• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • pärlan01
    misscharlotte skrev 2011-12-07 12:29:40 följande:
    Sandra ska sjunga "Kärleksvisan" (Sarah Dawn Finer), "All i want for christmas is you" (fast inte snabbt tempo,det ska vara Michael Bubles version) och eventuellt Kents "Utan dina andetag" eller Sonja Aldéns "För att du finns". Kan inte bestämma mig för vilken av de två sista jag vill ha
    dom e riktigt fina dom med :))
  • LillUnne

    Hej!

    Måste bara göra ett litet inlägg ang tomtebloss! Vi gifte oss 19/11-11 i Jukkasjärvi kyrka och när vi kom ut stod våra nära och kära med långa tomtebloss (vi var helt ovetande). Det var otroligt stämningsfullt och vackert till snön och mörkret. Så det kan jag definitivt rekommendera :). Ja, jag kan inte riktigt slita mig från bröllopssnacket trots att det är över två veckor sen vi gifte oss. Blir ganska tomt när allt är över. :)

  • pärlan01
    LillUnne skrev 2011-12-07 12:59:26 följande:
    Hej!

    Måste bara göra ett litet inlägg ang tomtebloss! Vi gifte oss 19/11-11 i Jukkasjärvi kyrka och när vi kom ut stod våra nära och kära med långa tomtebloss (vi var helt ovetande). Det var otroligt stämningsfullt och vackert till snön och mörkret. Så det kan jag definitivt rekommendera :). Ja, jag kan inte riktigt slita mig från bröllopssnacket trots att det är över två veckor sen vi gifte oss. Blir ganska tomt när allt är över. :)
    Grattis till er {#emotions_dlg.flower}

    Det blir nog att härmas här med :)) tomtebloss e så mysigt
  • Annixa

    Ja visst var det en bra ide`Skrattande. Men @Malin Martin vart köper man dom där tomteblossen som brinner lite längre?

    Vi kommer att ha ljus marcaller el hur det stavas =) utanför kyrkan, där kan man tända el dela ut tändsticksaskar som du skrev @Misscharlotte.

  • Annixa
    misscharlotte skrev 2011-12-07 12:29:40 följande:
    Sandra ska sjunga "Kärleksvisan" (Sarah Dawn Finer), "All i want for christmas is you" (fast inte snabbt tempo,det ska vara Michael Bubles version) och eventuellt Kents "Utan dina andetag" eller Sonja Aldéns "För att du finns". Kan inte bestämma mig för vilken av de två sista jag vill ha
    Vi ska ha kärleksvisan, gråter varje gång jag hör den,
    den med kent är ju hur fin som helst.
  • malin martin

    annixa: jag googlade festbloss och hittade flera sidor som sålda festbloss. Vi kommer ha en allé kantad av maschaller mellan kyrkan och restaurangen så det finns gott om eld källor att tända dem för våra nära och kära =)
    Idag bokade min blivande tid med prästen blir nästan exakt en månad innan bröllopet. Ska föröska boka tid även med frisör för provsättning samt en slutlig diskussion med floristen samma helg när vi ändå befinner oss på platsen (bor ca 20mil ifrån).

    är det någon som har tips på bra underklädes sida?? ?

  • Annixa
    malin martin skrev 2011-12-07 17:11:14 följande:
    annixa: jag googlade festbloss och hittade flera sidor som sålda festbloss. Vi kommer ha en allé kantad av maschaller mellan kyrkan och restaurangen så det finns gott om eld källor att tända dem för våra nära och kära =)
    Idag bokade min blivande tid med prästen blir nästan exakt en månad innan bröllopet. Ska föröska boka tid även med frisör för provsättning samt en slutlig diskussion med floristen samma helg när vi ändå befinner oss på platsen (bor ca 20mil ifrån).

    är det någon som har tips på bra underklädes sida?? ?
    Så skumt jag googlade nu oxå på det men det kommer bara upp en massa sidor party bloggar! =)
  • Wintercandles
    Red skrev 2011-12-07 07:44:05 följande:

    Lite statusuppdatering ifrån mig :)


     


    - Vigselringarna är hämtade. Min blev precis som jag ville, men det kändes väldigt ovant att ha den på. Jag är så kär i min förlovningsring och blev lite rädd att den skall vi överskuggad. Skall försöka ta bilder till er så får ni säga vad ni tycker!


     


    - Var på ansiktsbehandling och massage i helgen. Skönt och välbehövligt! Bokade in en ny tid två veckor innan bröllopet.


     


    - Har varit på en valslektion och bokat in en ny nästa vecka. Nu måste vi bestämma oss för en låt också! Har ni valt?


     


    Att göra:


    - Bestämma tårta! Börjar kännas lite stressat nu!


    - Formera vigselcermonin


    - Festhäfte och vigselprogram


    Spännande, låter som de sista bitarna börjar falla på plats.
    Vi ska hämta min min vigselring dagarna innan jul, längtar så jag spricker :)
    Vår första dans blir till Etta James, At last. Smart att ta lektioner, det har vi struntat i. Vilket jag börjar ångra mig nu när nervositetet börjar växa. 
    Imorgon ska vi prata med konditorn & floristen. 
    Vigseln är färdigutformad & festhäftena utskrivna & monterade.

    Hur går det för er andra?? 
  • 120530
    Wintercandles skrev 2011-12-08 00:59:32 följande:
    Spännande, låter som de sista bitarna börjar falla på plats.
    Vi ska hämta min min vigselring dagarna innan jul, längtar så jag spricker :)
    Vår första dans blir till Etta James, At last. Smart att ta lektioner, det har vi struntat i. Vilket jag börjar ångra mig nu när nervositetet börjar växa.
    Imorgon ska vi prata med konditorn & floristen.
    Vigseln är färdigutformad & festhäftena utskrivna & monterade.

    Hur går det för er andra??
    At last är jättefin! Det kommer säkert gå jättebra, men jag tycker nig att ni bör öva lite hemma. Öva hur ni skall börja och avsluta, så ni inte står och räknar in när alla tittar. Vi fick också rådet att öva hur vi skall göra om vi kommer av oss, tex ge varandra en puss och sedan börja på ettan igen.
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012