• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • Annixa
    Red skrev 2011-12-01 21:27:14 följande:
    Jag tror att den traditionella bordsplaceringen är att din pappa skall sitta brevid dig och sedan brudgummens mor på hans andra sida. Jämte brudgummen sitter brudens mor och sedan brudgummens far på hennes andra sida. Men man får ju göra som man vill Glad
    skrattar men gud så tokig jag är, jag läste ju helt fel, tyckte att det inte stämmde! Hihi! Skrattande
    det är väl den här jäkla stressen som stör en! Tungan ute
  • lia
    Januaribrud skrev 2011-12-01 16:18:25 följande:
    Idag har vi bokat fotograf. Han skulle ha 2300 kr för en och en halv timmes fotografering. Vad som mer ingår i priset vet jag inte riktigt för det var min kära sambo som hör och häpna tog tag i denna upgift Vad får ni betala för fotograf och vad får ni med i priset? Jag tänker att jag vill ha en del kort på en skiva så man senare kan sätta ihop sin egen fotobok/fotoalbum för bröllopsdagen. Hur har ni tänkt?
    Vi har nog bokat samma fotograf när jag ser ditt pris. Han har rykte om sig att vara bra. Min bror ska ta de s k porträttfotona, men PW ska ta fotona i kyrkan för 2000:-.  Vet många som är nöjda med sina kort från honom i efterhand. Vi tänker ha ett album enbart för porträttfoton, ett album för foton från kyrkan och ett album från festen... men så har vi en hel del vänner som allt som oftast har kameran i högsta hugg och kan ge oss lite olika perspektiv på vår bröllopsdag.
  • helsingebrud

    Jag har också skilda föräldrar
    vi sätter så här

    bestman+brudensplastmor+brudgummensfar+brudensmor+brudgum+brud+brudensfar+brudgummensmor+brudensplastfar+Brudtärna

  • helsingebrud

    hmmmvad konstigt det blev

    på brudgummens sida sitter frpn sidan mot mitten
    bestman - brudens plastmor - brudgummens far - brudens mor

    på brudens sida sitter, från mitten mot sidan
    brudens far - brudgummens mor - brudens plastfar - brudtärnan

  • 120530

    Idag skall jag in till stan efter jobbet och få en ansiktsbehandling. Skall äntligen få ögonbrynen noppade och färgade också. Har gjort det själv i flera år men tyckte de började förlora formen. Så nu har jag låtit dem vila i ca 6 månader för att de skall kunna växa ut igen. Jag ha väldigt ljus ögonbryn så det har inte sett så konstigt ut, så har jag bara målat i dem där "de ska va" under tiden. Skall iaf bli skönt att få dem ordetligt tillfixade!


     


    Sedan skall vi hämta våra ringar och, om vi hinner, titta på tårtor/bakelser hos några bagerier.

  • pärlan01
    Red skrev 2011-12-02 07:27:04 följande:

    Idag skall jag in till stan efter jobbet och få en ansiktsbehandling. Skall äntligen få ögonbrynen noppade och färgade också. Har gjort det själv i flera år men tyckte de började förlora formen. Så nu har jag låtit dem vila i ca 6 månader för att de skall kunna växa ut igen. Jag ha väldigt ljus ögonbryn så det har inte sett så konstigt ut, så har jag bara målat i dem där "de ska va" under tiden. Skall iaf bli skönt att få dem ordetligt tillfixade!


     


    Sedan skall vi hämta våra ringar och, om vi hinner, titta på tårtor/bakelser hos några bagerier.


    Det låter som en härlig avslutning på din dag efter jobbet, kul o hämta ringarna
  • 120530

    Har ni bestämt vad ni ska ha för smycken? Jag har lite panik över det.. Är i vanliga fall en rikigt accessoartjej och tycker att smycken är väldigt viktigt för att få till en rikigt bra look. De skall ju liksom definiera den stilen man vill uppnå med klänning, skor, hår och smink. De är pricken över i:et och för mig som har axelbandslös klänning blir det extra viktigt med ett fint halsband.


     


    I vanliga fall har jag inga som helst problem med att handla sådant. Brukar se vad jag vill ha framför mig, gå in i ett par affärer och komma ut stensäker på att detta blir bra. Nu är jag uppe i fyra halsband och är förtfarande inte säker! Varför skall det vara så svårt denna gången...

  • misscharlotte
    Red skrev 2011-12-02 08:11:02 följande:

    Har ni bestämt vad ni ska ha för smycken? Jag har lite panik över det.. Är i vanliga fall en rikigt accessoartjej och tycker att smycken är väldigt viktigt för att få till en rikigt bra look. De skall ju liksom definiera den stilen man vill uppnå med klänning, skor, hår och smink. De är pricken över i:et och för mig som har axelbandslös klänning blir det extra viktigt med ett fint halsband.


     


    I vanliga fall har jag inga som helst problem med att handla sådant. Brukar se vad jag vill ha framför mig, gå in i ett par affärer och komma ut stensäker på att detta blir bra. Nu är jag uppe i fyra halsband och är förtfarande inte säker! Varför skall det vara så svårt denna gången...


    Jag har också panik, har INGEN aning vad jag ska ha för smycken. Vet att jag förmodligen vill ha något enkelt halsband, men ingen aning om vad det ska vara. Funderar på mitt vita pärlhalsband men det är ju ivory så vet inte om det passar till vit klänning.
  • 120530
    misscharlotte skrev 2011-12-02 09:22:14 följande:
    Jag har också panik, har INGEN aning vad jag ska ha för smycken. Vet att jag förmodligen vill ha något enkelt halsband, men ingen aning om vad det ska vara. Funderar på mitt vita pärlhalsband men det är ju ivory så vet inte om det passar till vit klänning.

    Ivory och vitt tillsammans tror jag inte spelar någon roll! Dels för att ingen kommer se skillnaden och dels för att allt inte måste vara exakt samma nyans. Ta det om du vill ha det!


     


     

  • Januaribrud
    lia skrev 2011-12-01 23:12:23 följande:
    Vi har nog bokat samma fotograf när jag ser ditt pris. Han har rykte om sig att vara bra. Min bror ska ta de s k porträttfotona, men PW ska ta fotona i kyrkan för 2000:-. Vet många som är nöjda med sina kort från honom i efterhand. Vi tänker ha ett album enbart för porträttfoton, ett album för foton från kyrkan och ett album från festen... men så har vi en hel del vänner som allt som oftast har kameran i högsta hugg och kan ge oss lite olika perspektiv på vår bröllopsdag.

    Ja det stämmer . Det är PW vi har bokat. Tur att vi inte gifter oss på samma dag då Min sambo har jobbat ihop med honom långt tidigare innan han satsade på fotograferingen på heltid så han känner honom lite. Har också hört mycket positivt om honom och hans bilder. I kyrkan och på festen klarar vi oss med vänner och familjs bilder. Min bror som är mycket intresserad och duktig på att fotografera kommer att få i uppgift att fotografera lite extra under kvällen. Vad ingår i ert pris på 2000kr? Är det bara fotosessionen eller ingår det även bilder? Vi har bokat ett möte med honom där vi skall bestämma exakt vad som skall ingå och vilket slutpris det innebär.


     


    Evelina och Red: Det är en professionell fotograf. Jag bor i en liten stad så det innebär ju oftast lägre priser på de flesta tjänster. Sedan är jag ju som sagt lite osäker på vad som ingår i dessa 2300kr. Ingår inte bilder på CD-skiva, som jag vill ha, kommer jag ju få köpa till det och förmodligen hamna på ett något högre slutpris i slutändan.

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012