• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Hipo1

    Vi firar jul hemma hos oss. Mina föräldrar, min svärmor, svägerska och hennes dotter kommer hit. 
    I helgen var vi till svärfar och hans sambo. Hade gjort en lten korg med havrekex, två chokladtomtar och ett kort där vi rimmat om att vi ska gifta oss. De tyckte det var kul. På julafton ska även miina föräldrar och svärmor få ett kort. Måste fixa det i veckan. Sen blir det väl att fixa och skicka inbjudan till övriga lite längre fram. Ser även fram emot att far och titta på lokalen då min blivande aldrig varit där och det var ett tag sen jag var dit. Lättare att göra inköp till dukning och dekoration då. Återstår gör också kavaj till hnom. Köpt byxa, skjorta, slips, men kavaj fanns inte i storlek på dressman. De försökt beställa, men kunde inte ordna fram storlek som passar. inte i nån prisklass som jag fattade det. mycket märkligt. men blir nog en tur till häggströms för att kolla där.

  • hjgs

    Hej hoppas julen varit bra för er, tänkte bara önska ett bra slut på detta år och gott nytt år, snart kliver vi in på "rätt sida" av nedräkningen till vår, sommar och bröllop

  • lilja

    Gott Nytt År t er alla!
    Visst känns det spännande att snart snart är vi på rätt sida av året, pirrar allt lite i magen.
    Efter trettonhelgen (och vår förlovningsdag 5/1-04) så är det dax att koppla på nästa växel och få hela tåget att tuffa på igen.


    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984

    Gott nytt år till alla er med Det sa jag till sambon igår, att nu är vi på rätt årtal Sambon var tvungen att jobba igår så jag åkte hem till mamma o pappa. Firade med syrran, systerdottern & syrrans kille. Lite tråkigt att inte få fira med A, men vi får lite extra att stoppa i bröllopsbudgeten då

    Hittade ett par skor som jag haft för ett par år sedan som jag tror att jag kommer att ha på dagen D. 8 cm klack, men bred så den är väldigt bekväm att gå i. Skönt att man kanske har den fixad och bestämd.

    Hur går det med ert sparande, eller har ni redan haft en buffert sedan innan?? Vi sparar på som bara den. I jul önskade vi oss mest pengar, som vi fick, så det ska gå till sambons kläder. Har även börjat göra en sida på weddingannouncer, och nu börjar det, precis som lilja skrev, att dra ihop sig för en mer intensiv planeringstid.

  • Hipo1

    Gott nytt 2012!
    Vi var på ikea i fredags. Köpte panelgardiner som vi ska ha som löpare på borden, vaser och ljuslyktor.



    Flyn lill panelgardin 19 kr. 


    Pålitlig vas 9kr.


    Florera fin ljus i glas 9 kr.

    Vi har köpt lite grejer eftersom och försöker att hitta lösningar som inte kostar skjortan. Min blivande jobbar extra emellanåt och får in lite på så sätt. Tyvärr har jag inte möjlighet till det. I julklapp fick jag både pengar och presentkort på fotvård. Kommer nog önska mig liknande då jag fyller år. Skulle vilja "göra naglar" till den stora dagen.

     

  • Millan1984

    Hipo1: Kul att få göra lite fynd Jag hinner inte fylla år innan bröllopet (17 dagar ifrån) men tror jag ska önska mig något i förväg, så man kan utnyttja det inför bröllopet (fixa naglarna eller så).


    Jo nu en fråga till er alla. Hur gör man i kyrkan, ska man själv fixa blommorna vid altaret, och är dte ett måste att ge prästen/kyrkan och kantorn något bidrag?? hur gäller det där??

  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-01-02 12:43:55 följande:

    Hipo1: Kul att få göra lite fynd Jag hinner inte fylla år innan bröllopet (17 dagar ifrån) men tror jag ska önska mig något i förväg, så man kan utnyttja det inför bröllopet (fixa naglarna eller så).


    Jo nu en fråga till er alla. Hur gör man i kyrkan, ska man själv fixa blommorna vid altaret, och är dte ett måste att ge prästen/kyrkan och kantorn något bidrag?? hur gäller det där??


    Tror inte jag kommer bry mig om att fixa blommor till kyrkan, då det ska finnas vid altaret Jag känner att jag inte vill lägga pengar på ngt arrangemang som kostar massor med pengar och som kanske ingen lägger märke till. Hade man vart i en liten kyrka hade det kanske känts viktigare, då det synts mer. Vi kommer ju vara i Själevad, och den kyrkan är ju fin i sig själv.

    Inte tror jag man måste ge prästen eller kantorn något om det är deras ordinare arbetsdag. Kan inte tänka mig det, de får ju lön ändå. Är det så att man tar en präst eller kantor från någon annan kyrka än den man är i vill de säkert ha en slant, men då säger de säkert till om det själv.
    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984
    lilja skrev 2012-01-02 18:09:14 följande:
    Tror inte jag kommer bry mig om att fixa blommor till kyrkan, då det ska finnas vid altaret Jag känner att jag inte vill lägga pengar på ngt arrangemang som kostar massor med pengar och som kanske ingen lägger märke till. Hade man vart i en liten kyrka hade det kanske känts viktigare, då det synts mer. Vi kommer ju vara i Själevad, och den kyrkan är ju fin i sig själv.

    Inte tror jag man måste ge prästen eller kantorn något om det är deras ordinare arbetsdag. Kan inte tänka mig det, de får ju lön ändå. Är det så att man tar en präst eller kantor från någon annan kyrka än den man är i vill de säkert ha en slant, men då säger de säkert till om det själv.
    * 21 juli 2012 *
    Jag läste nämligen på en sida, där det enligt vett och etikett ska man stå för blommorna själv och gärna ge församlingen ett litet bidrag. Inegt jag hört tidigare, men jag får helt enkelt fråga prästen då det närmar sig
  • Hipo1

    Jag fyller ju dessutom jämnt så då borde väl alla vilja ge mig mycket presenter hehe Flört Ska nog gå på ditt tips millan och önska pengar då.
    Har inte hört om det du skriver utan är också inne på liljas linje.

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2012-01-02 19:36:16 följande:
    Jag fyller ju dessutom jämnt så då borde väl alla vilja ge mig mycket presenter hehe Flört Ska nog gå på ditt tips millan och önska pengar då.
    Har inte hört om det du skriver utan är också inne på liljas linje.
    ååh grattis. det gör min sambo med i år. I julklapp fick vi pengar till sambons kostym, så nu ska vi väl försöka ta och leta reda på något passande också
Svar på tråden Öviksbrudar 2012