• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • SaraJohanna
    ema skrev 2012-02-08 16:23:29 följande:
    Vi har bokat Jonas på fotadig.nu för porträttfotografering i två timmar. Mycket därför att jag inte tycker om att bli fotograferad, och han är väldigt mån om just detta, och kontakten med dem han fotograferar. Och sen är han är väldigt trevlig också, så förhoppningsvis kan jag slappna av så att det blir det bra bilder utan att jag ser obekväm och stel ut... Glad På själva vigseln och festen kommer så många släktingar och vänner att fotografera ändå, så det kändes inte lika viktigt att boka för oss. Fotonord verkar också vara bra. Det beror mycket på vilken typ av bilder man vill ha.
    SaraJohanna skrev 2012-02-08 11:55:37 följande:
    Jag har just köpt min drömklänning, hittade den först i en butik i Göteborg men den kostade tre gånger så mycket som jag tänkt. Efter mycket vånda lämnade jag den. Samma kväll hittade jag samma klänning på Blocket till halva priset. Då vi skulle köra förbi den staden på vägen hem idag, åkte vi förbi och provade den. Den är lite för stor men för övrigt helt fantastisk och ligger nu i bilen! Någon som kan tipsa om en bra sömmerska? Gärna någon som är van just brudklänningar. När det gäller blommor har jag inte alls bestämt mig. Angående frisör använder jag Emma på Headline sen flera år och litar till 100% på henne, så hon är bokad och klar. Måste bara fundera över vad jag ska ha för frisyr, men det är ju lättare nu när jag har klänningen. Har ni bestämt er, uppsatt, utsläppt, slöja, tiara?
    Grattis till klänningen! Jag letar också efter en sömmerska, så hittar du någon får du gärna tipsa. Vet någon om dom på högtidskläder är bra på att ändra/sy upp klänningar (trots att man inte köpt klänningen ifrån dem)?

    När det gäller frisyrer så funderar jag på en 40-tals frisyr, därför att min klänning är väldigt "gamla filmstjärnor från hollywood" i stilen. Gärna uppsatt och med slöja. Ska på frisyr- och makeup konsultation den 15/2, så vi får se vad det blir.

     


    Vi hade också funderat på att boka Jonas, han verkar väldigt trevlig och vi fick väldigt snabba och bra svar då vi kontaktade honom.


     


    Tack snälla! Har inte hittat någon ännu, men jag säger till om jag hittar någon.


     


    Låter jättefint, måste boka konsultation med min frisör också. Har inte bokat smink hos henne utan funderar på Make up store, någon som har erfarenhet av dem?


     


     


  • julibrudUmeå

    Oj oj oj, vad jag är förbannad på Högtidskläder!!! Var ju på en provning för ett tag sedan och fastnade då för två klänningar som jag ville prova igen med sambon i sällskap. Jag var där på fredag och ringde på måndag igen och bad henne hänga undan en av klänningarna som var min favorit så att den skulle finnas kvaratt prova. På onsdag ringde jag och var tvungen att avboka provningen men istället bad jag henne hålla klänningen till fredag eftersom jag hade bestämt mig för att köpa den utan att prova igen. Hon visste precis vilken klänning det var när jag förklarade och det var inga problem. När jag sen kom på fredag var hon för det första väldigt snorkig och när jag till slut efter att ha väntat ganska länge bad om att få hmta och betala min klänning visar det sig att hon hängt undan fel klänning och sålt min. Och hon bad inte ens om ursäkt!!! Som tur är gick det att få tag på en ny klänning men den måste sys upp så jag kommer få vänta ända till maj. Känns surt då jag är en sån som gärna gör klart i god tid.

    Jag vet om en sömmerska som jag har hört är duktig men jag vet inte vilken typ av jobb hon tar emot men man kan ju alltid kolla, Miia Wännström heter hon, hon har även en blogg på miiasyodesign.blogspot.com

    Vi har ju också bokat Tina Larsson och tror och hoppas att vi får mycket fotograf för priset

    Jag har sminkat mig på Make Up Store ett par gånger och tycker att de är duktiga. Själv skulle jag nog dock vilja sitta lite mera privat och göra brudmaken än att sitta i butiken vid ett stort skyltfönster, men det kanske går att ordna? Eller så är det bara jag som är känslig

    Jag letar efter någon som ska sjunga i kyrkan, kille eller tjej, ensam eller par spelar ingen roll. Är det någon som har tips?


    Umeå 28/7 2012
  • chabar
    julibrudUmeå skrev 2012-02-09 20:45:15 följande:
    Jag letar efter någon som ska sjunga i kyrkan, kille eller tjej, ensam eller par spelar ingen roll. Är det någon som har tips?
    Umeå 28/7 2012
    Jag letar efter detsamma! Så alla tips och råd vore ju suveräna, vet att  det finns tips i gamla trådar men svårt att veta om det fortfarande gäller eller inte.

    julibrud- tråkigt med klänningen! Som tur är så är den ju klar till den stora dagen iaf, så du får försöka tänka så istället. Nu är det ju ändå inte så länge kvar ;)

    Jag fortsätter med att jaga frisörer, väntar justnu på bud från både WOW och Hårizont eftersom de på WISH inte kunde mitt datum :( Trist, men om nån annan ska gifta sig så rek. jag adem ändå. Jag kanske går indär och klipper/färgar innan dagen D.

    Har även börjat knåpa ihop de sista detaljerna på inbjudningarna, så att det snart bara är att skriva ut alla delar och montera ihop kalaset.
  • granström

    Jag gifte mig i Backens kyrka i augusti förra året. Den kantor som spelade på våran vigsel, Jenny Lindberg, sjöng även en visa solo för oss. Vi var nöjda med henne och tyckte hon var duktig.


    Det är ett alternativ om man inte vill lägga ut massa pengar på sångare/ musiker.


     

  • Lebendig
    chabar skrev 2012-02-12 00:01:27 följande:
    Jag fortsätter med att jaga frisörer, väntar justnu på bud från både WOW och Hårizont eftersom de på WISH inte kunde mitt datum :( Trist, men om nån annan ska gifta sig så rek. jag adem ändå. Jag kanske går indär och klipper/färgar innan dagen D.
    Har du kollat med Hos Karro? Superduktig och inte så hutlöst dyr.
  • SaraJohanna
    julibrudUmeå skrev 2012-02-09 20:45:15 följande:
    Oj oj oj, vad jag är förbannad på Högtidskläder!!! Var ju på en provning för ett tag sedan och fastnade då för två klänningar som jag ville prova igen med sambon i sällskap. Jag var där på fredag och ringde på måndag igen och bad henne hänga undan en av klänningarna som var min favorit så att den skulle finnas kvaratt prova. På onsdag ringde jag och var tvungen att avboka provningen men istället bad jag henne hålla klänningen till fredag eftersom jag hade bestämt mig för att köpa den utan att prova igen. Hon visste precis vilken klänning det var när jag förklarade och det var inga problem. När jag sen kom på fredag var hon för det första väldigt snorkig och när jag till slut efter att ha väntat ganska länge bad om att få hmta och betala min klänning visar det sig att hon hängt undan fel klänning och sålt min. Och hon bad inte ens om ursäkt!!! Som tur är gick det att få tag på en ny klänning men den måste sys upp så jag kommer få vänta ända till maj. Känns surt då jag är en sån som gärna gör klart i god tid.

    Jag vet om en sömmerska som jag har hört är duktig men jag vet inte vilken typ av jobb hon tar emot men man kan ju alltid kolla, Miia Wännström heter hon, hon har även en blogg på miiasyodesign.blogspot.com

    Vi har ju också bokat Tina Larsson och tror och hoppas att vi får mycket fotograf för priset

    Jag har sminkat mig på Make Up Store ett par gånger och tycker att de är duktiga. Själv skulle jag nog dock vilja sitta lite mera privat och göra brudmaken än att sitta i butiken vid ett stort skyltfönster, men det kanske går att ordna? Eller så är det bara jag som är känslig

    Jag letar efter någon som ska sjunga i kyrkan, kille eller tjej, ensam eller par spelar ingen roll. Är det någon som har tips?
    Umeå 28/7 2012

     


    Oj vad arg jag hade varit om jag var du. Hade nog i ren protest inte köpt någon klänning där - men det är ju lätt att säga i Umeå där utbudet är minimalt! Får känslan av att hon tycker att hon kan göra lite som hon vill på grund av att hon är rätt ensam i sin branch i Umeå.


     


    Har kontaktat Miia, men inte fårr svar än, håller tummarna för att hon kan hjälpa mig.


     


    Vad roligt att ni också bokat henne. Jag tycker hon varit jätteproffdig hittills och är jättenöjd, så vi hoppas också kunna få en hel del för våra slantar.


     


    Jag tror inte att jag kommer att ha något problem med att sitta i butiken och bli sminkad, är mer orolig för resultatet. Är lite orolig för att få en alltför tung sminkning på huden, detta beror på att jag sminkade mig där på balen och tyckte sminket blev så "kakigt" på kvällen. Men men, känner inte till så många alternativ heller. Några tips?


     


    Vi ska fråga min blivande mans kusin och moster, övriga släkten säger att de är helt fantastiska! Men prova googla solister i Umeå?


     


     


  • SaraJohanna
    Vet inte vad som hände i mitt inlägg, men det blev ju helt oläsligt, hoppas det går bättre nu!
    Oj vad arg jag hade varit om jag var du. Hade nog i ren protest inte köpt någon klänning där - men det är ju lätt att säga i Umeå där utbudet är minimalt! Får känslan av att hon tycker att hon kan göra lite som hon vill på grund av att hon är rätt ensam i sin branch i Umeå
    Har kontaktat Miia, men inte fårr svar än, håller tummarna för att hon kan hjälpa mig.
    Vad roligt att ni också bokat henne. Jag tycker hon varit jätteproffdig hittills och är jättenöjd, så vi hoppas också kunna få en hel del för våra slantar.
    Jag tror inte att jag kommer att ha något problem med att sitta i butiken och bli sminkad, är mer orolig för resultatet. Är lite orolig för att få en alltför tung sminkning på huden, detta beror på att jag sminkade mig där på balen och tyckte sminket blev så "kakigt" på kvällen. Men men, känner inte till så många alternativ heller. Några tips?
    Vi ska fråga min blivande mans kusin och moster, övriga släkten säger att de är helt fantastiska! Men prova googla solister i Umeå?
  • chabar
    Lebendig skrev 2012-02-13 13:33:48 följande:
    Har du kollat med Hos Karro? Superduktig och inte så hutlöst dyr.
    Pust, idag ringde andrahandsalternativet av frisörsaloger och meddelade att de inte heller kunde ha mig. Så nu återstår tredjehandsalternativet eller leta nya. Tror jag ska kolla med Karro isf, hon verkar ju ha sina fans också, jag har bara aldrig varit där eller hört talas om henne tidigare. Värt att kolla upp!
  • SaraJohanna
    chabar skrev 2012-02-14 15:38:33 följande:
    Pust, idag ringde andrahandsalternativet av frisörsaloger och meddelade att de inte heller kunde ha mig. Så nu återstår tredjehandsalternativet eller leta nya. Tror jag ska kolla med Karro isf, hon verkar ju ha sina fans också, jag har bara aldrig varit där eller hört talas om henne tidigare. Värt att kolla upp!

     


    Jag gillar Headline, ska använda mig utav Emma där!

  • Insanire

    Nu har jag varit i kontakt med Jonas på fotadig och allt kändes superbra. Vi hade dessutom turen att han var ledig den 28 juli så nu har vi bokat honom. Tack så jättemycket för tipset, ema!

Svar på tråden Umebrudar 2011/12