• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • hjgs
    Millan1984 skrev 2012-03-15 16:56:15 följande:
    Dagen började inte så bra för mig, men nu är jag sjukt glad. Var med i en tävling här på BT att man kunde vinna en ring, bildtemat var rund, och jag vann är sååååå glad och tacksam, jag vinner ju aldrig något, så nu kan inget gå fel idag :p
    Va kul stort GRATTIS
  • Millan1984
    hjgs skrev 2012-03-15 19:19:28 följande:
    Va kul stort GRATTIS
    Jag har aldrig vunnit något så jag blev sååå överraskad, men ack så glad jag älskar att fota så det är kul att det lönade sig hihi...
  • lovemealways

    Hur har ni tänkt göra placeringskort? Jag funderar ena stunden på att följa brudochbrollop.se:s göra-själv varianter med antingen trolldel eller ett hjärta att sätta på glaset. Nästa stund är jag inne på panduro och hittar "vanliga" palceringskort, dubbelvikta, som man ställer på bordet, för att därefter tänka att en golfpeg med våra namn och datum och en namnlapp fastklistrad. Antingen istucken en trolldegsklump eller liggandes på tallriken.....what to do?

    Nästa fundering är blommor på borden. Hur har ni tänkt? Ljus är ju mysiga, men risken är ju att det blir tokvarmt med massa ljus...

  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-03-15 16:56:15 följande:
    Dagen började inte så bra för mig, men nu är jag sjukt glad. Var med i en tävling här på BT att man kunde vinna en ring, bildtemat var rund, och jag vann är sååååå glad och tacksam, jag vinner ju aldrig något, så nu kan inget gå fel idag :p
    Grattis Millan! :D
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    lovemealways skrev 2012-03-18 10:28:25 följande:
    Hur har ni tänkt göra placeringskort? Jag funderar ena stunden på att följa brudochbrollop.se:s göra-själv varianter med antingen trolldel eller ett hjärta att sätta på glaset. Nästa stund är jag inne på panduro och hittar "vanliga" palceringskort, dubbelvikta, som man ställer på bordet, för att därefter tänka att en golfpeg med våra namn och datum och en namnlapp fastklistrad. Antingen istucken en trolldegsklump eller liggandes på tallriken.....what to do?

    Nästa fundering är blommor på borden. Hur har ni tänkt? Ljus är ju mysiga, men risken är ju att det blir tokvarmt med massa ljus...
    Jag har stansat brickor med gästernas namn som vi kommer ha som placeringskort. Brickorna knyter jag fast med svarta band i små genomskinliga favorsaskar som vi tänkt fylla med röda gelehjärtan. Sen kan varje gäst ta med sig bricka & ask hem. Brickan kan de antingen sätta i ett halsband eller ha som hänge i nyckelknippan.
     Blir en del av utsmyckningen också på borden då det går i våra färger vit/svart/röd.
    Om du ändå tänker pyssla lite tycker jag du ska gör anågot som de kan ta hem som en liten gåva.

    Ang. blommor kommer jag köpa röda rosor som jag klipper bort stjälken på och lägger i vatten i IKEAs galej-ljuskoppar. Jag och mamma har köpt gamla ljusstakar på loppis som min snälla mamma målat svarta, vilka vi kommer ha vita ljus i. Sen vet jag inte om jag vill ha så mycket mer på borden, tycker det lätt blir för mycket.

    Har köpt röda doftljus till toaletterna och gjort små texter som jag tänkte rama in och sätta upp där det passar.
    Ex.





    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984
    lovemealways skrev 2012-03-18 10:28:25 följande:
    Hur har ni tänkt göra placeringskort? Jag funderar ena stunden på att följa brudochbrollop.se:s göra-själv varianter med antingen trolldel eller ett hjärta att sätta på glaset. Nästa stund är jag inne på panduro och hittar "vanliga" palceringskort, dubbelvikta, som man ställer på bordet, för att därefter tänka att en golfpeg med våra namn och datum och en namnlapp fastklistrad. Antingen istucken en trolldegsklump eller liggandes på tallriken.....what to do?

    Nästa fundering är blommor på borden. Hur har ni tänkt? Ljus är ju mysiga, men risken är ju att det blir tokvarmt med massa ljus...

    Jag har köpt typ etiketter, eller vad det heter, som jag trär ett snöre igenom samtidigt som det är placeringskort blir det även servetthållare...hoppas du förstår svamlet :p, kortet dekorerar jag med en blomma (för scrapbooking) i våra färger (grön,vit eller rosa)..Är golf något som ni håller kärt tycker jag att ni ska köra på det :p


    vi ska ha blommor, i små vaser (glas), ett för varje bord, och sen täkte vi ha blockljus.

  • Millan1984
    lilja skrev 2012-03-18 10:32:04 följande:
    Grattis Millan! :D
    * 21 juli 2012 *
    Tack
  • hjgs
    lovemealways skrev 2012-03-18 10:28:25 följande:
    Hur har ni tänkt göra placeringskort? Jag funderar ena stunden på att följa brudochbrollop.se:s göra-själv varianter med antingen trolldel eller ett hjärta att sätta på glaset. Nästa stund är jag inne på panduro och hittar "vanliga" palceringskort, dubbelvikta, som man ställer på bordet, för att därefter tänka att en golfpeg med våra namn och datum och en namnlapp fastklistrad. Antingen istucken en trolldegsklump eller liggandes på tallriken.....what to do?

    Nästa fundering är blommor på borden. Hur har ni tänkt? Ljus är ju mysiga, men risken är ju att det blir tokvarmt med massa ljus...

    JAg velade lite fram och tillbaka men piffade upp enkla vita dubbelvikta. Sedan blir det varje gästs initialer i en liten glasmarkör runt foten på glaset.


    jag fyndade smala cylinder vasar på dollar store så jag tänker att vi ska ha en blomma i va först inne på en lija men de kan lukta för mkt så det blir nån annan blomma. va först inne på att göra som lilja att kapa en ros och ha i en galej. Ljus kommer vi ha, några flyt ljus i galej koppar.


     

  • hjgs

    kunde inte ladda upp i det andra inlägget, men bland allt det andra så är placeringskorten inga speciell men känns som att de funkar


Svar på tråden Öviksbrudar 2012