• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • tessiej
    UmeåAnkan skrev 2011-12-22 20:53:34 följande:
    Tessiej, tyvärr verkar 5 knop ha gått i konkurs.. Ring och prata med dem men det är vad jag hört.. Känner mig rätt trött nu. Först planerade vi vårt bröllop men så stänger storstugan /kyrkstan ner. Så då gjorde vi om alla planer och skulle vara i umeå på 5 knop och nu stänger de också. Bara ta några djupa andetag och börja planera bröllop nummer 3 med lite eld i baken för vi vill ju gärna ha kvar vårt datum... Så om ni har tips på stabila restauranger så berätta gärna :)

     


    okej, bra att du meddelade. Det kanske är därför dom inte ringt upp angående datumet vi ville boka och inte svarat när jag försökt få tag på dom i två veckor (på grund av att ingen ringt upp..). Så nu är det bara att försöka komma på något annat ställe att vara på!

  • höstlöv
    UmeåAnkan skrev 2011-12-22 20:53:34 följande:
    Tessiej, tyvärr verkar 5 knop ha gått i konkurs.. Ring och prata med dem men det är vad jag hört.. Känner mig rätt trött nu. Först planerade vi vårt bröllop men så stänger storstugan /kyrkstan ner. Så då gjorde vi om alla planer och skulle vara i umeå på 5 knop och nu stänger de också. Bara ta några djupa andetag och börja planera bröllop nummer 3 med lite eld i baken för vi vill ju gärna ha kvar vårt datum... Så om ni har tips på stabila restauranger så berätta gärna :)
    Vi gifte oss i rådhuset den 1 oktober i år, bröllopsmiddagen hade vi på REX. Vi bokade så att vi fick "privat" matsal för våra middagsgäster, men så var vi bara närmsta släkten så vi var 13 pers. Men man hade fått plats med iaf det dubbla antalet gäster i det rummet.  Vet inte hur stort sällskap ni tänkt vara?
  • SaraJohanna

    Hoppas alla haft en härlig jul, gissar att bröllopsplaneringen legat på is under december för de flesta? : )


     


    Vårt kommande bröllop är nu officiellt, vi har fått jättefin respons från nära och kära vilket känns skönt. Nu kan vi fokusera på att knyta ihop detta!


     


    Hos oss är det fortfarande fotograf som står högst på listan, men vi har inte lyckats bestämma oss än. Ser dock ut som att vi kommer att boka en timmes posträttfotografering utomhus, innan vigseln. Resten av dagen får vi helt enkelt förlita oss på att gästerna dokumenterar! Hur tänker ni kring dokumentering av er stora dag?

  • Insanire
    SaraJohanna skrev 2012-01-02 10:25:53 följande:
    Hos oss är det fortfarande fotograf som står högst på listan, men vi har inte lyckats bestämma oss än. Ser dock ut som att vi kommer att boka en timmes posträttfotografering utomhus, innan vigseln. Resten av dagen får vi helt enkelt förlita oss på att gästerna dokumenterar! Hur tänker ni kring dokumentering av er stora dag?
    Vi har bokat en fotograf för porträttfotografering utomhus innan  vigseln samt fotografering under vigseln.
    Festen och middagen räknar vi med att andra fotar.
    Vi hittade en fotograf i Nordmaling som vi har bokat, Jocke Nilsson.
    Bilderna i hans portfolio är superfina och min tärna har varit där en del gånger med familjen och blivit fotade. Hon säger att han är fantastisk.
    Vi kommer dessutom att gifta oss i Tavelsjö så det är en bit från Nordmaling.
    Han tar 3990 kr för det som vi bokat.
    Vi ska kolla med honom, nu när julstressen lagt sig, hur många bilder som ingår och vad det kostar att köpa bilderna på cd-skiva.

    Hemsidan: www.joc.fotosidan.se

    I övrigt så kommer vi be någon kompis som har en digital systemkamera att ställa sig framför kyrkan och fota alla sällskap som kommer dit.
    På så sätt vet vi att alla är med på åtminstone 1 bild.
  • SaraJohanna
    Insanire skrev 2012-01-02 11:12:56 följande:
    Vi har bokat en fotograf för porträttfotografering utomhus innan vigseln samt fotografering under vigseln.
    Festen och middagen räknar vi med att andra fotar.
    Vi hittade en fotograf i Nordmaling som vi har bokat, Jocke Nilsson.
    Bilderna i hans portfolio är superfina och min tärna har varit där en del gånger med familjen och blivit fotade. Hon säger att han är fantastisk.
    Vi kommer dessutom att gifta oss i Tavelsjö så det är en bit från Nordmaling.
    Han tar 3990 kr för det som vi bokat.
    Vi ska kolla med honom, nu när julstressen lagt sig, hur många bilder som ingår och vad det kostar att köpa bilderna på cd-skiva.

    Hemsidan: www.joc.fotosidan.se

    I övrigt så kommer vi be någon kompis som har en digital systemkamera att ställa sig framför kyrkan och fota alla sällskap som kommer dit.
    På så sätt vet vi att alla är med på åtminstone 1 bild.

     


    Okej, honom hade jag inte hört talas om, ska kika i hans portfolio. Vi har funderat lite hit och dit, just nu mest på Anna Thurfjell (från Luleå) eller Jonas Burman (från Tavelsjö). De verkar både väldigt duktiga och hade helt okej priser. Ni hade ju fått ett riktigt bra paketpris, svårt bara att jämföra mellan olika fotografer då man får så olika mycket bilder för pengarna hos många. Får se om vi kan försöka bestämma oss i veckan. : )


     


    Jag har en kollega som jag ska be stå utanför kyrkan och fota, tror även jag ska be henne fota vigseln och våra familjer direkt efter vigseln.

  • CarroK

    Hej!

    Vad kul med en Umeå-tråd. Hoppas att det är OK att man hakar på. Vi ska gifta oss borgerligt  i Umeå den 7 juli 2012 och ha fest i partytält på mina föräldrars tomt. Har inte bokat så mkt annars ännu men jobbar på det... Känns som att det är många saker man vill fixa väldigt snart: catering, klänning, frisör, fotograf, inbjudan, bröllopsresa. Puh! Men roligt är det!

    Hur långt i förväg skickar ni ut er inbjudan?

  • SaraJohanna
    CarroK skrev 2012-01-02 21:34:01 följande:
    Hej!

    Vad kul med en Umeå-tråd. Hoppas att det är OK att man hakar på. Vi ska gifta oss borgerligt i Umeå den 7 juli 2012 och ha fest i partytält på mina föräldrars tomt. Har inte bokat så mkt annars ännu men jobbar på det... Känns som att det är många saker man vill fixa väldigt snart: catering, klänning, frisör, fotograf, inbjudan, bröllopsresa. Puh! Men roligt är det!

    Hur långt i förväg skickar ni ut er inbjudan?

     


    Roligt med fler brudar i denna tråd! Vi skickade ut "save the date" med julkorten, så jag tror vi dröjer ett tag med att skicka inbjudningarna (gifter oss i juli) till i vår någon gång... : )

  • chabar

    Vi lär skicka ut våra inbjudningar i slutet av april nångång, bröllopet är den sista juni.
    Tror jag, men så är det väl tänkt justnu.

  • julibrudUmeå

    God fortsättning på er alla!


    Nu känner jag att jag måste ta tag i planerandet lite mer och börja ta lite beslut och boka saker och inte bara fundera hit och dit Och jag skriver jag för sambon är inte så aktiv i planerandet... Hur är det med era blivande makar, planerar ni tillsammans eller?


    Just nu är jag liksom SaraJohanna på jakt efter fotograf. Vi skulle helst vilja ha någon som fotar oss utomhus före vigseln och sen även under vigseln och lite mingel efteråt. Plus att jag vill ha massor av redigerade bilder på cd-skiva och det blir väldigt dyrt. Fast det lönar sig nog att kolla runt lite för det skiljer sig ändå en hel del mellan olika fotografer och paketlösningar. Vem av er är det förresten som redan hunnit boka fotonord.se den 28 juli? Grrr


    Jag håller även på att kolla efter liveband till festen och har ett på gång men behöver bara få bekräftat att alla i bandet kan innan jag kan andas ut. Efter det ska jag ge mig på jakt efter solist till vigseln.


    Och så var det hår och smink... Jag hade bestämt mig för att köra på helhetskonceptet på Creative Lounge men idag när jag pratade med dem så fick jag veta att sminktjejen har slutat, så nu gör det bara hår. Och då föll det ju, för jag skulle helst vilja göra bägge på samma ställe. Red and black har jag hört många som bokat men finns det andra som ni kan tipsa om?


    Vi diskuterade igår om när vi ska skcika ut inbjudningarna och vi tänkte väl i april/maj nångång, vi har redan spridit ryktet om att vi ska gifta oss, en verbal "save the date", så egentligen är det nog inte så bråttom.


     


     


    Umeå 28/7 2012
  • Lebendig
    julibrudUmeå skrev 2012-01-03 11:27:59 följande:

    Nu känner jag att jag måste ta tag i planerandet lite mer och börja ta lite beslut och boka saker och inte bara fundera hit och dit Och jag skriver jag för sambon är inte så aktiv i planerandet... Hur är det med era blivande makar, planerar ni tillsammans eller?


    Just nu är jag liksom SaraJohanna på jakt efter fotograf. Vi skulle helst vilja ha någon som fotar oss utomhus före vigseln och sen även under vigseln och lite mingel efteråt. Plus att jag vill ha massor av redigerade bilder på cd-skiva och det blir väldigt dyrt. Fast det lönar sig nog att kolla runt lite för det skiljer sig ändå en hel del mellan olika fotografer och paketlösningar. Vem av er är det förresten som redan hunnit boka fotonord.se den 28 juli? Grrr


    Jag håller även på att kolla efter liveband till festen och har ett på gång men behöver bara få bekräftat att alla i bandet kan innan jag kan andas ut. Efter det ska jag ge mig på jakt efter solist till vigseln.


    Och så var det hår och smink... Jag hade bestämt mig för att köra på helhetskonceptet på Creative Lounge men idag när jag pratade med dem så fick jag veta att sminktjejen har slutat, så nu gör det bara hår. Och då föll det ju, för jag skulle helst vilja göra bägge på samma ställe. Red and black har jag hört många som bokat men finns det andra som ni kan tipsa om?


    Vi diskuterade igår om när vi ska skcika ut inbjudningarna och vi tänkte väl i april/maj nångång, vi har redan spridit ryktet om att vi ska gifta oss, en verbal "save the date", så egentligen är det nog inte så bråttom.


    Umeå 28/7 2012
    Savethedate-kort skickade vi ut så att alla hade dem i sin brevlåda exakt på datum ett år innan.

    Vi planerar det mesta tillsammans, fast som min sambo säger "Jag betalar, du gör jobbet". Han har sparat ihop och betalar det mesta ur egen ficka, så jag sköter telefonkontakter och bokningar. Men alla beslut om vad som ska hända tas gemensamt.

    Vi har bokat fotonord, men det var den 4 augusti!

    Solist tycker vi också är jättesvårt. Vi har många kvinnliga bekanta som kan ställa upp och sjunga, men nu är det så att vi vill hemskt gärna ha en manlig och någon sådan känner vi inte. Tyypiskt.

    Eftersom du inte ska gifta dig samma datum som mig kan jag tipsa om min frisör. Hon är hur bra som helst och hon gör både hår och smink för runt 2-4000 beroende på hårförlängning etc. www.hoskarro.se/

    Vi tänker skicka ut inbjudningarna någon gång i april och ha osa i slutet på juni.
Svar på tråden Umebrudar 2011/12