• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • pärlan01
    misscharlotte skrev 2011-12-05 21:24:50 följande:
    Absolut, här är jackan:


    vilken fin
  • pärlan01
    misscharlotte skrev 2011-12-05 21:28:57 följande:
    På fredag ska jag till frissan för frisyrprovning eller vad man ska kalla det. Det enda jag vet är att jag ska ha slöja. Utöver det är jag helt lost. Har tittat runt lite på internet för att hitta lite inspiration och några frisyrer jag tycker är fina är dessa:

     


     




    Jag har ju axellångt lockigt hår så det blir ju ingen frisyr med långa lockar direkt Men nåt av dessa stilar tror jag, tycker inte om att dra allt hår så långt bak, vill gärna ha lite hår fram också. 

     


    Vad tycker ni om dessa frisyrer? Ska inte ha tiara, bara slöja och lite små vita blommor i håret.


     


     


    vilka fina frisyrer
  • helsingebrud
    Westmans skrev 2011-12-04 20:13:40 följande:
    Tjejer,
    ¨
    Kolla in min fina Aspera-kappa :)

    Kände mig som en prinsessa i den! :)


    vart köpte du den kappan
    Vill ha!!!!!
  • 120530

    malin martin: fin tårta! Vi skall försöka åka och titta på tårtor igen på lördag..


    misscharlotte: Jättefin jacka :) Du har ingen bild irl med dig i den?


     


    Valslektionen igår gick bra! Verkligen jättebra att få öva när någon tittar och ger en tips. Vi dansade på i 1,5 timma och blev rikigt trötta, fick ta pust och dricka paus emellanåt! Ett bra tips som jag kan dela med mig av var att dansa en låt lite då och då hemma, utan förbeedelser. Man kanske lagar mat och så dansar men en dans och sedan forsätter man med maten. Då övar man på att sätta dansen felfritt så där lite hip som happ! På bröllopsdagen kommer man ju inte ha möjlighet att värma up och gå igenom innan, så jag tyckte det var ett bra tips! Vi skall nog ta en eller två lektioner till innan den stora dagen!


     


    Dansen fick mig att inse att jag måste börja gå in mina skor! Jag satt med dem på och tittade på tv och åt i en timma med tjocka sockar, sedan hade jag dem på mig medans jag tvättade bort sminket och borstade tänderna. Har ställt in dem i badrummet och skall göra så varje kväll nu!

  • misscharlotte
    Red skrev 2011-12-06 07:24:31 följande:

    malin martin: fin tårta! Vi skall försöka åka och titta på tårtor igen på lördag..


    misscharlotte: Jättefin jacka :) Du har ingen bild irl med dig i den?


     


    Valslektionen igår gick bra! Verkligen jättebra att få öva när någon tittar och ger en tips. Vi dansade på i 1,5 timma och blev rikigt trötta, fick ta pust och dricka paus emellanåt! Ett bra tips som jag kan dela med mig av var att dansa en låt lite då och då hemma, utan förbeedelser. Man kanske lagar mat och så dansar men en dans och sedan forsätter man med maten. Då övar man på att sätta dansen felfritt så där lite hip som happ! På bröllopsdagen kommer man ju inte ha möjlighet att värma up och gå igenom innan, så jag tyckte det var ett bra tips! Vi skall nog ta en eller två lektioner till innan den stora dagen!


     


    Dansen fick mig att inse att jag måste börja gå in mina skor! Jag satt med dem på och tittade på tv och åt i en timma med tjocka sockar, sedan hade jag dem på mig medans jag tvättade bort sminket och borstade tänderna. Har ställt in dem i badrummet och skall göra så varje kväll nu!


    Nä har inte tagit några kort än, har inte funnits tid, ska se om jag hinner senare i veckan så ni får se
  • misscharlotte

    HJÄLP!

    När alla gästerna går in i kyrkan och sätter sig ska vi ha orgelmusik som spelar för att alla ska komma i stämning, men jag kan inte bestämma mig för vilken låt jag ska välja. Är det nån som har bestämt sig redan och kan komma med tips? Det ska vara en stämningsfull låt, inget högt tempo, och ska låta fint på orgel. Måste ringa kantorn senast imorgon och meddela vilken låt jag vill ha eftersom hon ska hinna hitta noter och öva in den tills på lördag när vi ska till kyrkan och lyssna på hur de låter i kyrkan.

    Snälla, vill ha massor av tips!!!

  • 120530
    misscharlotte skrev 2011-12-06 12:07:42 följande:
    Har ni bestämt er för vad ni ska ha för frisyr än?

    Jag vi ha helt uppsatt, men lite löst och lockigt runt ansiktet. Kanske någon fläta.. Här är lite bilder på ungefär vad jag tänkt mig:




     


    Och såklart bt:s populäraste frisyrbild :)

  • misscharlotte
    Red skrev 2011-12-06 13:17:28 följande:

    Jag vi ha helt uppsatt, men lite löst och lockigt runt ansiktet. Kanske någon fläta.. Här är lite bilder på ungefär vad jag tänkt mig:




     


    Och såklart bt:s populäraste frisyrbild :)


    ÅH jättefina allihop! Jag gillar den sista bäst, tyckte det var jättefint med flätan!
  • misscharlotte

    Åh va jag är lycklig nu! Ville så gärna ha levande musik i kyrkan men hon som var tillfrågad skulle till fjällen den veckan, så jag hade gett upp hoppet och börjat förlika mig med tanken på bara orgelmusik. Men nu fick jag erbjudande från en väns syster som är jätteduktig och ofta sjunger på bröllop och dop att hon gärna ville sjunga på vårt bröllop!!! Så nu är jag helt lyrisk! Hon ska sjunga "För kärlekens skull" och "För att du finns".

    Fick en avi idag med organza-påsarna och rosenbladen så imorgon kan jag bocka av det på listan också! Nu börjar allt falla på plats och det är så himla skönt!

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012