• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • alfonso

    Vi fundrar på att gifa oss till höten. Har två barn och har varit tillsammans många år, så det känns som om att det är dags att slå till! :) Det lutar åt att vi endast ska bjuda våra familjer + de allra närmsta kompisarna, då blir vi ca 30 personer. Vi letar efter hus nu också, så vi har inte tänkt att lägga så mycket pengar på bröllopet. Vad finns det för festlokaler som rymmer ca 30 personer? Mina krav är att det ska vara billigt, man ska få ta med egen mat och alkohol och att det ska finnas kylskåp och porslin.

  • Millan1984
    AnnLi skrev 2012-03-05 00:13:13 följande:
    Ja men de var ruskigt dyra så vi har inte bestämt oss än... Vi skippar förlovning och kommer bara ha vigselring så visserligen kanske man kunde motivera en dyr ring därför men det känns lite stört att lägga 17' på en ring (+10' för hans) så jag ska kolla runt lite mer. Men vill ha i guld med lite "bling" i så det lär väl kosta en del oavsett... :D

    Köp den du vill ha så slipper du ångra dig att du inte la det där lilla extra :p Den jag vill ha finns på bild i mitt galleri. Sambon ska få en ny förlovningsring (och endast ha en ring), men vi ska lämna in lite guld så det förhoppningsvis blir litegrann rabatt.


     

  • Millan1984
    alfonso skrev 2012-03-05 09:23:47 följande:
    Vi fundrar på att gifa oss till höten. Har två barn och har varit tillsammans många år, så det känns som om att det är dags att slå till! :) Det lutar åt att vi endast ska bjuda våra familjer + de allra närmsta kompisarna, då blir vi ca 30 personer. Vi letar efter hus nu också, så vi har inte tänkt att lägga så mycket pengar på bröllopet. Vad finns det för festlokaler som rymmer ca 30 personer? Mina krav är att det ska vara billigt, man ska få ta med egen mat och alkohol och att det ska finnas kylskåp och porslin.
    Har du kollat upp hembyggdsgårdar?? De brukar ju inte vara så dyra.
  • hjgs
    alfonso skrev 2012-03-05 09:23:47 följande:
    Vi fundrar på att gifa oss till höten. Har två barn och har varit tillsammans många år, så det känns som om att det är dags att slå till! :) Det lutar åt att vi endast ska bjuda våra familjer + de allra närmsta kompisarna, då blir vi ca 30 personer. Vi letar efter hus nu också, så vi har inte tänkt att lägga så mycket pengar på bröllopet. Vad finns det för festlokaler som rymmer ca 30 personer? Mina krav är att det ska vara billigt, man ska få ta med egen mat och alkohol och att det ska finnas kylskåp och porslin.
    vi kommer vara i själevads hembyggdsgård, vi kommer vara 35-40 st. Det blir då så att vi kan sitta i en halvan och ha bar och dans i andra halvan av lokalen. Det finns en kyl och bar i lokalen. i köket finns kyl och frys och allt porslin, och sån där super snabb diskmaskin. Vi får ha egen mat och dryck. kostar 2000 för en helg men de skulle höja till 2500 vet inte om dom har hunnit men bokar man innan höjning så får man det första priset.
  • alfonso
    Millan1984 skrev 2012-03-05 10:37:36 följande:
    Har du kollat upp hembyggdsgårdar?? De brukar ju inte vara så dyra.
    Har faktiskt inte kollat upp något alls än, men det är mycket möjligt att det blir en hembydsgård.
  • alfonso
    hjgs skrev 2012-03-05 12:55:32 följande:
    vi kommer vara i själevads hembyggdsgård, vi kommer vara 35-40 st. Det blir då så att vi kan sitta i en halvan och ha bar och dans i andra halvan av lokalen. Det finns en kyl och bar i lokalen. i köket finns kyl och frys och allt porslin, och sån där super snabb diskmaskin. Vi får ha egen mat och dryck. kostar 2000 för en helg men de skulle höja till 2500 vet inte om dom har hunnit men bokar man innan höjning så får man det första priset.
    Vi har fundrat på att gifta oss i själevads kyrka, så då ligger ju den hembygdsgården bra till! :) Priset var ju bra dessutom.
  • hjgs
    alfonso skrev 2012-03-05 15:42:47 följande:
    Vi har fundrat på att gifta oss i själevads kyrka, så då ligger ju den hembygdsgården bra till! :) Priset var ju bra dessutom.
    Ja den gör ju det, om du är intresserad så har jag fotat lite där när vi var där i november och kollade. dom hade köpt nya stolar och ska köpa nya bord i år.
  • alfonso
    hjgs skrev 2012-03-05 18:53:31 följande:
    Ja den gör ju det, om du är intresserad så har jag fotat lite där när vi var där i november och kollade. dom hade köpt nya stolar och ska köpa nya bord i år.
    Jag tar gärna en titt på dina bilder! :)
  • Hipo1

    alfonso: vi bokade billstagården. kostar 500-1000 kr för en helg, beroende på hur många man är. för 30 st skulle det gå på 500.

  • Millan1984

    Oj vad dagarna har gått. Fullt upp hela veckan.


    Förutom att inbjudningskorten håller på att tillverkas så känns det som om att man har fastnat. Ska fixa med en önskelista den här veckan. men annars är jag lite fast. Drömmer mardrömmar om att man ska gifta sig men ingenting är klart :p Hur går det för er andra??

Svar på tråden Öviksbrudar 2012