• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Dazzle

    sofi 88> bra tänkt med att säga efter, så ska vi oxå göra.


     


    Ska du/ni andra ha några fina ord lästa av någon närstående? Hur har ni tänkt och resonerat kring detta?


     


    Väktarbrud>> JAg tror inte att du kan bli tillagd, eller har någon därut fått ta över TS admin?? TS blev gravid och sköt upp bröllopet och skrev hon skulle utgå från tråden. Någon som vet mer?


     


    Jag håller äntligen på å springer hos skomakaren med ett par skor som han töjer ut åt mig. Jag hoppas det funkar, han har gjort lite men jag behöver lite till för att kunna ha dem, å bara det ordnar sig så är ett stort problem fixat för min del!! =). Jag är dock fortfarande inne på att måla ett par kängor i guldfärg men kan ju ha dem som reservskor då.. =).


     


    Vår osa är 14/5. Längtar så!! =).


     


     

  • väktarbrud
    Lovingyou: Den är ju superfin!!! Väldigt klassisk Glad

    Dazzle: Ahaa, då förstår jag!! Det gör inget, jag tror att jag kommer ihåg själv när och var jag ska gifta mig...förhoppningsvis :)
  • Vingilot

    Börjar bli lite stressad nu. Klänningen är halvklar, ska nog bli OK, inte jättenervös där. Hittar inga skor dock, o det måste jag göra innan klänningen kan avslutas.
    Håller på med inbjudningarna (jag vet, supersent! Som tur är vet alla gästerna sedan länge vilket datum bröllopet är...) men spetsen jag ville använda på korten är restnoterad till augusti o jag fick välja en helt annan o nu ser min prototyp inte ut som jag vill. Den är OK, men ger mig inte det där lyckopirret som den första gjorde. (Vilket j-a i-landsproblem...!Skäms)

    Ansvaret för ringarna har jag lassat över på sambon efter en tur till en butik där jag blev så sjukt illa bemött att jag läxade upp tanten bakom disken (är som regel en snäll och timid kund...). Sambon är inte den allra driftigaste, så nu nojar jag lite över den delegationen, men men...Flört

    Hittar ingen frisör och har börjat trixa med olika lockmetoder själv istället. Förmodligen en galen idé eftersom jag aldrig i hela mitt liv brytt mig om mitt hår förut och alltså inte vet ett skvatt om nåt sånt. Men jag har faktiskt lyckats få fina lockar några gånger nu, så hoppet lever.Tungan ute

    Men hinderprövningen är redo att skickas in, lite andra juridiska papper likaså och jag har fått bekräftat att vår bokning av festlokalen är som den ska.
    Dock har jag ingen aning om hur cateringfirman ska leverara maten då vi fotas innan vigseln och åker direkt från kapellet till lokalen. Då måste ju maten redan vara på plats och vem ska släppa in dem, vi är ju alla i kapellet då? Ska prata med församlingshemspersonalen nästa vecka. Hon som håller i det var borta när jag ringde.

  • RhjärtaC

    Vingilot: jag beundrar ditt lugn :) Önskar att jag haft det själv. Smådetaljerna som min syster t ex tycker är skitsamma tar upp min sinnesstämning på dag/kvällstid och jag önskar att alla sa: Det fixar jag!  :)
    Men hon har rätt faktiskt. Stressen över dessa detaljer och allt har en tendens att ta bort allt det roliga. Jag menar inte att det inte är viktigt men jag kan nästan bli maniskt kontrollerande för att kunna släppa den dagen i andras händer, att jag kanske missar det roliga med dagen. Jag ska gifta mig med min man och har den äran att vår familj och vänner vill vara närvarande.  

  • Vingilot
    RhjärtaC skrev 2012-04-15 00:40:11 följande:
    Vingilot: jag beundrar ditt lugn :) Önskar att jag haft det själv.
    Ha ha, dina ord säger mig att jag borde vara stressad!Skrattande Och det är nog sant, har ju inte full koll på läget alls...! Men jag har nog förmågan att släppa smådetaljerna, känner att de stressar mig men när jag inte tycker att jag får ordning på dem, då får de vara liksom. Inte värt ångesten.
    Tänker också att det viktiga är att vi blir gifta.Skrattande
  • lovingyou
    kaffeälskaren skrev 2012-04-14 15:10:34 följande:
    Idag träffade vi vår prälle, vi tyckte att han kändes väldigt bra vi fick även öva lite på hela ceremonin och nu längtar man verkligen till den 7/7 . Han verkade lyssna till de önskemål vi hade. Jag känner nu med facit i hand att jag var orolig helt i onödan.
    jobbigt att vara nervös,skönt att allting gick bra! =)
  • lovingyou
    väktarbrud skrev 2012-04-14 15:58:55 följande:
    Lovingyou: Den är ju superfin!!! Väldigt klassisk Glad

    Dazzle: Ahaa, då förstår jag!! Det gör inget, jag tror att jag kommer ihåg själv när och var jag ska gifta mig...förhoppningsvis :)
    Tack jag är så nöjd själv, bara att sy in den och hoppas den inte faller ner.. :)
  • lovingyou

    Har samma problem med håret , ska fixa det själv och är lite nervös över det faktiskt. Men det löser sig :) tänkte ha lite lockar och bara sätta upp några slingor och något spänne.. ska du ha utsläppt eller hur har du tänkt dig?


    Vingilot skrev 2012-04-14 23:47:19 följande:
    Börjar bli lite stressad nu. Klänningen är halvklar, ska nog bli OK, inte jättenervös där. Hittar inga skor dock, o det måste jag göra innan klänningen kan avslutas.
    Håller på med inbjudningarna (jag vet, supersent! Som tur är vet alla gästerna sedan länge vilket datum bröllopet är...) men spetsen jag ville använda på korten är restnoterad till augusti o jag fick välja en helt annan o nu ser min prototyp inte ut som jag vill. Den är OK, men ger mig inte det där lyckopirret som den första gjorde. (Vilket j-a i-landsproblem...!Skäms)

    Ansvaret för ringarna har jag lassat över på sambon efter en tur till en butik där jag blev så sjukt illa bemött att jag läxade upp tanten bakom disken (är som regel en snäll och timid kund...). Sambon är inte den allra driftigaste, så nu nojar jag lite över den delegationen, men men...Flört

    Hittar ingen frisör och har börjat trixa med olika lockmetoder själv istället. Förmodligen en galen idé eftersom jag aldrig i hela mitt liv brytt mig om mitt hår förut och alltså inte vet ett skvatt om nåt sånt. Men jag har faktiskt lyckats få fina lockar några gånger nu, så hoppet lever.Tungan ute

    Men hinderprövningen är redo att skickas in, lite andra juridiska papper likaså och jag har fått bekräftat att vår bokning av festlokalen är som den ska.
    Dock har jag ingen aning om hur cateringfirman ska leverara maten då vi fotas innan vigseln och åker direkt från kapellet till lokalen. Då måste ju maten redan vara på plats och vem ska släppa in dem, vi är ju alla i kapellet då? Ska prata med församlingshemspersonalen nästa vecka. Hon som håller i det var borta när jag ringde.
  • lovingyou

    Nu har vårat pappersproblem löst sig! Var ett missförstånd bara, tur det för det kändes som allt rasade samman..


    Vi har mailat kantorn om psalm , och vi behöver bara en så vi ska ha 289. Och sen vet jag inte om vi ska ha en tjej som sjunger en sång, det är min kompis som känner henne och jag har aldrig hört henne så det är en chansning.- Fast så har hon sjungit på andra bröllop, så hon borde vara bra

  • Dazzle

    Jag måste bara få skriva av mig bland några som förstår!!! Noterna till en av låtarna som jag letat efter i 18 månader finns nu tillgängliga på Ebay men säljaren vill att man ska använda paypal och jag håller på å registrerar men det tar några dagar för man ska koppla pengar och föra över pengar hit å dit innan man accepteras som kund!! Jag blir helt tokig av nerver (har nog lagt 20timmar på att leta after just dessa noter) å det börjar ju bli knappt om tid.. så jag ville bara gnälla av mig lite, å skriva av mig nervositeten bland några som förhoppningsvis inte låter som min sambo: "vi kan ju bara ta en annan låt..."


     


    Jag känner mig dessutom som hemsk flickvän för han har inte haft någon åsikt om musik innan, tar lång tid på sig att fundera å när vi till slut bestämde musiken efter jag försökt få honom att bestämma så valde vi de tre låtarna jag ville för han kunde inte hitta något förslag som passade. Nu hörde vi en låt, två månader innan bröllopet, å han tycker vi ska ta den låten, bara sådär å byta, fastän vi har en röd tråd i låtarna, valt sångare efter musikgenren och köpt noter... Han bara tänker inte.. för när vi väl står där så vet jag att han kommer tycka det är så fint, men att det hade varit fint vilken låt de än sjungit. Han har noll krav!! Däremot så bad jag idag en av mina vänner som sagt hon gärna vill komma men inte har råd med present att om hon vågar får hon gärna sjunga den låten vid middagen. Hoppas hon säger ja. Hoppas inte min sambo kände att jag körde över honom när jag sa nej! Det är precis som med godisbuffen, han har inte haft någon åsikt i sex månader som jag tagit upp det (några gånger alltså, jag håller itne på å tjatar om bröllopet hela tiden), men när vi väl står i affären bland alla andra människor - då vill han diskutera vilka smaker vi ska köpa...

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!