• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • Annixa
    Evelinas skrev 2012-01-18 20:40:15 följande:

    Bildattackerar med lite nya bilder Solig






    Å så fina ni var! Gud vad jag längtar efter vår stora dag, nu när man får se er! Hjärta
  • Annixa

    Hihi jag älskar att läsa era att göra listor! sitter å skrattar åt mig själv, för jag är så tokig som får inget gjort! inte konstigt att jag har mardrömmar om vårat bröllop som bli total kaos! =D

    Fast idag har jag varit hos min vännina som ska fixa lite på klänningen, axel banden var lite för stora å då passade jag på att testa med allt, skor å min bruna bolero aktiga päls jag ska ha! blev så jäkla fint! är så nöjd. så min göra lista är

    Fixa klart underkläderna till mig, har bara bh än så länge
    boka tid för att fixa naglarna.
    boka tid för att beställa tårta
    boka brudbukett
    fixa dryck till middag
    sy klart filtarna
    beställa dekorationer till borden
    lära oss att dansa vals + bestämma låt
    bestäma psalmer, så jag vet ungefär vad jag vill ha när vi ska till prästen (när man nu ska dit?)

    tror det är bara det kvar att fixa! Skrattande

  • malin martin
    Red skrev 2012-01-19 07:28:50 följande:
    Så fina servettringar! Hur många blir ni på bröllopet? Det måste varit i jädrar pill att göra så många... Dukning och festprogrammen ser också jättefint ut. Är det egna tallrikar eller lokalens? Annorlunda men fina!
    Tack det va inte så svårt när jag väl kom på hur jag skulle göra. Vikte tyget dubbelt och sen vände och sydde ihop ändarna. Vi kommer bli ca 44 personer, har tråkigt nog fått 4 oväntade avhopp nyligen =( Så jag har nog sytt ca 50st för att vara på säkra sidan. 
    Tallrikarna är trätallrikar och är privata, men vet att restaurangen har likadana och används som undertallrik, maten serveras på en vit tallrik som ställs ovanpå dessa.

    Evelinas : tack, jag har egnat mycket tid att fundera på dukningen pga jag jobbat i den restaurang vi ska vara i och sett massa bröllop i lokalen. Samtiidigt som man vill ha en röd tråd genom allt. Kommer ha trollhassel, hjärtan på tråd och vita rosor i buketten samt tallkottar.

    ska träffa präst, hovmästare, florist och frisör i helgen =) 
  • 120530
    Januaribrud skrev 2012-01-19 16:01:48 följande:
    Har precis varit och gjort en nagelförlängning. Lite ovant men vad fint det blev. Värt varenda krona :) Nu visar jag gärna händerna på lördag
    Hur gjorde du? Med gele? Jag bokade tid idag Glad Jag bokade till dagen inna bröllopet för jag var rädd att jag skulle bryta dem annars och att det skulle kännas fåigt på jobbet. Tror du att det är dumt? Man behöver kanske tid att vänja sig?
  • 120530

    Ikväll är jag en glad vinterbrud. Jag provade klänningen idag och den satt perfekt. Jag tog på mig mina skor, smycken och bolero och kände mig nöjd med allt! Jag tyckte själv att jag såg ut som en prinsessa Glad 

    Har definitiv bestämt mig för att ha mitt senaste halsband, det med två hjärtan i. Det med pärlor ifrån etsy som jag visat här är jättefint men inte jag. Känns skönt att bestämt det! Nu skall jag bara hitta örhängen och armband som passar till Flört

  • Januaribrud
    Red skrev 2012-01-19 21:08:07 följande:
    Hur gjorde du? Med gele? Jag bokade tid idag Glad Jag bokade till dagen inna bröllopet för jag var rädd att jag skulle bryta dem annars och att det skulle kännas fåigt på jobbet. Tror du att det är dumt? Man behöver kanske tid att vänja sig?

    Jag gjorde akrylnaglar till slut. Jag är jättenöjd med resultatet och tjejen som gjorde dem var påläst och duktig. Det ingick även i priset att hon tar bort dem sedan när man inte vill ha dem längre. Brukar vara svårt att ta bort dem själv har jag hört så att det ingick utan att kosta extra var en välkommen överraskning.


     


    Blir nog jättebra att göra dem dagen före. Man vänjer sig snabbt och jag har redan en ny teknik när jag knappar på tangentbordet

  • malin martin

    Har glömt ställa frågan vad ni alla ska göra efter bröllopet ... många som åker iväg på smekmånad direkt? Vart ska ni åka?

    Själva har vi valt att åka till sälen där vi har hus ... dock hittade vi ett kanonerbjudande på skistar med boende på fint hotell och två dagars liftkort i Trysil så vi slog till tisdag - torsdag och resterande dagar blir i vårat hus. Sen hoppas vi på ett bidrag tillsammans med att spara ihop till att åka iväg till Australien i November där en av mina bästa kompisar bor. Får låna ett av deras hus =) 

  • Annixa
    malin martin skrev 2012-01-19 21:24:50 följande:
    Har glömt ställa frågan vad ni alla ska göra efter bröllopet ... många som åker iväg på smekmånad direkt? Vart ska ni åka?

    Själva har vi valt att åka till sälen där vi har hus ... dock hittade vi ett kanonerbjudande på skistar med boende på fint hotell och två dagars liftkort i Trysil så vi slog till tisdag - torsdag och resterande dagar blir i vårat hus. Sen hoppas vi på ett bidrag tillsammans med att spara ihop till att åka iväg till Australien i November där en av mina bästa kompisar bor. Får låna ett av deras hus =) 
    Vi kommer vara hemma, men ska börja spara till resa nånstans med barnen! Vad härliga era planer låter! skid semester är inte dumt! å inte australien heller för den delen!  =D
  • 120530
    Januaribrud skrev 2012-01-19 21:17:57 följande:

    Jag gjorde akrylnaglar till slut. Jag är jättenöjd med resultatet och tjejen som gjorde dem var påläst och duktig. Det ingick även i priset att hon tar bort dem sedan när man inte vill ha dem längre. Brukar vara svårt att ta bort dem själv har jag hört så att det ingick utan att kosta extra var en välkommen överraskning.


     


    Blir nog jättebra att göra dem dagen före. Man vänjer sig snabbt och jag har redan en ny teknik när jag knappar på tangentbordet


    Jag oroar mig mest för att ta ut linserna sedan på natten :) Jag har haft lite fobi för det men har lärt mig att det går bra när jag gör det i lugn och ro med min vanliga teknik, nu kommer det plötsligt naglar som ställer till det!
  • 120530
    malin martin skrev 2012-01-19 21:24:50 följande:
    Har glömt ställa frågan vad ni alla ska göra efter bröllopet ... många som åker iväg på smekmånad direkt? Vart ska ni åka?

    Själva har vi valt att åka till sälen där vi har hus ... dock hittade vi ett kanonerbjudande på skistar med boende på fint hotell och två dagars liftkort i Trysil så vi slog till tisdag - torsdag och resterande dagar blir i vårat hus. Sen hoppas vi på ett bidrag tillsammans med att spara ihop till att åka iväg till Australien i November där en av mina bästa kompisar bor. Får låna ett av deras hus =)
    Vi åker till Thailand på måndagen efter. 2 veckor på 5-stjärnigt hotell direkt vid havet :) Skall bli underbart!
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012