bra att hamna i så kompetenta händer på sin stora dag. Så tackar och bockar!
    Det var så lite så!
    Det är ju inte för inte som jag har tjatat om henne!Skrattande  Hon är grymt bra! 
  • tessiej

    chabar: Hur har det gått med Baggböle herrgård? Har du hört något mer därifrån?


    Frisören jag bokat gör tyvärr inte sminkning så jag har lite panik om vart och vem som ska fixa sminket. Dock hjälper min snälla kusin mig att försöka hitta någon. Det hade känts smidigast att göra allt på samma plats men men..

    Tack för tipset om bröllopsmässa. Vi får se om vi tar oss ut dit. Man kanske kan få lite inspiration..

  • SaraJohanna
    tessiej skrev 2012-03-01 08:26:29 följande:

    chabar: Hur har det gått med Baggböle herrgård? Har du hört något mer därifrån?


    Frisören jag bokat gör tyvärr inte sminkning så jag har lite panik om vart och vem som ska fixa sminket. Dock hjälper min snälla kusin mig att försöka hitta någon. Det hade känts smidigast att göra allt på samma plats men men..

    Tack för tipset om bröllopsmässa. Vi får se om vi tar oss ut dit. Man kanske kan få lite inspiration..


    Klurar också på hur jag ska göra med smink just nu, tror att min frisör brukar göra smink, men har inte pratat med henne om det. Jag hade funderat på MUS, men är rädd att bli översminkad. Om jag inte trott att det skulle bli för stort stressmoment skulle jag nog gjort det själv.


     


    Det var så lite, som jag förstått det skulle det vara kring 40 utställare på mässan, så lite inspiration kan man nog få! : )


     


     


  • chabar
    tessiej skrev 2012-03-01 08:26:29 följande:

    chabar: Hur har det gått med Baggböle herrgård? Har du hört något mer därifrån?


    Frisören jag bokat gör tyvärr inte sminkning så jag har lite panik om vart och vem som ska fixa sminket. Dock hjälper min snälla kusin mig att försöka hitta någon. Det hade känts smidigast att göra allt på samma plats men men..

    Tack för tipset om bröllopsmässa. Vi får se om vi tar oss ut dit. Man kanske kan få lite inspiration..


    Det blir ägarbyte, pratade med han som äger det justnu och vi kommer ha en träff om några veckor och prata med gamla och nya ägare så att vi alla är på samma spår med hur det är tänkt. Känns hur smidigt som helst och har fått jättebra bemötande och serbice under tiden, så det känns ju väldigt tryggt.

    Har en kompis som hade jätteknasigt mbemötande från baggböle förra året så det har gnagt litei bakhuvudet, speciellt som hon kan bli lite hetsig i sin kritik.. Så det är skönt att allt är kalrt. Ikväll har jag & M2B knåpat på inbjudningarna så att vi kan skicka dom snart. Jag hade tänkt vänta, me när ens mamam ringer och frågar när bröllopet är så känns det som om vi får börja skicka ut påminnelser till folk FlörtTungan ute
  • SaraJohanna

    Vill bara tipsa om att Guldsmedjan håller på att renovera och ligger nu tillfälligt i klockaffären vid Musikanten. De har därför denna och nästa vecka 20% rabatt på Schalins ringar. Kan också tipsa om att Kjellins ger väldigt bra deal på inlämnat guld i samband med att man beställer en ring - man betalar i stort sett bara för arbetskostnaden om man lämnar in ett smycke som motsvarar ringens vikt.


     


    Kanske märks att vi just nu är ute och letar vigselring? ;)


  • Lebendig

    Jag var ner till Stockholm och kom hem med min brudklänning! En inte allt för spektakulär klänning och i chiffong så det är inte så "mycket" klänning och den är lös och ledig. Underbart!

    Ska man kolla på klänningar i Sthlm rekommenderar jag att man bokar tid med Lotta på Lillys! Ett sådant fantastiskt bemötande jag fick av henne. Hon var helt enkelt hur underbar som helst! Samma sak med Ingvors brud och fest i Norrtälje. Otroligt proffsigt och trevligt bemötande. Jag är imponerad av servicen hos båda dessa! Och det vill inte säga lite då jag är rätt så kräsen av mig.

    SaraJohanna: Tack för tipset om ringarna, ska kolla det idag!

  • SaraJohanna
    Lebendig skrev 2012-03-10 10:51:24 följande:
    Jag var ner till Stockholm och kom hem med min brudklänning! En inte allt för spektakulär klänning och i chiffong så det är inte så "mycket" klänning och den är lös och ledig. Underbart!

    Ska man kolla på klänningar i Sthlm rekommenderar jag att man bokar tid med Lotta på Lillys! Ett sådant fantastiskt bemötande jag fick av henne. Hon var helt enkelt hur underbar som helst! Samma sak med Ingvors brud och fest i Norrtälje. Otroligt proffsigt och trevligt bemötande. Jag är imponerad av servicen hos båda dessa! Och det vill inte säga lite då jag är rätt så kräsen av mig.

    SaraJohanna: Tack för tipset om ringarna, ska kolla det idag!

     


    Vad roligt att du också hittat din klänning, är skönt att ha det klart om inte annat. Det gör verkligen all skillnad då man får ett trevligt bemötande! :)


     


    Vi var och kikade igår och kommer troligen kika in i veckan och beställa min ring. Blev så bra pris att jag till och med får lite större diamanter än planerat, så den blir verkligen toppenfin. Det är ju trevligt med tanke på att jag kommer ha ringen på fingret väldigt många år framöver! ;)


     


     


  • SaraJohanna

    Vi är två umeåbrudar här på BT som stämt träff på Mekka på söndag klockan två. Planen är att ta en fika och surra lite bröllopsplaner. Skulle vara välldans trevligt om vi blev fler brudar, så känner ni er fikasugna är det bara att dyka upp. Jag och hon har aldrig setts förr heller, så ni behöver inte känna er blyga ;) Vill ni ha telefonnummer eller någon annan info - skicka ett meddelande här eller på bloggen, så hoppas vi att vi blir några stycken! :)


  • Insanire
    SaraJohanna skrev 2012-03-14 18:29:06 följande:
    Vi är två umeåbrudar här på BT som stämt träff på Mekka på söndag klockan två. Planen är att ta en fika och surra lite bröllopsplaner. Skulle vara välldans trevligt om vi blev fler brudar, så känner ni er fikasugna är det bara att dyka upp. Jag och hon har aldrig setts förr heller, så ni behöver inte känna er blyga ;) Vill ni ha telefonnummer eller någon annan info - skicka ett meddelande här eller på bloggen, så hoppas vi att vi blir några stycken! :)
    Jag hade gärna kommit, men jag är på kurs i Göteborg hela helgen.. hoppas ni får det trevligt!
  • chabar
    SaraJohanna skrev 2012-03-14 18:29:06 följande:
    Vi är två umeåbrudar här på BT som stämt träff på Mekka på söndag klockan två. Planen är att ta en fika och surra lite bröllopsplaner. Skulle vara välldans trevligt om vi blev fler brudar, så känner ni er fikasugna är det bara att dyka upp. Jag och hon har aldrig setts förr heller, så ni behöver inte känna er blyga ;) Vill ni ha telefonnummer eller någon annan info - skicka ett meddelande här eller på bloggen, så hoppas vi att vi blir några stycken! :)
    Kul!!
    Jag hoppas att jag har möjlighet att dyka upp, ska försöka :D 
Svar på tråden Umebrudar 2011/12