• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • tessiej

    30 juni - Chabar. Backens kyrka/ Baggböle Herrgård.
    30 juni - tessiej. Borgerlig vigsel / svärföräldrarnas trädgård
    14 juli - ume2012, Borgerlig vigsel/Fabriken
    21 juli - SaraJohanna, Umeå Stads kyrka/Fabriken
    28 juli - julibrudUmeå, Backenkyrkan/Fabriken
    28 juli - Insanire, Tavelsjö kapell/ Tavelsjö lägergård


     


    Vi beställde inbjudningskorten från calligraphen.Jag blev jättenöjd med dom trots att vi dock gick på en nit. Det stod att korten vi beställde behövdes monteras och vill man att dom ska göra det kostar det 4 kr per kort. Så vi tänkte att det är lika bra att dom får göra det så det blir rätt men när vi fick hem dom i onsdags såg vi att den lilla montering som skulle göras kunde vi ha gjort själva. Vi la inbjudningskorten på brevlådan idag så imorgon eller på tisdag borde alla ha fått sina :)

  • Lebendig
    tessiej skrev 2012-01-29 20:12:55 följande:
     

    Vi beställde inbjudningskorten från calligraphen.Jag blev jättenöjd med dom trots att vi dock gick på en nit. Det stod att korten vi beställde behövdes monteras och vill man att dom ska göra det kostar det 4 kr per kort. Så vi tänkte att det är lika bra att dom får göra det så det blir rätt men när vi fick hem dom i onsdags såg vi att den lilla montering som skulle göras kunde vi ha gjort själva. Vi la inbjudningskorten på brevlådan idag så imorgon eller på tisdag borde alla ha fått sina :)


    30 juni - Chabar. Backens kyrka/ Baggböle Herrgård.
    30 juni - tessiej. Borgerlig vigsel / svärföräldrarnas trädgård
    14 juli - ume2012, Borgerlig vigsel/Fabriken
    21 juli - SaraJohanna, Umeå Stads kyrka/Fabriken
    28 juli - julibrudUmeå, Backenkyrkan/Fabriken
    28 juli - Insanire, Tavelsjö kapell/ Tavelsjö lägergård
    4 augusti - lebendig, Åmsele kyrka/Folkets hus

    Vi beställde från Vistaprint. Jättefina och väldigt bra pris!
  • KonstAnna

    Jag ska gifta mig till sommaren i Umeå troligen. vi väntar bara på att lokalen ska bli klar allt med för att gå ut med det helt. Men jag undrar om någon har tips på bra frisör i Umeå som gör fina uppsättningar till bröllop?

    Vi har så kort tid och har massor att göra så jag behöver mycke hjälp känner jag. Jag har 4 brudtärnor och 3 brudnäbbar och försöker hitta fina kläningar åt alla i samma stil och färg.. några tips?

  • KonstAnna

    Jag har inte lärt mig riktigt hur denna sidan funkar ännu...
    Jag och min sambo förlovade oss nyligen över julen och vill gifta oss så fort... redan nu till sommaren.
    Mycket att göra på kort tid så jag behöver hjälp med att hitta en bra frisör i Umeå till bröllopet. Någon som kan göra uppsättninger och förlänga håret hade jag tänkt...

    Sedan söker tips på hur man hittar billiga brudnäb och brudtärneklädder i samma färg?

    Tack på förhand!

  • chabar
    ume2012 skrev 2012-01-29 12:34:55 följande:
    Tycker den ser fin ut =)
    När köpte du din brudklänning? Var och provade en San patrick hos änglalikt i höstas när det var rea där (värsta kapet) men det var en storlek 36 tror jag och dragkedjan gick inte upp i ryggen på mig, och det gick inte att sy ut den. För den var helt sjukt snygg!
    Jag kommer nog köpa blommor från Berghems blommor eftersom jag bor på Berghem =)
    Frisör har jag inte lyckats klura ut än, min frisör flyttade och nu har jag inte klippt mig sen dess, nån som vet nån som är bra på håruppsättningar? Jag har långt hår.
    Tack!

    Kul, jag gillar Änglalikt, tycker det var trevligt där Solig

    Jag köpte för några månader sen - en san patrick i halterneckmodell. Provade även några andra som jag var mer inne på men eftersom jag är kort och rätt kurvig så passade de inte så bra - då tog therese fram den klänningen i halterneck och jag var kääär. Så på den vägen är det!

    Vem hade du som frisör? (jag har gått igenom hela frisör som flyttar för ungefär ett år sen, har precis hittat en ny - men det där med att frisörer flyttar runt är inte kul!)
    ume2012 skrev 2012-01-29 12:38:25 följande:
    Jag har redan köpt min då det var rea på högtidskläder i höstas och hittade en som satt jättebra, inte vad jag tänkt från början men satt super.
    Brudklänningar verkar vara just så - man tänker sig en typ av klänning men så slutar det med att man tar nåt helt annat Skrattande
  • ume2012

    Elisabeth på Salong 44, hon var superbra, men nu måste jag som sagt hitta en ny, måste klippa mig nu också det mitt hår blivit så slitet och långt.

  • SaraJohanna

    Inbjudningarna gör jag själv, med lite hjälp från sambo, mamma och syskon. Har fyndat kort och kuvert på Tradera. Sen har jag köpt billiga stämplar och dekorationer på t.ex. Panduro, ebay osv. Sen skriver vi ut "innehållet" på lite tjockare papper och klistrar in. En bra investering kan vara en skärmaskin från clas ohlson för någon hundring. Jag har just köpt min drömklänning, hittade den först i en butik i Göteborg men den kostade tre gånger så mycket som jag tänkt. Efter mycket vånda lämnade jag den. Samma kväll hittade jag samma klänning på Blocket till halva priset. Då vi skulle köra förbi den staden på vägen hem idag, åkte vi förbi och provade den. Den är lite för stor men för övrigt helt fantastisk och ligger nu i bilen! Någon som kan tipsa om en bra sömmerska? Gärna någon som är van just brudklänningar. När det gäller blommor har jag inte alls bestämt mig. Angående frisör använder jag Emma på Headline sen flera år och litar till 100% på henne, så hon är bokad och klar. Måste bara fundera över vad jag ska ha för frisyr, men det är ju lättare nu när jag har klänningen. Har ni bestämt er, uppsatt, utsläppt, slöja, tiara?

  • Insanire

    Hej Umebrudar!


    Jag letar efter fotografer i Umeå-området just nu! Vi har bokat en fotograf från Nordmaling som är superduktig, men kostnaden blir skyhög. Så jag kollar runt för att se om det finns andra fotografer som ligger lite billigare till men som är duktiga. Vilken fotograf har ni bokat till er vigsel??

  • ema
    Insanire skrev 2012-02-08 13:34:24 följande:

    Hej Umebrudar!


    Jag letar efter fotografer i Umeå-området just nu! Vi har bokat en fotograf från Nordmaling som är superduktig, men kostnaden blir skyhög. Så jag kollar runt för att se om det finns andra fotografer som ligger lite billigare till men som är duktiga. Vilken fotograf har ni bokat till er vigsel??


    Vi har bokat Jonas på fotadig.nu för porträttfotografering i två timmar. Mycket därför att jag inte tycker om att bli fotograferad, och han är väldigt mån om just detta, och kontakten med dem han fotograferar. Och sen är han är väldigt trevlig också, så förhoppningsvis kan jag slappna av så att det blir det bra bilder utan att jag ser obekväm och stel ut... Glad På själva vigseln och festen kommer så många släktingar och vänner att fotografera ändå, så det kändes inte lika viktigt att boka för oss. Fotonord verkar också vara bra. Det beror mycket på vilken typ av bilder man vill ha. 

     
    SaraJohanna skrev 2012-02-08 11:55:37 följande:
     Jag har just köpt min drömklänning, hittade den först i en butik i Göteborg men den kostade tre gånger så mycket som jag tänkt. Efter mycket vånda lämnade jag den. Samma kväll hittade jag samma klänning på Blocket till halva priset. Då vi skulle köra förbi den staden på vägen hem idag, åkte vi förbi och provade den. Den är lite för stor men för övrigt helt fantastisk och ligger nu i bilen! Någon som kan tipsa om en bra sömmerska? Gärna någon som är van just brudklänningar. När det gäller blommor har jag inte alls bestämt mig. Angående frisör använder jag Emma på Headline sen flera år och litar till 100% på henne, så hon är bokad och klar. Måste bara fundera över vad jag ska ha för frisyr, men det är ju lättare nu när jag har klänningen. Har ni bestämt er, uppsatt, utsläppt, slöja, tiara?
    Grattis till klänningen! Jag letar också efter en sömmerska, så hittar du någon får du gärna tipsa. Vet någon om dom på högtidskläder är bra på att ändra/sy upp klänningar (trots att man inte köpt klänningen ifrån dem)?

    När det gäller frisyrer så funderar jag på en 40-tals frisyr, därför att min klänning är väldigt "gamla filmstjärnor från hollywood" i stilen. Gärna uppsatt och med slöja. Ska på frisyr- och makeup konsultation den 15/2, så vi får se vad det blir. 
  • SaraJohanna
    Insanire skrev 2012-02-08 13:34:24 följande:

    Hej Umebrudar!


    Jag letar efter fotografer i Umeå-området just nu! Vi har bokat en fotograf från Nordmaling som är superduktig, men kostnaden blir skyhög. Så jag kollar runt för att se om det finns andra fotografer som ligger lite billigare till men som är duktiga. Vilken fotograf har ni bokat till er vigsel??


     


    Vi har bokat en tjej som heter Tina Larsson. Hon verkar väldigt duktig och har hittills haft ett väldigt professionellt bemötande. Hon arbetar inte som fotograf och har därmed ett riktigt bra pris, hon har en del erfarenhet av att fota bröllop sedan tidigare, Vi kommer nog att boka henne ett par timmar i alla fall :)


     


     


Svar på tråden Umebrudar 2011/12