• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • lovingyou

    Idag fick vi beslut från csn, vi ska betala 20.000 denna månaden... Vi kanske klarar budgeten iaf .. Hoppas vi :)

  • Anna88

    Operfekt: jag gillar verkligen era inbjudningskort! supersnyggt!
    här har vi pausat lite känns det som. finns inte mycket för tillfället att göra.. papprena borde man ju ordna men till det skulle vi behöva en gemensam ledig förmiddag och gå till församlingen men det är ju inte så lätt.. inbjudningskorten är så småninom utdelade, några finns ännu kvar som vi sen sätter på posten.
    jag hittade mina drömskor som man fick designa själv från etsy typ såna här i blått http://www.etsy.com/shop/Parisxox?section_id=6969139&page=1 väntar men spänning på att få prova dem.

    ännu har vi inte stött på motgångar det enda jag för tillfället har problem med e en hårassessoar en stor vit blomma eller ett större smycke/kam att sätta i håret.. 

  • Mrs S 2012

    Jag postade hindersprövningen i tisdags och idag kom den tillbaka godkänd i brevlådan!

    Hade ju inte förväntat mig något annat än att den skulle bli godkänd men nu känns det väldigt verkligt! Jag får ingå äktenskap enligt svensk lag!

    Nu har jag börjat klicka hem massa saker på eBay och det känns som om planeringen kan dra igång på allvar. Vi ska skicka ut inbjudningarna vid påsk, men några av mina vänner och min familj har redan bokat flygbiljetter så det känns häftigt att veta att de kommer att vara där :)

  • sofi 88

    Efter lite turer fram och tillbaka skrev jag tillslut blivandes namn som vårt framtida efternamn och nu har m2b la kuvertet med hinderprövning och namngrejset på lådan för några minuter sen. Fick värsta ångesten förra veckan när jag skulle fylla i namn och ville helt plötsligt inte alls ta m2bs namn, haha, men men, kom fram till att jag får veto på vårt första barns namn (såg någon annan som kört samma taktik så blev lite inspirerad :D). Så nästa vecka kommer väl det godkända så ska vi boka möte med prästen. 

    Skrev lista på allt vi ska fixa innan bröllopet å det var en lång lista. Inhandlade kostym, skjorta, fluga och servett till m2b idag så då kan vi bocka av en uppgift! 

  • Berlan

    Min kille skrev in alla uppgifter på hindersprövningen idag, vi ska skriva under den ikväll och skicka in den. Det känns så himla verkligt nu! 

  • kaffeälskaren


    Wihoo efter mycket strulande från min dators sida så lyckas jag äntligen bifoga bilden på mina skor Här är dem iaf.

    Menar ni tjejer att vi kan skicka in våra papper nu på hindersprövning och namnbyte utan att det hinner gå ut??? (har inte hunnit slänga någon kik i kalendern ännu...)
  • Mrs S 2012
    kaffeälskaren skrev 2012-03-12 19:02:01 följande:
    Menar ni tjejer att vi kan skicka in våra papper nu på hindersprövning och namnbyte utan att det hinner gå ut??? (har inte hunnit slänga någon kik i kalendern ännu...)
    Yes, den är giltig i 4 månader! Dock insåg jag just att de har varit supersnabba på Skatteverket, jag postade den 7 mars. De måste ha godkänt den så fort den kom in för den är bara giltig till 8 juli...
  • satinsilk

    Kaffeälskaren: Otroligt vackra skor! Tyvärr klarar inte mina fötter en hel kväll i sådanna, annars hade jag lätt valt höga klackar :)
     

  • kaffeälskaren

    Satinsilk: tackar!! det var lite högre klack på dem än vad jag räknade med hihihi men jag övar lite här hemma sen kommer jag ha ett par andra skor att byta till om det skulle krisa

  • satinsilk

    YEESSS!!! Fick ett mail om att min klänning är påväg!! Är sååååå förväntansfull!
    Någon som vet hur lång tid det tar innan man får en vara efter att den har blivit "lastad" i Kina? 

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!