Bettina skrev 2011-08-02 10:45:04 följande:
Börjar på att bli lite irriterad nu!!!
Vi gifter oss om bara 11 dagar och har inte träffat prästen ännu.
Vi har ringt flera gånger och han har lovat att ringa upp, när vi försökte trycka på ännu en gång så hade han gått på sem och kom inte tillbaka förräns igår.
Då ringde min blivande och pratade med honom att vi ville ha en tid för att träffas, han lovade att ringa oss samma dag/kväll efter han kollat sin almenacka. Men ringde han då?? Nej.
Det är väl kanske ingen direkt panik, men jag tycker det är i sista minuten och vi vill kunna börja göra våra vigselhäften. Min respekt för honopm sjönk som en sten efter han lovat ytterligare en gång och inte ringde.
Känns inte kul att känna så inför den präst som ska viga oss
Bettina, Jag har arrangerat bröllop i snart 5 år. Jag har haft ett tätt samarbete med de olika prästerna och ceremoniförättarna som har vigt bröllopsparet. Och så här gör man inte!
Har prästen lovat att han ska ringa upp en gång och som i ert fall dessutom två gånger så håller man det och hör av sig. Detta är INTE okej! Inför en vigsel ska man känna ett stort förtroende för prästen som ska viga. Detta är ju en av era största dagar i livet.
Nej, jag tycker inte heller ni ska få panik, men ring upp församlingen och kräv att prästen ska höra av sig. Gör han inte det, åk dit och kräv att få träffa honom. Ni ska inte behöva vänta in i det sista och få ett möte med honom några dagar innan er vigsel. Det här är en resa som ni ska njuta av och inte ha några orosmoment. Jag hoppas det ordnar sig för er.