• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • SaraJohanna
    ema skrev 2012-01-23 18:36:11 följande:
    Som jag har förstått det har dom en gardin man kan dra för, och att det framförallt är dusch-delen som man ser in i om man väljer att inte dra för... Men att se rummen i förväg är väl det bästa, för att slippa obehagliga överraskningar Flört

     


    Ja men då så, då är det ju inga problem. Ja man får kanske ta och ringa runt och höra när man kan få komma och kika... synd att vi inte har några lite äldre vackra hotell här i stan!

  • SaraJohanna

    chabar: Oj, ja det är klart att man helst undviker sådana överraskningar... Förhoppningsvis jobbar väl personalen kvar och kanske går det annars att hyra in dem för dagen? Hoppas ni får kontakt med köparna snart i alla fall, håller tummarna för att allt går bra för er!


     


    Tror att några av er kanske hittat min blogg redan... Eftersom vårt bröllop nu är officiellt så är blogen det också, så jag lägger ut länken här och hoppas att ni gör detsamma och ni också bloggar om era bröllop.


    inodochlust.blogg.se

  • chabar
    SaraJohanna skrev 2012-01-26 20:39:13 följande:

    chabar: Oj, ja det är klart att man helst undviker sådana överraskningar... Förhoppningsvis jobbar väl personalen kvar och kanske går det annars att hyra in dem för dagen? Hoppas ni får kontakt med köparna snart i alla fall, håller tummarna för att allt går bra för er!


     


    Tror att några av er kanske hittat min blogg redan... Eftersom vårt bröllop nu är officiellt så är blogen det också, så jag lägger ut länken här och hoppas att ni gör detsamma och ni också bloggar om era bröllop.


    inodochlust.blogg.se


    Kul med en blogg!

    Jo antagligen så går det bra med hela grejjen, men det gäller ju att ha lite is i magen och ta det lite lungt - inte utgå från att det blir kaos precus som fösta reaktionen var ;D

    Ja Synd att Stora Hotellet är stängt! Jag hade span på deras minisviter som verkade jättefina, men det är som sagt stängt.
  • chabar
    SaraJohanna skrev 2012-01-22 17:34:08 följande:

    Nu har vi hittat en fotograf som är både prisvärd och verkar jätteduktig, så nu håller jag bara tummarna på att jag får en bokningsbekräftelse snart! :D


     


    Har börjat kika lite på hotellrum till bröllopsnatten. Hur gör ni? Kommer ni att sova hemma eller på hotell? Är det någon som har koll på vilka hotell som har bröllopssuiter och om det är värt att boka någon sådan?


    Förresten - vem valde ni som fotograf? Vart det Anna från Luleå eller någon annan?
  • SaraJohanna
    chabar skrev 2012-01-26 22:34:52 följande:
    Förresten - vem valde ni som fotograf? Vart det Anna från Luleå eller någon annan?

    Ja stora hotellet hade vi också ögonen på, hade varit mysigt! : )


     


    Försökte boka Anna, men hon var redan bokad vårt datum. Kanske var lika bra för vi är jättenöjda med vårt slutliga val. Vi tog tillslut en tjej som heter Tina Larsson, hon verkar väldigt duktig och hade väldigt bra priser. Hon jobbar inte som fotograf men är väldigt fotointresserad och har redan fotat en hel del bröllop! Har ni valt någon än?


     


     

  • chabar
    SaraJohanna skrev 2012-01-27 08:26:17 följande:

    Ja stora hotellet hade vi också ögonen på, hade varit mysigt! : )


     


    Försökte boka Anna, men hon var redan bokad vårt datum. Kanske var lika bra för vi är jättenöjda med vårt slutliga val. Vi tog tillslut en tjej som heter Tina Larsson, hon verkar väldigt duktig och hade väldigt bra priser. Hon jobbar inte som fotograf men är väldigt fotointresserad och har redan fotat en hel del bröllop! Har ni valt någon än?


     


     


    Jag tittade också på Annas portfolio och tyckte hon var väldigt duktig, men tyvärr alldeles över vår prisklass :P
    Vi hat bokat en tjej som heter Nathalie som har gjort en del bröllop, hon vill starta eget och är än så länge rätt billig. Dessutom kommer tärnans fästman att vara inoff. fotograf, han är glad amatör och riktigt duktig. Så det känns bra än så länge.

    Nästa stora grej att ta tag i är att försöka få en frisörtid, och fixa blommorna.
    Kanske nästa vecka!
  • BloodyDisgusting

    Nu är nog hela gästlistan klar.
    Papper till inbjudningskort är beställda
    Designen på inbjudningskorten är gjorda
    Ringarna är beställda från Kjellins Guld (vackraste ringarna) 
    Bordsplaceringen är färdig. Hoppas bara att alla dyker upp :)
    Vigselförättare är bokad
    Vigselplats är typ klart
    Plats för middag och fest är klart

    Vad ska man hitta på nu då? Jag ska inte ha en traditionell brudkläning men vit ska den vara. Hoppas att man hittar en söt vit klänning nu under våren. Butikerna lär ju släppa div. studentklänningar snart. 

  • BloodyDisgusting
    BloodyDisgusting skrev 2012-01-28 08:35:11 följande:
    Nu är nog hela gästlistan klar.
    Papper till inbjudningskort är beställda
    Designen på inbjudningskorten är gjorda
    Ringarna är beställda från Kjellins Guld (vackraste ringarna) 
    Bordsplaceringen är färdig. Hoppas bara att alla dyker upp :)
    Vigselförättare är bokad
    Vigselplats är typ klart
    Plats för middag och fest är klart

    Vad ska man hitta på nu då? Jag ska inte ha en traditionell brudkläning men vit ska den vara. Hoppas att man hittar en söt vit klänning nu under våren. Butikerna lär ju släppa div. studentklänningar snart. 
    Fotograf och DJ är också klart 
  • tessiej
    ume2012 skrev 2012-01-24 14:20:37 följande:

    Jag har mejlat, hoppas de svarar, ides inte ringa :P Annars får jag ringa dem, jag har som lite kort tålamod, har de inte svarat imorgon så ringer jag.
    Jag funderar mest på vem jag vill ha, mina föräldrar känner en kvinna som är så jag funderar på hon, men sen är ju "big papa" vigselförrätare också och han är hur snäll som helst så det vore väldigt roligt.
    Tessiej, vem ska ni ha?


    Vi bokade Gerd-Marie Alenius. Hon ska tydligen vara oberoende till något parti samt att jag av en slump hittade ett blogginlägg där ett annat par haft henne och skrev att hon hade varit bra. Hon kändes jättetrevlig på rösten i telefon så jag tror det blir bra :)


     


    Finns det någon lista längre bak i tråden där det står när alla gifter sig?


    BloodyDisgusting: vilken vigselring från Kjellins har du beställt? Jag kommer köpa den som heter Helene då den passar bäst till min förlovningsring (vill inte göra om min förlovningsring)


     

  • julibrudUmeå

    Kan vi göra en ny lista med alla som ska gifta sig med datum, plats och festlokal? Åtminstone jag har dålig koll på er som skriver men funderar alltid när och var alla skulle gifta sig. Listan finns ju längre bak men jag är lite lat, och så kanske den är inaktuell också.

    Lista:
    28 juli - julibrudUmeå, Backenkyrkan/Fabriken

    SaraJohanna, vad kul, vi har också bokat Tina Larsson. Hur hittade du henne? Jag hittade hennes blogg och gillade hennes bröllopsbilder jättemycket. Och priset känns rimligt också, kände att det barkade iväg ordentligt med priserna när jag tittade på andra fotografer.

    Vi har även bokat band till festen, Desolate Village heter dom. Är det någon av er som hört nåt om dem? Jag har bara sett några youtube-klipp och jag tycker de är jätteduktig men jag har varit och är lite fundersam om deras repertoar är det vi vill ha, men det bir säkert bra.

    Gör ni inbjudningskorten själva eller beställer ni färdiga? Jag är inne på att beställa färdiga. Tycker egentligen om att pyssla men inte i så stor skala som att göra 50 likadana inbjudningar Men det är DYRT att beställa färdiga, har dock hittat en sida med lite vettigare priser invit.org, så jag funderar på att beställa därifrån.


    Umeå 28/7 2012
Svar på tråden Umebrudar 2011/12