• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • Vingilot

    Eller förresten..., häftkuddar väger ju nästan ingenting, hur tänker jag egentligen...?Skrattande

    Doofie och Jalle: snygga kort!Glad

  • Sweetcc

    Jag har ju varkens gift mig eller gjort något inbjudningskort (eller jo jag har scrappat till två olika inbjudningar men de har jag inga foton på), men jag gjorde en illustration till min vännina när hon skulle gifta sig. Tänkte att det kan ju inspirera någon i alla fall!



    Detta motivet gjorde vi även som t-shirtstryck som hon bar på möhippan! 
  • Tokig
    Sweetcc skrev 2012-05-02 13:50:23 följande:
    Jag har ju varkens gift mig eller gjort något inbjudningskort (eller jo jag har scrappat till två olika inbjudningar men de har jag inga foton på), men jag gjorde en illustration till min vännina när hon skulle gifta sig. Tänkte att det kan ju inspirera någon i alla fall!


    Detta motivet gjorde vi även som t-shirtstryck som hon bar på möhippan! 
    Vilken underbar! Har skickat ett PM till dig.
  • AnnaCalle
    lordoz skrev 2012-05-01 01:37:39 följande:
    Jag ska inte gifta mig förrän i april 2013, så har inte kommit igång med inbjudningskorten ännu. Däremot har vi gjort lite enkla 'save-the-date'kort...


    Sådana här 'save-the-date'-kort skickade vi ut. Skrev ut tre på varje A4a (lade bilden till höger på pappret och så var det vitt till vänster så att man kunde vika det dubbelt. Vek det sedan dubbelt och satte ihop det med en tejpbit på kortsidan... Och skrev adressen på utsidan, på det sättet sparade vi i alla fall in kostnaden för kuvert.. :)
    Väldigt snyggt! Gör sig väldigt bra på vårat kylskåp... Vi tackar så mycket!! :)
  • purpleflower

    Såhär ser våra inbjudningskort ut som äntligen blivit klara.
    De ska skickas på måndag, såå spännande! Glad


  • Anny

    Här är våra inbjudningar! De ska postas senare idag. Vi köpte färdiga, men har skrivit ut texten själva. Då vårt bröllop blir i två delar så har vi i ca hälften (kompisarnas) kort lagt i en liten silverlapp med detaljer till "efterfesten"



     

  • Drullen


    Igår fick vi äntligen klart och iväg inbjudningarna, med 2 månader och 20 dagar kvar : )
  • Cesium


    Jättebra tråd för inspiration! Nästan alla våra inbjudningar är postade nu. Helt hemgjorda av två tapeter vi hittade för ynkliga 10 kr/rulle *försöker ignorera hur mycket tid det kostade samt att vi var tvungna att köpa en laserskrivare eftersom bläcket inte ville fastna*.
  • Drullen
    Cesium skrev 2012-05-29 20:47:05 följande:

     



    Jättebra tråd för inspiration! Nästan alla våra inbjudningar är postade nu. Helt hemgjorda av två tapeter vi hittade för ynkliga 10 kr/rulle *försöker ignorera hur mycket tid det kostade samt att vi var tvungna att köpa en laserskrivare eftersom bläcket inte ville fastna*.


    Haha, ja känner lite likadant, men tid har man hur mycket som helst ...eller ... ; )


    Kul sätt att vika oxå - snyggt!

    o tänk på att bläckskrivaren hade ändå snart blivit för gammal, så ni skulle behövt en laserskrivare ändå : ) så det går ju inte på bröllopsbudgeten... Så tänker ja när ja tycker nåt verkar dyrare än ja vill...


    Tillbehör att göra tårtan... men dom sakerna vill ja ju ha iallafall så tårtan blir ju jättebillig ; ) uppläggningsfat...oj lite dyra, men vi har ju inte så mycket sånt, så det kan vi använda efteråt : )


     

Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut