• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • ema

    Är det någon som vet om man kan hyra serveringspersonal någonstans ifrån, utan att catera mat från dem? Biffens är nämligen mest intressant för oss när det gäller maten, men han har ingen serveringspersonal... De andra företagen har personal, men inte lika intressant mat... Vilket dilemma...

    Det hjälpte dock att blir riktigt arg på Annas för att få vår offert... Tog bara fem veckor Flört

    När det gäller planeringen så tar vi alla beslut tillsammans, däremot är det framförallt jag som tar fram olika förslag (så indirekt styr jag ju en del, eftersom jag väljer bort det jag inte gillar...) och sen bestämmer vi gemensamt. Min sambo har en del starka åsikter om vissa saker, andra saker får jag i princip bestämma helt själv.

    I övrigt har jag, som inte ville ha en traditionell brudklänning och absolut inte en slöja, hunnit införskaffa mig både och under mellandagarna. Så kan det gå. 

  • SaraJohanna
    ema skrev 2012-01-05 14:23:35 följande:
    Är det någon som vet om man kan hyra serveringspersonal någonstans ifrån, utan att catera mat från dem? Biffens är nämligen mest intressant för oss när det gäller maten, men han har ingen serveringspersonal... De andra företagen har personal, men inte lika intressant mat... Vilket dilemma...

    Det hjälpte dock att blir riktigt arg på Annas för att få vår offert... Tog bara fem veckor Flört

    När det gäller planeringen så tar vi alla beslut tillsammans, däremot är det framförallt jag som tar fram olika förslag (så indirekt styr jag ju en del, eftersom jag väljer bort det jag inte gillar...) och sen bestämmer vi gemensamt. Min sambo har en del starka åsikter om vissa saker, andra saker får jag i princip bestämma helt själv.

    I övrigt har jag, som inte ville ha en traditionell brudklänning och absolut inte en slöja, hunnit införskaffa mig både och under mellandagarna. Så kan det gå.

     


    Ingen aning egentligen, men man skulle kanske kolla med hotell-och restaurang om de har några elever som vill ställa upp för en liten peng?


     


    Här hemma är det också gemensam planering som gäller angående alla stora beslut. När det gäller detaljer så är det jag som tar fram förslag eller alternativ så beslutar vi tillsammans (=jag får ett okej/nej ;) ). Hos oss handlar nog detta främst om att jag har ett större intresser för detaljer och tycker det är viktigare än sambon! :)


     


    Haha, ja så kan det ju gå. Jag åker till Göteborg om en månad och ska börja prova klänningar tänker jag. Jag har en bild i huvudet av vad jag vill ha - men rätt vad det är kanske jag också ångrar mig! : )

  • UmeåAnkan

    Hejsan!

    Nu har vi börjat planera vårt tredje bröllop efter 2 restaurangkonkurser, börjar bli proffs ;)
    Vi har flyttat allt till skellefteå men behåller samma datum, 9:e juni, så nu ska det bli av :)

  • SaraJohanna
    UmeåAnkan skrev 2012-01-12 19:22:02 följande:
    Hejsan!

    Nu har vi börjat planera vårt tredje bröllop efter 2 restaurangkonkurser, börjar bli proffs ;)
    Vi har flyttat allt till skellefteå men behåller samma datum, 9:e juni, så nu ska det bli av :)

     


    Oj vad mycket extra jobb. Hoppas det går bra den här gången och att allt går som planerat framöver!

  • SaraJohanna

    Hur går det för alla med planeringen? Vi letar fortfarande efter en fotograf, börjar kännas lite segt. Men när det är klart, så är det mest det roliga kvar - så det är ju något att se fram emot!

  • chabar
    SaraJohanna skrev 2012-01-17 22:28:20 följande:
    Hur går det för alla med planeringen? Vi letar fortfarande efter en fotograf, börjar kännas lite segt. Men när det är klart, så är det mest det roliga kvar - så det är ju något att se fram emot!

    Tjaa, vi hade en liten stund idag jag och M2B och pratade igenom vad vi ska göra härnäst. Planen är att förbereda inbjudningarna och utforma dom klart, att åka och kolla på hotellet och börja titta på och kanske beställa hans vigselring (min är klar) inom kort. Måste även vara i kontakt med Baggböle snart igen och börja diskutera maten, sen ska festprogram/ ev. vigselprogram utformas också inom kort. Men det är justnu mycket som vi väntar på - att höra från frisören, prästen etc.
  • Millan1984

    hej hej, ville bara tipsa om att Guldfynd hade nån enstaka brudväska kvar nedsatt med 70%, betalade endast 39 kr

  • SaraJohanna

    Nu har vi hittat en fotograf som är både prisvärd och verkar jätteduktig, så nu håller jag bara tummarna på att jag får en bokningsbekräftelse snart! :D


     


    Har börjat kika lite på hotellrum till bröllopsnatten. Hur gör ni? Kommer ni att sova hemma eller på hotell? Är det någon som har koll på vilka hotell som har bröllopssuiter och om det är värt att boka någon sådan?

  • SaraJohanna
    chabar skrev 2012-01-18 22:21:36 följande:
    Tjaa, vi hade en liten stund idag jag och M2B och pratade igenom vad vi ska göra härnäst. Planen är att förbereda inbjudningarna och utforma dom klart, att åka och kolla på hotellet och börja titta på och kanske beställa hans vigselring (min är klar) inom kort. Måste även vara i kontakt med Baggböle snart igen och börja diskutera maten, sen ska festprogram/ ev. vigselprogram utformas också inom kort. Men det är justnu mycket som vi väntar på - att höra från frisören, prästen etc.

    Vi skulle nog också behöva ta en sådan fundering. Vi skickade ut Save the date med julkorten, så jag har inte så bråttom med inbjudningarna. Hotell och ring börjar det kanske däremot vara dags att kika på. Har en ganska bra bild av vilken ring jag vill ha, men vill gärna se den "live" ihop med förlovningsringen innan jag bestämmer mig.


     


    Ska nog också försöka få ta på Jösta som ska stå för maten och försöka få till en träff. Vi ska ha kuvertavgift, så det kan ju vara bra att se vad vi kan få för pengarna. Vill gärna inte att gästerna ska behöva betala några enorma summor för att komma. Dessutom vill vi diskutera lite kring upplägget - vi vet fortfarande inte om vi ska ha sittande förrätt + buffé till huvudrätt eller om vi satsar på endast sittande middag. Vet inte heller hur vi ska göra med dessert.


     


    Hur lång tid innan bör man ha kontakt med prästen?


     


     


     


     

  • ema
    SaraJohanna skrev 2012-01-22 17:34:08 följande:

    Har börjat kika lite på hotellrum till bröllopsnatten. Hur gör ni? Kommer ni att sova hemma eller på hotell? Är det någon som har koll på vilka hotell som har bröllopssuiter och om det är värt att boka någon sådan?


    Vi kommer att sova på hotell, några gäster kommer att sova hos oss. Jag tycker att det är svårt att hitta något. Det enda vettiga alternativet hittills är Hotell Aveny, de har dels en bröllopssvit och dels en juniorsvit. Funderar på att boka juniorsviten, det känns inte som att vi har behov av ett vardagsrum eller en bastu på hotellrummet... Sen får man bubbel och frukt och sånt till båda sviterna. Å andra sidan skiljer det inte så mycket i pris.. Plaza ska väl ha en bröllopssvit? Men den verkar man inte kunna se på internet... Någon annan som har något annat förslag?

    Är det någon av er som kan rekommendera en guldsmed förresten?  Vi behöver förminska våra ringar, framförallt sambons ring.

    Innan jul verkade allt så långt borta, men nu är plötsligt allt så himla nära!  
Svar på tråden Umebrudar 2011/12