• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • 120530
    malin martin skrev 2011-12-14 19:43:12 följande:
    Vi ska på våran första lektion på lördag och ser fram emot det jättemycket...tror jag har det mesta under kontroll men min blivande har verkligen inte det. Sen vill man ju gärna att det ska se bra ut när alla nära och kära ser på =) Vi kommer dansa till Bed of roses (spelat på piano)

    Lektionen gick jättebra, denna instruktören var mycket bättre än den förra. Vi övade in en hel korreografi med början, dans, liten snurr, med dans och en snitsig avslutning. Tyckte ett tag att vi faktiskt virvlade runt riktigt fint :) Nu skall vi öva, öva, öva hemma (med rätt skor också!) och sedan får vi se om vi vill ha en lektion till när det närmar sig. Vi provade att dansa till en klassisk valslåt som han kallade brudvalsen, Thats Amore med Dean Martin och I don´t wanna miss a thing med Aerosmith. Det står mellan de två sistnämda, får öva lite till innan vi bestämmer oss.


     


    Riktigt roligt var det, jag rekommenderar det verkligen till er andra!

  • Mahy

    Hej på er! Det var länge sen! Sorry! Mycket med uppsatsen! Var tvungen att ta en liten bröllopspaus för att hinna med :)

    Vad långt alla har kommit! Skönt! och nu börjar det bli nära!!! Spännande!!

  • Januaribrud
    Red skrev 2011-12-15 07:32:13 följande:
    Just nu lutar det åt precis en sådan som då :) Tycker den var superfin. Skall gå runt till florister och få prisförslag efter jul och nyår.
    Ja den är verkligen fin tycker jag Jag har tagit bilden från Martha Stewarts sida. Där finns verkligen en massa fina förslag och idéer för bröllop. Blir intressant att höra vad du får för pris. Jag ska höra med några mindre blomsteraffärer. Den jag hörde på sist var Interflora. De är duktiga men också rätt så dyra.
  • Januaribrud
    Evelinas skrev 2011-12-14 17:51:30 följande:
    Min brudbukett kostar 600:- och jag har vita rosor, kryss, nejlikor och nån mer blomma som jag inte kommer iåg vad den hette. Rund, enkel, lite mindre bukett med vita band att hålla i. Så det måste inte bli så dyrt. Jag sa helt enkelt runt 500:- och så visade jag en bild på hur jag ville att den skulle se ut, inga problem alls. Hon sa bara att det inte kan bli dom största finaste rosorna och det förstår jag. Hade kunnat få den för 500:- också men tänkte att jag kan väl lägga 600:- för att få den lite finare.
    Det lät ju som ett bra pris du har fått. Bra tips att säga vad man vill ge ungefär och att de sedan visar vad de kan göra för den summan
  • Januaribrud
    misscharlotte skrev 2011-12-14 21:10:27 följande:
    På fredag är det två veckor kvar... det börjar pirra rejält i magen nu! Det känns som om det är långt kvar eftersom det är julfirande först men det är faktiskt bara TVÅ VECKOR! Hjälp... Snart är man fru!
    Åh två veckor! Det pirrar rejält i min mage redan när jag tänker på bröllopet och då är det ju drygt en månad kvar för min del. Ska bli så kul att läsa om din dag snart
  • misscharlotte
    Wintercandles skrev 2011-12-14 23:41:09 följande:
    Uhuu imorgon ska jag hämta hem min klänning. Längtar så jag spricker. Har inte riktigt löst var den ska hänga i en månad. Men nån plats borde jag hitta.
    Haha jag funderar också på var jag ska hänga min klänning. Ska hämta den på lördag och min klädkammare är PROPPFULL, det är helt omöjligt att pressa in den där. Så jag vet inte. Kanske får hänga den på sovrumsdörren så att den är det sista jag ser när jag somnar och det första jag ser när jag vaknar
  • misscharlotte

    Har era blivande sett bröllopsklänningen? Ska ni sova tillsammans natten till bröllopet? Min blivande har inte sett klänningen och han vill inte det heller, han vill se mig först i kyrkan på bröllopsdagen, det är så himla gulligt tycker jag Så han, min pappa, bror och svåger ska sova hos min sambos föräldrar och jag, syrran, styvmamma och näbbarna ska sova hemma hos oss, så det blir bara tjejer här hemma natten till bröllopet, det ska bli så himla mysigt!!! Och pirrigt och spännande att nästan ingen kommer se mig förrän vi går in på altargången

    Ska ni gå tillsammans uppför altargången eller ska era blivande stå där och vänta? Jag har alltid velat att min pappa "ger" bort mig, men jag har faktiskt ändrat mig lite. Dels bor jag och Johan redan ihop och har barn tillsammans, så det känns som att jag redan tillhör Johan, jag är redan "bortgiven" eller vad man ska kalla det Och dels tycker jag det är oerhört romantiskt att få gå bredvid Johan när vi går in i kyrkan, det är ju honom jag helst av allt VILL gå där med, min bästa vän och den jag älskar. Det ska bli så fantastiskt att dela det med honom, att gå med honom där mellan raderna av nära och kära Oj nu blev jag alldeles känslosam här, nu får jag lugna mig hihi.

    Just nu håller jag på med vigselprogram/meny för fullt. Jag gör ju dom själv så jag kommer aldrig hinna göra en till varje person så det blir ett program/meny till varje sällskap och det räcker ju faktiskt gott och väl.

    Innan trodde jag att det skulle vara billigare att göra inbjudningskort, placeringskort och program/meny själv, men faktiskt så tror jag nästan det är dyrare att göra det eftersom det är mycket material som ska köpas in + tiden det tar att göra dom. Men just nu är det skitsamma, jag tycker det är så roligt att pyssla så jag förenar nytta med nöje

    Igår lunchade jag med min florist och vi bestämde oss för 20 kritvita rosor, liiite lite rosafärgade brudslöja nerpetade mellan rosorna för att få lite rosa effekt och så lite hjärta på tråd. Jag tror det blir fint. Hade tänkt cremefärgade rosor först men tydligen kommer de se gula ut mot min vita klänning så vi kör på kritvita rosor istället, det är ju trots allt vintertema! Sen ska ju Johan ha corsage och näbbarna ska ha små buketter också, så jag ska få prisförslag idag, jag väntar med spänning, känner att det kommer bli dyyyyyrt det här

  • Mahy

    Han ska inte se min klänning eller slöja :) Vi har inte bestämt oss för om vi ska sova tillsammans än! Fram tills att min kära far informerade mig om att han och min bror tydligen ska sova hos oss natten innan bröllopet hade vi bestämt att vi skulle sova tillsammans, men nu känns det som att vår plan med en sista natt tillsammans som ogifta i lugn och ro och lite romatik försvann, så nu kan det bli så att han åker till sin mamma och pappa och jag till min mamma! Lite trist men då längtar vi iallafall!

    Min blivande kommer att stå och vänta :) Tradiion hos oss :)

  • 120530
    Januaribrud skrev 2011-12-15 08:16:11 följande:
    Ja den är verkligen fin tycker jag Jag har tagit bilden från Martha Stewarts sida. Där finns verkligen en massa fina förslag och idéer för bröllop. Blir intressant att höra vad du får för pris. Jag ska höra med några mindre blomsteraffärer. Den jag hörde på sist var Interflora. De är duktiga men också rätt så dyra.
    Då skall jag kolla in hennes sida, tack för tipset!
  • 120530
    misscharlotte skrev 2011-12-15 08:46:21 följande:
    Har era blivande sett bröllopsklänningen? Ska ni sova tillsammans natten till bröllopet? Min blivande har inte sett klänningen och han vill inte det heller, han vill se mig först i kyrkan på bröllopsdagen, det är så himla gulligt tycker jag Så han, min pappa, bror och svåger ska sova hos min sambos föräldrar och jag, syrran, styvmamma och näbbarna ska sova hemma hos oss, så det blir bara tjejer här hemma natten till bröllopet, det ska bli så himla mysigt!!! Och pirrigt och spännande att nästan ingen kommer se mig förrän vi går in på altargången

    Ska ni gå tillsammans uppför altargången eller ska era blivande stå där och vänta? Jag har alltid velat att min pappa "ger" bort mig, men jag har faktiskt ändrat mig lite. Dels bor jag och Johan redan ihop och har barn tillsammans, så det känns som att jag redan tillhör Johan, jag är redan "bortgiven" eller vad man ska kalla det Och dels tycker jag det är oerhört romantiskt att få gå bredvid Johan när vi går in i kyrkan, det är ju honom jag helst av allt VILL gå där med, min bästa vän och den jag älskar. Det ska bli så fantastiskt att dela det med honom, att gå med honom där mellan raderna av nära och kära Oj nu blev jag alldeles känslosam här, nu får jag lugna mig hihi.

    Just nu håller jag på med vigselprogram/meny för fullt. Jag gör ju dom själv så jag kommer aldrig hinna göra en till varje person så det blir ett program/meny till varje sällskap och det räcker ju faktiskt gott och väl.

    Innan trodde jag att det skulle vara billigare att göra inbjudningskort, placeringskort och program/meny själv, men faktiskt så tror jag nästan det är dyrare att göra det eftersom det är mycket material som ska köpas in + tiden det tar att göra dom. Men just nu är det skitsamma, jag tycker det är så roligt att pyssla så jag förenar nytta med nöje

    Igår lunchade jag med min florist och vi bestämde oss för 20 kritvita rosor, liiite lite rosafärgade brudslöja nerpetade mellan rosorna för att få lite rosa effekt och så lite hjärta på tråd. Jag tror det blir fint. Hade tänkt cremefärgade rosor först men tydligen kommer de se gula ut mot min vita klänning så vi kör på kritvita rosor istället, det är ju trots allt vintertema! Sen ska ju Johan ha corsage och näbbarna ska ha små buketter också, så jag ska få prisförslag idag, jag väntar med spänning, känner att det kommer bli dyyyyyrt det här

    Vad långt du skriver! Någon börjar få bröllopsnerver ;)


    Min mb2 har sett klänningen på bild men inte på mig. Är osäker på att han kommer ihåg vilken det är också, för jag visade ganska många bilder haha!


    Vi skall gå tillsammans. Jag älskar så klart min pappa, men för mig har han ingeting med det att göra. Jag skall inte bli "bortgiven" jag är min egen bpde före och efter bröllopet.


    Vi skall sova tillsammans. Vi har bott ihop och somnat och vaknat tillsammans i snart 6 år, så då gör vi det på vår stora dag också! Jag behöver nog se, krama och pussa honom lite innan vi skljs åt för att lugna nerverna.


    Jag räknade lite på att göra allt pyssel själv men kom också fram till att det skulle bli dyrare. Det beror såklart på vilka papper mm man vill ha och hur mycket utrustning man har sedan innan, men för mig blev det nog billigare att köpa in det även om det inte heller var gratis.

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012