• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • zinizune

    Sofi: Det "brokiga" på både kuvert och kort är ett papper, som vi tejpat på. På den lilla pappersbiten ska vi sätta lappar med adresserna på, som jag gjort iordning på datorn och skriver ut på ett papper som är i samma kvalitet som både kort och kuvert, fast tunnare =). Det syns inte så bra, men jag har satt ett organzaband runt det brokiga pappret på kortet (kommer vara lika på vigsel- och festprogram. Samma band kommer vi sedan att knyta ihop festprogrammen med.

  • lovingyou

    Zinizune: Fina inbjudningar!


    VI har bokat kyrka, präst , fotografen, bokat resa och hotell eftersom vi gifter oss på vår semester, kollat på vilken tårta vi ska ha, köpt lite små saker, fixat min klänning och underkläder, kollat hur jag ska ha håret, köpt kläder och skor till barnen. Vi har ju inte så mycket att boka , vi kommer ha en enkel vigsel i kyrkan med två vittnen, sedan har vi kanske smörgåstårta/tårta/kaffe hemma efter vår resa.


    Vad har vi mer gjort? Jag har ju planerat när vi ska göra allting men inte direkt ett schema heller!


    Om klänning och underkläder, jag måste för det första ha BH , kan inte gå utan, eller kan men brösten är inte längre så snygga utan Och till min bh kommer jag ha trosor, sen har jag köpt ett raffset ,det återstår att se om man orkar klä om till detta på kvällen :)


     

  • sofi 88

    Fick hem min wonderbra idag och måste säga att den är lite liten i storleken. Jämfört med chantell skiljer det minst två storlekar skulle jag säga :/ Får hoppas bysten minskar lite till sommaren, haha, mer träning får det bli och mindre chips!

  • lovingyou

    Sofi88, Du ska inte byta den till en större då? Fast träning är alltid bra men lite chips måste man få äta

  • sofi 88
    lovingyou skrev 2012-01-10 18:48:39 följande:

    Sofi88, Du ska inte byta den till en större då? Fast träning är alltid bra men lite chips måste man få äta


    Jag är osäker på vilken storlek jag i så fall skulle ta... Men jag ska prova fler bhar i butik å så får vi se om jag skickar tillbaka, byte eller hur jag gör. Men jag blir så SUR när det inte passar :o Hatar prova BHar!
  • lovingyou

    Ja det är väl inte det roligaste :/ Tråkigt att det inte blev bra :(

  • Mrs S 2012
    sofi 88 skrev 2012-01-10 18:57:56 följande:
    Jag är osäker på vilken storlek jag i så fall skulle ta... Men jag ska prova fler bhar i butik å så får vi se om jag skickar tillbaka, byte eller hur jag gör. Men jag blir så SUR när det inte passar :o Hatar prova BHar!
    Den finns på Lindex om du har ett sådant i närheten!
  • kaffeälskaren

    Är det bara jag som har drabbats av "blivande-brud" syndromet, dvs. drömmer mardrömmar där helt plötsligt bitar av bröllop och delar av bröllopet dyker upp??? Senast inatt drömde jag om att jag gick i en av alla gallerior som finns här i Gbg iförd min brudklänning som var skrynklig. I gallerian letade jag efter en vigselring... sen upptäckte jag alla skrynklor på klänningen. Kom då på att jag måste stryka den, när jag väl står och ska stryka klänningen upptäcker jag att ner till på klänningingen är tyget missfärgat i mörkblått. Ni vet som det kan bli efter jeans som fäller.


    Trodde verkligen inte att jag skulle börja drömma kontsiga drömmar om bröllopet redan, känner mig inte tokstressad iaf. kanske är något undermedvetet?

  • sofi 88
    Mrs S 2012 skrev 2012-01-10 21:14:17 följande:
    Den finns på Lindex om du har ett sådant i närheten!

    Tyvärr har lindex i alla fall i jkpg slutat sälja Wonderbra :( På twilfit hade de inte rätt storlek på deras andra märken men de skulle få in en 70 F som man tydligen fått nu framåt februari men hon tipsade mig om sthlm eller gbg... Får se om man hinner en sån resa, mamma tjatar med å tycker vi ska åka till gbg istället för å få ett bättre utbud.


    Det där med mardrömmar känner jag också igen. Drömde att vi skulle vigas på en återvändsgata utanför mammas å pappas lägenhet å klänningen var då inte insydd... Så den satt som skräp å så var det som sagt på en asfaltsväg vi skulle gifta oss... Hm...


    Ringde en chokladbutik i stan för hörde att de skulle ha billiga tårtor, 31 kr biten är ju inte så farligt. Men de ville att vi skulle skriva ner våra önskemål och det är ju svårt å önska rätt upp och ner :o Hur bestämmer man sånt? :o

  • lovingyou
    sofi 88 skrev 2012-01-13 11:47:49 följande:

    Tyvärr har lindex i alla fall i jkpg slutat sälja Wonderbra :( På twilfit hade de inte rätt storlek på deras andra märken men de skulle få in en 70 F som man tydligen fått nu framåt februari men hon tipsade mig om sthlm eller gbg... Får se om man hinner en sån resa, mamma tjatar med å tycker vi ska åka till gbg istället för å få ett bättre utbud.


    Det där med mardrömmar känner jag också igen. Drömde att vi skulle vigas på en återvändsgata utanför mammas å pappas lägenhet å klänningen var då inte insydd... Så den satt som skräp å så var det som sagt på en asfaltsväg vi skulle gifta oss... Hm...


    Ringde en chokladbutik i stan för hörde att de skulle ha billiga tårtor, 31 kr biten är ju inte så farligt. Men de ville att vi skulle skriva ner våra önskemål och det är ju svårt å önska rätt upp och ner :o Hur bestämmer man sånt? :o


    Nej 31 kr är inte farligt! Ja, vad bestämmer man? Fyllning och hur den ska se ut eller? Vad tycker ni om mest?? =)


    Vi ska också ha en chokladtårta, fast från ett vanligt bageri, ingen "bröllopstårta" men ändå , blev ungefär 17kr biten. Sen ska jag köpa vitt sidenband och ha runt tårtan, och köpa antingen blommor eller något annat att ha på. Hoppas det blir bra

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!