• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • pärlan01

    Är det nån annan som har problem med att sätta ut bilder? Jag kan inte sätta ut bild på mina skor =)

  • 120530
    misscharlotte skrev 2011-11-22 16:33:34 följande:
    Alltså, grejen är att vi inte hade nån budget från början. Vi hade bara tänkt att det skulle bli litet, mysigt, bara närmaste familjen och det enda som kommer kosta är maten, tårtan, kläderna och ringen... maten betalar svärmor, kläderna betalar våra föräldrar, det enda av detta vi själva betalar är tårtan och ringen, men utöver det blev det ju en massa saker som jag inte tänkt på innan Vi började ju planera bröllop bara för typ 1-2 månader sen
    Nu blev det ju även håruppsättning, slöja, skor, bordsdekoration, servetter, inbjudningskort +  bordsplaceringskort (som jag visserligen gör själv, men vissa pysselgrejer behövde jag köpa in som jag inte hade hemma), dricka mm. Så även om varje sak inte kostar så mkt för sig så blir det ju mycket tillsammans. Sen om jag ska ha stolsöverdrag, danslektion, ev manikyr och massa annat extra som jag inte tänkt på innan så blir det ju helt plötsligt en helt annan dimension på utgifterna
    För oss är det också småsaker som fått det att gå upp lite. Vi har inte valt till någon stor grej utan det har varit lite här och lite där. Men men, nu får vi det precis som vi vill ha det också!
  • misscharlotte
    Red skrev 2011-11-22 17:58:20 följande:
    För oss är det också småsaker som fått det att gå upp lite. Vi har inte valt till någon stor grej utan det har varit lite här och lite där. Men men, nu får vi det precis som vi vill ha det också!
    Jo det är sant, alla de där små detaljerna vill man ju ha för att det ska bli lite extra speciellt Men jag försöker ändå intala mig att jag inte behöver ha precis ALLT. Så vissa saker har jag valt bort som t.ex. tryck på servetterna, vi ska bara ha vita tygservetter utan tryck. Jag ska sminka mig själv så jag lägger inte pengar på sminkös. Manikyr tror jag också att jag struntar i, jag har ganska fina naglar naturligt och ska redan nu börja hålla efter dem och händerna med nagelförstärkare etc. Och ringen blev ju typ 5000 kronor billigare när jag använde min mormors halsband som jag ärvde efter henne Så jag har ju ändå kompromissat med en hel del redan
  • misscharlotte
    Evelinas skrev 2011-11-22 17:27:34 följande:
    Jag tänkte försöka hitta nå kraftigare stumpbyxor ev legging att ha under. Jag ska ha en bolero utomhus, inga handskar just för jag vill att min fina ring ska synas Glad dessutom har boleron långa ärmar så tror inte det behövs, kommer ju inte stå ute så länge ändå, alla kommer ju vilja gå in. Räknar med 10-15 min ute efter vigseln. Ska ju fota utomhus innan i 1 timme visserligen men man får väl bita ihop Flört
    ja man kanske ska ha lite tjockare strumpbyxor... det är ju ändå ingen som ser dem, och inför bröllopsnatten kan man ju bara byta lite smidigt till nåt lite sexigare om man vill haha
    Vi ska också fota utomhus och jag har ingen bolero, "bara" en vit pälscape och den täcker ju bara halva armarna, och dessutom vill man ju ha foton både med och utan capen så shit va man kommer frysa!!! Men det är bara att bita ihop, le och lida haha.
  • Mahy

    Jag har fortfarande inte köpt skor :( och hon som ska/skulle göra tårtan har slutat höra av sig! Blir trött :(

  • pärlan01
    Mahy skrev 2011-11-22 22:11:58 följande:
    Jag har fortfarande inte köpt skor :( och hon som ska/skulle göra tårtan har slutat höra av sig! Blir trött :(
    sånt e lite jobbigt, våran som skulle göra våran tårta  har inte tid att göra den =( så nu e det bara att ge sej ut o kolla tårtor.
  • 120530
    Mahy skrev 2011-11-22 22:11:58 följande:
    Jag har fortfarande inte köpt skor :( och hon som ska/skulle göra tårtan har slutat höra av sig! Blir trött :(

    Du har ju gott om tid att hitta skor :) Hur höga vill du ha? Klassiskt "brudiga" eller lite tuffare? Brandos och Nelly har jättemycket, Brandos har ju fri frakt och fri retur också. Annars får du ge dig ut i mellandagsrean. Du ska se att det löser sig, skor som är så roligt att handla :)


     


    Värre med konditorn? Har ni skriftligt på att hon skall göra er tårta? Är det ett företag eller en privatperson?

  • pärlan01
    misscharlotte skrev 2011-11-22 16:37:46 följande:
    Nu gick det helt plötsligt att infoga bilden på skorna, funkade inte förut:



    fina skor :)

     

  • Mahy


    pärlan01 skrev 2011-11-23 07:07:20 följande:
    Mahy skrev 2011-11-22 22:11:58 följande:
    Jag har fortfarande inte köpt skor :( och hon som ska/skulle göra tårtan har slutat höra av sig! Blir trött :(
    sånt e lite jobbigt, våran som skulle göra våran tårta  har inte tid att göra den =( så nu e det bara att ge sej ut o kolla tårtor.
    Red skrev 2011-11-23 07:39:09 följande:

    Du har ju gott om tid att hitta skor :) Hur höga vill du ha? Klassiskt "brudiga" eller lite tuffare? Brandos och Nelly har jättemycket, Brandos har ju fri frakt och fri retur också. Annars får du ge dig ut i mellandagsrean. Du ska se att det löser sig, skor som är så roligt att handla :)


     


    Värre med konditorn? Har ni skriftligt på att hon skall göra er tårta? Är det ett företag eller en privatperson?


    Jag vill ha rätt lågklackade, jag har en tendens att snubbla...Och jag var så sugen på att hitta ett par gröna i siden, men de är för dyra!! Så nu får det bli vita tråkigt nog, men alla lågklackade ser så klumpiga ut!

    Jag har på mejlen att hon har tackat ja, men hon är en privatperson. Så jag kan ju inte tvinga henne :) men jag tänker att har hon inte hört av sig till 15 december så tar vi ett annat ställe, jag har fått 3 ställen rekomenderade av vänner och bekanta, men så tråkigt bara, jag var så glad att hon tackade ja!
  • Mahy

    Aja jag försökte lägg upp en bild på kronan jag har beställt...men det gick inte så bra...Kommer väl få hem den nästa vecka så då får  jag lägga upp en bild på den då istället! Men har ni inte beställt så gå in och titta på hennes kronor och tiarer! Hon är verkligen duktig! och hon gör specialbeställningar oxå :)

    www.kronbruden.com

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012