• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • ume2012

    Jag hänger på den nya listan.


     


    14 juli - ume2012, Borgerlig vigsel/Fabriken
    28 juli - julibrudUmeå, Backenkyrkan/Fabriken


     


     

  • ume2012

    Hmm jag funderar också på att ha något band som underhållning, de verkade ju bra desolate village, kollade på you tube nu =)
    Jag ska beställa kort från calligraphen, ska väl ta och göra det nu =)

  • julibrudUmeå

    Calligraphen har massor med jättefina kort men jag tycker att slutpriset blir väldigt dyrt. Själva styckpriset för korten är ju helt okej men sen kommer det ju till en massa tryckpriser och så, trist tycker jag.

    Frisör har jag bokat på Hårizont, de gör smink också.

    Blommor var jag inne och kollade på Berghems blommor idag och de sa att det räcker gott och väl om man kommer in en månad innan och gärna ta med sig bilder om man har hittat nåt. Pioner var troligtvis inte att fundera på sa hon, det brukar gå att ordna fram till mitten på juli beroende på hur våren har varit. Sen är det ju försts beroende på vad man man vill ha men min bukett blir ganska enkel så där kan jag ligga lågt ett bra tag till.

    Sen var jag på Högtidskläder och provade klänning igår, hittade flera som passade. Gick dit med inställningen att inget kommer passa så jag blev ositivt överraskad En klänning som jag provade är en av mina favvosar sedan tidigare och har funnits i min inspirationsmapp länge och den hade ett bra pris, 3000 kr. Sen fastnade jag för en helt annan typ av klänning, en Aspera, som förstås är betydligt med arbetad och gedigen, en "riktig" brudklänning, en sån som jag trodde att jag inte ville ha men den satt verkligen som ett smäck! Men 9000 kr plus sömmerskekostnad känns för mycket. Vad tänker ni er för prisklass på brudklänningen?


    Umeå 28/7 2012
  • SaraJohanna

    14 juli - ume2012, Borgerlig vigsel/Fabriken


    21 juli - SaraJohanna, Umeå Stads kyrka/Fabriken
    28 juli - julibrudUmeå, Backenkyrkan/Fabriken


  • chabar

    30 juni - Chabar. Backens kyrka/ Baggböle Herrgård.
    14 juli - ume2012, Borgerlig vigsel/Fabriken
    21 juli - SaraJohanna, Umeå Stads kyrka/Fabriken
    28 juli - julibrudUmeå, Backenkyrkan/Fabriken


    Jag har som plan A Marias Blommor och som plan B Berghems blommor, har hört väldigt gott om båda!
    Håller justnu på att utforma monogram som vi ska kunna ha på inbjudningarna/festprogrammen/vigselprogrammen - enligt bröllopsplaneringskalendern har jag fortfarande typ 70 saker kvar att göra Förvånad

    För oss har det blivit att pyssla ihop egna inbjudningar, dels för kostnaden och dels för att vi (okej, jag :P) ville ha en vikmodell av inbjudningar som är lite svår att hitta här i Sverige. Och beställa från USA är uteslutet eftersom vi gärna vill kunna använda ä, å, ö.

    Har ni tips på sömmerska för att justera klänningar?

    Vill f.ö. rek Änglalikt om ni inte köpt klänningar - jag fyndade en San Patrick och vet att hon har haft rea under hösten. Terese som äger har varit väldigt trevlig, hon låter min klänning hänga där eftersom den är en överraskning för M2B så jag kan inte ta hem den innan bröllopet Tungan ute Lite annat utbud än på hötidskläder.
  • chabar

    Justja, monogramförslaget som justnu ligger som prel. vinnare: vad tycker ni? Den kännslite lite off, men jag vet inte riktigt vad som ska ändras.. Ska pröva lite andra fonter och se om löser problemet..


  • Insanire

    30 juni - Chabar. Backens kyrka/ Baggböle Herrgård.
    14 juli - ume2012, Borgerlig vigsel/Fabriken
    21 juli - SaraJohanna, Umeå Stads kyrka/Fabriken
    28 juli - julibrudUmeå, Backenkyrkan/Fabriken


    28 juli - Insanire, Tavelsjö kapell/ Tavelsjö lägergård


     


    Vi gjorde klart våra inbjudningskort i veckan, så vi har precis skickat iväg dom.


    När det gäller blommor så fick jag hem brudbuketten, två tärnbuketter och en ros till m2b från USA. Silkesblommor. betalade ca 800 kr inklusive frakt. Dock fastnade de i tullen och jag fick betala 300 kr för att hämta ut dom.. Men 1100 kr för alla, och dom är superfina! :)

  • ume2012
    chabar skrev 2012-01-28 22:17:20 följande:
    Justja, monogramförslaget som justnu ligger som prel. vinnare: vad tycker ni? Den kännslite lite off, men jag vet inte riktigt vad som ska ändras.. Ska pröva lite andra fonter och se om löser problemet..


    Tycker den ser fin ut =)
    När köpte du din brudklänning? Var och provade en San patrick hos änglalikt i höstas när det var rea där (värsta kapet) men det var en storlek 36 tror jag och dragkedjan gick inte upp i ryggen på mig, och det gick inte att sy ut den. För den var helt sjukt snygg!
    Jag kommer nog köpa blommor från Berghems blommor eftersom jag bor på Berghem =)
    Frisör har jag inte lyckats klura ut än, min frisör flyttade och nu har jag inte klippt mig sen dess, nån som vet nån som är bra på håruppsättningar? Jag har långt hår.
  • ume2012
    julibrudUmeå skrev 2012-01-28 17:32:34 följande:
    Vad tänker ni er för prisklass på brudklänningen?
    Jag har redan köpt min då det var rea på högtidskläder i höstas och hittade en som satt jättebra, inte vad jag tänkt från början men satt super. Den kostade runt 3200 tror jag, hade kostat runt 5000 innan. Mer än det jag la ut vill jag nog inte lägga ut, jag ska ju inte ens gifta mig i kyrkan :P
    Men sen måste jag lägga upp den då den var jättelång och det kostade väl typ 500 kr till.
  • ulf300
    chabar skrev 2012-01-28 22:17:20 följande:
    Justja, monogramförslaget som justnu ligger som prel. vinnare: vad tycker ni? Den kännslite lite off, men jag vet inte riktigt vad som ska ändras.. Ska pröva lite andra fonter och se om löser problemet..


    Behöver ni en fotograf ni kan lita på?
    Kolla på min hemsida www.ulfspicture.se
    Fotobok ingår Inga extra kostnader
    Jag bor i Bygdeå men vad gör det det kostar inte extra.


Svar på tråden Umebrudar 2011/12