• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • 120530
    Evelinas skrev 2011-12-01 11:16:38 följande:
    Tack! Jag är också dålig på blommor, men hon i blomsterbutiken sa att det var vita rosor o sen en annan sort som jag inte kommer ihåg va den heter, men väldigt lik rosen men inte lika bladtät. Jag älskar dom gröna "bollarna", så himla fint tycker jag!
    Det finns stor risk att jag härmar din bukett ;) Toppen pris du fått också, hoppas jag får något liknande!
  • 120530

    Imorgon var det bestämt att våra vigselringar skulle vara färdiga. Tyvärr har mb2s kaffefärgade diamanter blivit försenade så hans ring är inte rikigt färdiga ännu. Har vi tur kommer de idag och då gör de dem färdiga och skickar dem med express så vi kan hämta dem imorgon som bestämt. Håll tummarna för det, är så spänd på att se och prova dem :)

  • misscharlotte

    Herregud nu är det bråttom med allt kan jag säga! Mitt schema för de kommande veckorna är riktigt hektiskt. Vi ska träffa prästen för vigselövning/genomgång, träffa kantorn för att bestämma musik, min dotter ska på utredning på sjukhuset pga att hon är allergisk mot penicillin, sen ska vi på lucia-firande med förskolan nästa vecka, bordsplaceringen är inte riktigt klar än. Bordsplaceringskorten ska jag försöka jobba lite med idag så de blir klara nån gång. Servetterna ska vikas, vilket tar ca 5 min per servett. Nästa fredag ska jag till frissan för hårprovning och sminkning + slingor i håret. Nästa söndag ska vi hämta Johans kostym och jag ska ha slutprovning av klänningen + att Matildas klänning ska färdigställas. Den 17/12 ska jag hämta min klänning. Den 21/12 åker vi ner till familjen i Göteborg och firar jul, kommer hem den 27:e. Den 28:e ska jag till lokalen och duka och ställa i ordning allt. Den 29:e kommer alla Göteborgarna så då är det storstädning som gäller och den 30:e är bröllopet! Och däremellan ska jag hinna göra julkort och vigselprogram/meny inför bröllopet vilket jag knappt börjat med!!! Och dessutom har vi massor kvar att inhandla, mat, dryck, dekorationer mm. Nu på sluttampen är det så himla mycket som måste klaffa och jag känner att jag knappt hinner andas... nu förstår jag folk som anlitar bröllopskoordinatorer Men samtidigt tycker jag det är roligt att planera och jag tror inte jag skulle lita på att nån annan kan göra det precis så som jag vill ha det.

    Och karln gör ju inte många knop Vilken chock eller hur?

  • misscharlotte

    OCH jag måste planera med min fotograf hur, var och när vi ska fotograferas.

  • 120530
    misscharlotte skrev 2011-12-01 13:31:20 följande:
    Herregud nu är det bråttom med allt kan jag säga! Mitt schema för de kommande veckorna är riktigt hektiskt. Vi ska träffa prästen för vigselövning/genomgång, träffa kantorn för att bestämma musik, min dotter ska på utredning på sjukhuset pga att hon är allergisk mot penicillin, sen ska vi på lucia-firande med förskolan nästa vecka, bordsplaceringen är inte riktigt klar än. Bordsplaceringskorten ska jag försöka jobba lite med idag så de blir klara nån gång. Servetterna ska vikas, vilket tar ca 5 min per servett. Nästa fredag ska jag till frissan för hårprovning och sminkning + slingor i håret. Nästa söndag ska vi hämta Johans kostym och jag ska ha slutprovning av klänningen + att Matildas klänning ska färdigställas. Den 17/12 ska jag hämta min klänning. Den 21/12 åker vi ner till familjen i Göteborg och firar jul, kommer hem den 27:e. Den 28:e ska jag till lokalen och duka och ställa i ordning allt. Den 29:e kommer alla Göteborgarna så då är det storstädning som gäller och den 30:e är bröllopet! Och däremellan ska jag hinna göra julkort och vigselprogram/meny inför bröllopet vilket jag knappt börjat med!!! Och dessutom har vi massor kvar att inhandla, mat, dryck, dekorationer mm. Nu på sluttampen är det så himla mycket som måste klaffa och jag känner att jag knappt hinner andas... nu förstår jag folk som anlitar bröllopskoordinatorer Men samtidigt tycker jag det är roligt att planera och jag tror inte jag skulle lita på att nån annan kan göra det precis så som jag vill ha det.

    Och karln gör ju inte många knop Vilken chock eller hur?
    Haha, det blir bråda dagar! Men visst är det roligt?!
  • 120530
    Red skrev 2011-12-01 11:23:03 följande:

    Imorgon var det bestämt att våra vigselringar skulle vara färdiga. Tyvärr har mb2s kaffefärgade diamanter blivit försenade så hans ring är inte rikigt färdiga ännu. Har vi tur kommer de idag och då gör de dem färdiga och skickar dem med express så vi kan hämta dem imorgon som bestämt. Håll tummarna för det, är så spänd på att se och prova dem :)


    Stenarna har kommit så vi kan hämta dem imorgon :) Happy happy happy!
  • Evelinas
    Red skrev 2011-12-01 11:20:47 följande:
    Det finns stor risk att jag härmar din bukett ;) Toppen pris du fått också, hoppas jag får något liknande!
    Haha!! Ja, härma på du! Jag har ju själv "snott" bilden från google Solig
  • Januaribrud
    Evelinas skrev 2011-12-01 11:16:38 följande:
    Tack! Jag är också dålig på blommor, men hon i blomsterbutiken sa att det var vita rosor o sen en annan sort som jag inte kommer ihåg va den heter, men väldigt lik rosen men inte lika bladtät. Jag älskar dom gröna "bollarna", så himla fint tycker jag!
    Fin bukett! Jag tycker de ljust ljust gröna ser ut som nejlikor. De gröna bollarna kan möjligen vara krysantemum. Men jag är absolut ingen blomsterexpert
  • Januaribrud

    Idag har vi bokat fotograf. Han skulle ha 2300 kr för en och en halv timmes fotografering. Vad som mer ingår i priset vet jag inte riktigt för det var min kära sambo som hör och häpna tog tag i denna upgift Vad får ni betala för fotograf och vad får ni med i priset? Jag tänker att jag vill ha en del kort på en skiva så man senare kan sätta ihop sin egen fotobok/fotoalbum för bröllopsdagen. Hur har ni tänkt?

  • malin martin
    Wintercandles skrev 2011-11-30 23:15:20 följande:
    Jag måste erkänna att jag var lite nervös att jag skulle få göra några förnedrande saker. Typ åka in till stan och sälja pussar eller liknande, men det slapp jag :)
    Verkligen lagom för min smak.
    Exakt sånt jag är orolig för också...inget alls för min smak
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012