• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • satinsilk

    Är extremt nervös över vilket väder det blir. Enligt prognoserna blir det regn och åska HELA dagen. fan fan fan! Har ingen backup-plan heller, och är beroende av vädret!

    Kommer att ha vigseln utomhus, och fotografering direkt efter, men nu svajar planerna rejält kan jag säga...

    Är ni lika nervösa?

  • väktarbrud
    satinsilk : Åh var inte nervös över vädret! Det kan man ändå inte ändra på, hur man än gör! Vi ska också ha vigsel utomhus men vi måste nog komma på en plan B ifall det blir dåligt väder.

    Det finns ju massor av andra saker man kan vara nervös för Cool 
  • SnartJohnsfru

    Nu börjar det närma sig! Gifter oss redan på fredag 6 juli.

    Nervös som få!! Mest för att svimma i kyrkan?!

    Idag ska vi öva i kyrkan för andra gången, bara det är toknervöst.

    På torsdag sover jag borta med mina tärnor, HUR ska man kunna somna den kvällen?! Måste sova för att undvika att se "sliten " ut..:( Usch..hur ska det gå?!

    Imorgon blir det bröllopsnaglar, fixa underkläder och skor till näbb...jusste, packa till bröllopsresa samma natt kan vara bra oxå! :)

    LÄNGTAR med nån typ av skräckblandad förtjusning! ;)

    Hur går det för er och framför allt, hur känns det!!!???

  • satinsilk
    väktarbrud skrev 2012-07-03 07:38:21 följande:
    satinsilk : Åh var inte nervös över vädret! Det kan man ändå inte ändra på, hur man än gör! Vi ska också ha vigsel utomhus men vi måste nog komma på en plan B ifall det blir dåligt väder.

    Det finns ju massor av andra saker man kan vara nervös för Cool 
    Sant, men jag vet inte vilken plan B som skulle funka, har inte ens pratat med vigselförättaren sedan vi bokade henne för flera månader sedan!...får göra det i eftermiddag...

    Ush, jag är så nervös, och alla tankar kretsar till bröllopet just nu. Känns som jag har glömt precis allt, och går igenom mina listor om och om igen, och hittar nya saker och detaljer varenda gång!....Hur mycket har man då inte glömt som man inte hinner komma på innan det är försent? 

    Visst vi är inte jättemånga på bröllopet, men det kommer folk som jag inte ens känner. Bara en sådan sak sätter press i en... vi kommer bli omkring 50 st. Hur många blir ni? 
  • knyttan
    satinsilk skrev 2012-07-03 12:00:33 följande:
    Sant, men jag vet inte vilken plan B som skulle funka, har inte ens pratat med vigselförättaren sedan vi bokade henne för flera månader sedan!...får göra det i eftermiddag...

    Ush, jag är så nervös, och alla tankar kretsar till bröllopet just nu. Känns som jag har glömt precis allt, och går igenom mina listor om och om igen, och hittar nya saker och detaljer varenda gång!....Hur mycket har man då inte glömt som man inte hinner komma på innan det är försent? 

    Visst vi är inte jättemånga på bröllopet, men det kommer folk som jag inte ens känner. Bara en sådan sak sätter press i en... vi kommer bli omkring 50 st. Hur många blir ni? 
    Jag oroar mig också för vädret! Här ska det också bli åska och regn hela dagen Gråter Vi gifter oss inomhus men sen har vi planerat brudskål o fotografering utomhus... Har ialla fall fått bekräftat idag att brudskålen kan flytta in i en liten paviljong vid riktigt busväder.
    I kväll ska vi köra ner till malmö o hämta kostym och brudklänning, imorgon ska jag fixa naglarna...
  • Dazzle

    Där jag bor har yr å SMHI sänkt regnmängden från 14 till 2-3 mm efter kl 14. Hoppas!! Men det blir nog inte mkt till foton innan... Vi har köpt 30 liter närproducerad glass från Mormor Magda å vill ha soool!!! Vi pysslade till långt efter midnatt igår. Allting tar verkligen längre tid än man tror! =). Men visst e det roligt!! Vi har 109 gäster på middagen varav 20-talet barn. Min sambo är hemskt nervös å jag vet inte hur jag ska sporra för jag gillar att synas, att showa å så. Jag ville vi skulle hålla tal till varandra å dansa ett medley av våra favvolåtar men jag antar jag får anpassa mig här. Han anpassar sig ofta för mig. Idag ska vi börja möblera lokalen å ikväll öva i kyrkan. Lite pyssel för den som hinner... Http://anno1863.blogspot.com

  • UngBrud2012

    Dazzle hur ser man det?


    Jag får inte fram nån prognos för lördag!

  • sofi 88

    Börjar bli sådär illamående nervös nu, för att inte allt ska klaffa, och framförallt för att det ska spöregna hela dagen så vi inte kan ta några bilder eller ha skålen ute som tänkt. Men annars tror jag att det mesta kommer ordna sig. 

    Har fixat schellac  fransk manikyr på mina naglar och bryn är vaxade och färgade, även fransarna är färgade. Så nu är basen så snygg som den bara kan bli. Däremot är jag inte helt säker på hur jag ska sminka än... Men jag tror att jag listar ut det imorgon. 

    Kantorn smsade idag att ojdå, hon hade visst inte alls noterna till vår ingångslåt, hoppsan, det har hon inte kännt att hon kunnat upplysa om några dagar tidigare  än 3 dagar innan bröllopet. Så då fick vi köpa även de noterna men vi ska skicka kvitto till kyrkan å få tillbaka pengar, hon hade faktiskt sagt att hon hade de noterna eftersom Canon in d är ganska vanlig.

    Kom även typ igår på att vi inte är bra på att dansa och har noll koll på vilken låt vi ska dansa till, så dagen har gått åt till att söka på youtube och nu har vi bestämt oss för att köra typ vals i alla fall och till "underbart". Har haft möte med toastmasterparet idag och de verkar ha koll på läget.

    Imorgon ska snacks, lite alkoholfritt, servetter mm inhandlas och sen är vi nog klara, vågar man ens säga det :/ 

  • Enilorac

    Ja nu är det nära! Satt uppe till halv 4 i natt och gjorde om festhäftet helt... Och när jag sen väl gick och la mig drömde jag mardrömmar om princip allt som kan gå fel! Klänningen passade inte, håret blev trassligt, det spöregnade hela tiden, fotografen försov sig, maten va kall och alla tyckte efterätten va äcklig osv.... Va helt förstörd när jag vaknade!!!
    Nu tror jag att allt kommer att bli bra ändå, och att vi får en fantastisk dag tillsammans med släkt och vänner, Alla är i allafall positiva och vill hjälpa til med allt, och det är ju lite kul att folk bryr sig om mer än att bara komma och festa och äta.
    Imorgon ska naglarna fixas, brynen och fransarna färgas. Sonen ska klippas. Lite godis och alkoholfria alternativ inhandlas. På fredag är det äntligen dax att göra i ordning lokalen. Och på Lördag ska vi bara njuta!!
    Lycka till alla!

  • kaffeälskaren

    Ja nu är det slutspurt! Idag inhandlades nästan allt mat och nu står min snart äkta hälft i köket och ...just precis lagar mat.


    Idag kom min nervositet..jag går och nojjar mig för att folk inte ska gilla maten, att bordsplaceringen inte är bra, att folk tycker att det är allmänt trist. Men det som jag har gått och stirrat mig blind på är precis som ni andra säger VÄDRET! Jag har numer i telefonen inte mindre än 4 olika väder appar och jag avskyr dem alla! ändå kan jag inte låta bli att titta på dem var femte minut.


    Ska färga brynen en sista gång imorgon, maken är redan utklurad det enda jag funderar på där är om man ska använda lösögonfransarna eller inte. På fredag ska jag äntligen få mina "klor vässade". Kom fram till ikväll att det blir inte någon klassisk fransk manikyr. Det kommer bli glitter tippar i svart (jag i ett nötskal).


    Sofi: Vi kan inte heller dansa men vi gör det ändå Vi har valt att dansa till Salem Al Fakirs "it´s only you". Det er kantor har gjort tycker jag är väldigt oproffsigt. Som du säger lite mer framförhållning om än bara ett par dagar hade ju gjort stor skillnad.


     

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!