• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • lovemealways

    Vi har pratat med laila estvall som fotograf och fått prisförslag. Det lutar mot att vi kommer att bestämma oss för henne. Hon ska vara mammaledig från juni, men väntar inte barn förrän augusti, så i maj tar hon bröllop. Ang präst så har vi Zandra Zinner. Vi önskade henne så det känns kul att det blir hon. Hindersprövning är inskickad, men vi skickar in namnändring sedan. Vi ska resa ca en månad efter bröllopet och jag reser i mitt gamla namn, så jag vill nog inte att alla papper blir färdiga allt för tidigt :)

  • hjgs

    Millan: Vi ska till spanien bara, men flyger till sthlm, sen till spanien och sen hem till umeå igen. Har inte bokat någon biljett ifrån spanien än men ifrån stlm är det bokat :-P


     


    lovemealways: Jag är också nyfiken på vilken präst vi får, går det att ta reda på nu? Vilken kyrka ifter ni er?

  • lilja
    lovemealways skrev 2012-03-12 17:53:16 följande:
    Vi har pratat med laila estvall som fotograf och fått prisförslag. Det lutar mot att vi kommer att bestämma oss för henne. Hon ska vara mammaledig från juni, men väntar inte barn förrän augusti, så i maj tar hon bröllop. Ang präst så har vi Zandra Zinner. Vi önskade henne så det känns kul att det blir hon. Hindersprövning är inskickad, men vi skickar in namnändring sedan. Vi ska resa ca en månad efter bröllopet och jag reser i mitt gamla namn, så jag vill nog inte att alla papper blir färdiga allt för tidigt :)
    Antar ni gifter er i Själevad, kan man få reda på vilken präst man får redan nu??
    * 21 juli 2012 *
  • lovemealways

    Jag ringde till pastorsexpeditionen och önskade Zandra. Hon jag pratade med lät skeptisk och sa att det dröjer läääänge innan sådant blir klart, men visst kunde hon väl skriva upp vår önskan. En vecka senare ringer en sprudlande Zandra och bekräftar att hon blir vår präst och vi pratade igenom lite. Vi har bestämt att träffas en dryg vecka innan vigseln för att gå igenom lite detaljer. Kantor var också klar. Så ni kan ju alltid ringa och kolla :)

  • hjgs

    Jag ringde och kollade, man kan önska en präst men det finns inga garantier, vi önskade en och hon på expen sa att de går prästerna igenom när de lägger sommarplaneringen. i början av maj skulle jag ringa in igen sa hon och då skulle man få veta vem man får.

  • AnnLi

    Jag har bokat vigselförrättare idag! Så nu vet vi vilken tid själva vigseln blir och kan börja knåpa ihop inbjudningar :D Sen är det bara allt annat kvar!

  • hjgs
    AnnLi skrev 2012-03-13 16:08:26 följande:
    Jag har bokat vigselförrättare idag! Så nu vet vi vilken tid själva vigseln blir och kan börja knåpa ihop inbjudningar :D Sen är det bara allt annat kvar!
    va kul vem blev det?
  • lilja

    Jag ringde på expen idag hon trodde de skulle ha möte 17 april, så  man kunde ringa efter det.


    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984
    lovemealways skrev 2012-03-12 17:53:16 följande:
    Vi har pratat med laila estvall som fotograf och fått prisförslag. Det lutar mot att vi kommer att bestämma oss för henne. Hon ska vara mammaledig från juni, men väntar inte barn förrän augusti, så i maj tar hon bröllop. Ang präst så har vi Zandra Zinner. Vi önskade henne så det känns kul att det blir hon. Hindersprövning är inskickad, men vi skickar in namnändring sedan. Vi ska resa ca en månad efter bröllopet och jag reser i mitt gamla namn, så jag vill nog inte att alla papper blir färdiga allt för tidigt :)

    Vad kul att de punkterna har löst sig. Hoppas också att vi kan få den vi vill ha.


     

Svar på tråden Öviksbrudar 2012