• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Millan1984
    lilja skrev 2011-10-29 11:51:20 följande:
    Millan1984 - Bild kommer när det börjar bli klart. Ska köpa papper till skrivaren som man sen kan stryka på tyget, tror det blir enklare än att trycka med färg.
    Vad skönt att få lite bidrag till kalaset! Allt är ju välkommet när det handlar om så mycket pengar.
    Jag har en slät förlovningsring, 6mm bredd. Älskar svart, men blir lite osäker när det gäller ringen som ska sitta på fingret resten av livet. Vill jag ha svarta stenar när jag är 70? :-S

    Hipo1 - Det går ganska fort att stansa + att jag tycker det är jättekul, så jag skulle som gärna ge gästerna det. Kan testa din ide'!

    Har haft som mål att det mesta skulle vara klart till årsskiftet, men tiden bara rinner iväg, så jag får nog lägga om planen. Än finns mycket tid, men det är som skönt att när våren kommer är det mesta klart. Det är som nog mycket med allt som ska göras utomhus och barnens alla aktiviteter... :-P

    Känner mig lite stressad över cateringen, som jag inte fått någon som helst koll på vart jag ska vända mig.

    Hur gör ni med alkoholen? Köper ni på systemet eller köper ni från Tyskland?
    Fördelen med att köpa på systemet är att man kan lämna tillbaks, och fördelen med Tyskland är att det är billigare (om man har någon som ska åka neröver och kan köpa åt en). Min svärfar har ibland körningar neröver Europa, och skulle han fara så kan det löna sig att han köper åt oss på vägen hem.

    Kommer ni båda få en ring vid vigseln?
    För oss så blir det bara jag som får en ring.
    * 21 juli 2012 *

    Ja minsta lilla grejj är välkommet. Kommer önska mig några småsaker till jul och jag fyller år ca 3 veckor efter bröllopet och då får man önska sig saker i för tidig födelsedagspresent...många bäckar små


    Blir du osäker kan du ju köpa en liknande ring att ha på högerhanden, och välja någon ring du tror att du nte ledsnar på flera år framåt. För oss blir det Systemet , det som bli över lämnar vi tillbaka och är det något som smakar får familjen köpa av oss det dom vill ha.


    Sambon ska få byta ut sn förlovningring, och bara ha den och jag kommer att ha två


    Läste en tråd om någon som undrade om man skulle ha på sig båda ringarna efter bröllopet, förstår ju de som har ett jobb som kräver att man inte får ha ringar, men för mig är det självklart att jag ska se ut som om att jag är gift.


    Hipo1: Härligt att ni är nöjd med valet av lokal. Vi funderade också först på 28/7, men har en bekant som gifte sig på det datumet och jag vill absolut inte dela den dagen med dom...man vill ju inte "härmas".

  • Hipo1

    Millan: Var av ungefär sån anledning vi inte ville vara i hembygdsgården i själevad. våra kompisar höll till där i somras och jag hjälpte till med en del av dekorationerna. Känns som deras lokal plus svårt att tänka annorlunda, eller kunna få det bättre än det var då.

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2011-10-29 22:28:45 följande:
    Millan: Var av ungefär sån anledning vi inte ville vara i hembygdsgården i själevad. våra kompisar höll till där i somras och jag hjälpte till med en del av dekorationerna. Känns som deras lokal plus svårt att tänka annorlunda, eller kunna få det bättre än det var då.
    Ja det är ju rätt lätt att det blir liknande bröllop vänner sinsemellan (och alla andra också)...IKEA lakan som duk, galej ljuskopparna. murgröna slingor, skoleken,buffé...Så det är ju de små detaljerna som gör att bröllopen/festerna blir annorlunda.
  • Hipo1

    Skoleken?
    Hembygdsgården där är ju rätt stor och vi hade verkligen fått till det fint. Jag sågade ut deras monogram i spånskiva som jag målade och den hängdes upp i taket med belysning. svårt att beskriva men det gjorde verkligen jättemycket för lokalen.

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2011-10-29 23:35:20 följande:
    Skoleken?
    Hembygdsgården där är ju rätt stor och vi hade verkligen fått till det fint. Jag sågade ut deras monogram i spånskiva som jag målade och den hängdes upp i taket med belysning. svårt att beskriva men det gjorde verkligen jättemycket för lokalen.
    Ja där bruden och brudgummen får stå på sin stol med skorna i handen (då dom får hålla i den enes sko och en av sin egen), och då frågar tex toastmastern "vem diskar mest" och tycker bruden att hon gör det räcker hon upp sin sko, tycker brudgummen likadant räcker han upp hennes sko osv osv....Lät riktigt coolt..vill du göra något liknande till er själva?
  • Hipo1

    jaha, haha,,
    Nja, känns som att det var deras grej. jag har inte hunnit tänka riktigt så långt än. har ju inte ens tittat på lokalen. serverade där på ett bröllop för ca 6 år sen, men det är enda gången jag varit där och min samb har aldrg varit där.

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2011-10-30 00:18:13 följande:
    jaha, haha,,
    Nja, känns som att det var deras grej. jag har inte hunnit tänka riktigt så långt än. har ju inte ens tittat på lokalen. serverade där på ett bröllop för ca 6 år sen, men det är enda gången jag varit där och min samb har aldrg varit där.
    Tur att man är ute i god tid. Jag vet ju hur lokalen som vi ska ha ser ut, men kan inte bestämma mig hur borden ska vara vända (när det inte finns mycket att göra så får man skapa sig sysslor :p). Det kommer att bli ett E bord, men ska E:et vara längst ner med yta tmot scenen, eller ska honnörsbordet vara närmast scenen och lämna utrymme där nere närmast köket?
  • Hipo1

    Beror kanske lite på om ni ska använda scenen till nåt? Skulle ni ha buffé? I så fall är det väl på ett vis bra att ha yta fri mot köket så blir det lättare att fylla på och tömma bufféborden. Å andra sidan är det kanske roligare att titta mot scenen än mot köket. Å ska ni ha dans framför scenen så är det väl också bättre så.
    Jag minns billstagården som rätt stor och vi blir inte så många så det kommer nog att bli super.

Svar på tråden Öviksbrudar 2012