• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Dazzle

    JNT!! Stort grattis. Håller tummarna för en bra graviditet!!!

  • Dazzle

    Igår åkte jag hem mrs ett stort leende på läpparna. Klänningsprovningen i måndags var verkligen sådär. Klänningarna gick inte sy om å de satt alltid dåligt på ngt ställe. Tänkte ändå köpa en där. Tvingas sy om, hoppas det blir bra fastän min första tanke när jag såg de klänningar han hade i min stora storlek var långt från vad jsg sökte. Kände mig förstås ändå vacker å speciell i en klänning för 10 000! Men grymt oroad. Han tyckte jag skulle boka någon mer stans å prova å sagt å gjort fick jag en tid i Jönköping igår. Första klänningen var precis (med lite ändringar) vad jag ville ha! Kände mig som en prinsessa å ville inte prova någon annan men blev övertygad till det men det var ingen som den första. Det blev köp å den fick åka med hem. Känslan att bära min klänning i sin fina påse genom stan igår var så fantastisk! Kunde inte låta bli å prova när jag kom hem igen. Bara älskar den! Är glad jag väntade å glad att jag löst "problemet" som det börjat kännas som. Svårt med stora storlekar, man e van att få nöja sig med tråkiga blyga trista modeller på kläder. Märket heter iaf special day å de hade flera snygga. Kostade dessutom bara 5000, vilket var 3 mindre än budget så nu finns det mer pengar över =). Lyckokramar till er alla

  • charlotteh

    Vi gifter oss i Jonsered 7/7 - bor i Göteborg.

    Idag har jag köpt klänningen! :D Den passade klockrent och kommer bli ursnygg på den stora dagen! Det blev en Maggie Sottero, till pangpris...

    Jag köpte den på Hui Couture, vid Nääs Fabriker utanför Floda. Och jag vill verkligen tipsa om dem - Vilken service!!! Och bra kvalitet har de på klänningarna eftersom det är från provkollektioner av kända märken. (Imorgon är sista dagen på deras flyttrea...) www.huicouture.com/

  • lovingyou

    Dazzle och Charlotteh : Vad underbart att ni köpt klänning!! Jag väntar otåligt på att dagarna ska gå till jag ska gå och prova klänningar ! Bara 14dagar kvar nu!!

  • lazyp
    kaffeälskaren skrev 2011-11-26 14:30:38 följande:

    Lovingyou: Nja jag tror nog inte att jag kommer kunna ha så mycket is i magen hahahaha Jag letar redan skor men det är inte lätt att hitta kan jag säga... det är inte jättemånga som har skor i storlekarna 35. Funderar faktiskt på om man ska köpa skor från där jag köpte klänningen för jag vet att där har de stl. 35 eller går att beställa.

    ÅÅå vad spännande med ringen!!! Det är sådan häftig känsla. Min ring är klar och jag var inne i stan och provade den igår. Jag höll på att smälla av, jag blev så nöjd. Vad är det för ring du ska ha??? Vad roligt!! :))


     


    Alltstå tjejer jag är kanske fånig men det är INTE långt kvar nu!! Tänk när vi alla står där på vår dag och ska få bli äkta makar, häftigt!


    har du kollat på brandos.se
    Jag har också strl 35 och köpte mina skor där :)
  • kaffeälskaren

    lazyp- stort tack för tipset. Jag har tittat lite där då och då men inte hittat något som jag tycker passar klänningen. Som det känns nu får jag kolla vad de har för skor där jag köpte min klänning. Om inte annat så får jag lusläsa på brandos efter ett par skor ;)

  • lovingyou

    Oh det känns inte sant ! Jag har köpt min klänning idag !!! Riktigt lycklig! :D

  • sofi 88

    Vi jobbar på med våra inbjudningskort, förhoppningsvis kan vi börja klippa å klistra om två veckor eller så. 
    Fick veta att en vän till mig ska ha bebis några dagar innan bröllopet, lite trist att de inte kan komma men man är ju bara huvudrollen i sitt eget liv vilket man får inse. Jobbar på att trycka ner bridezilla tendenserna :D 

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!