• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • tessie01
    Red skrev 2011-11-07 14:22:25 följande:

    Nu har många kommit till! Kul nu när det börjar närma sig för oss. Skriv in era namn i listan så lägger jag den i trådstarten. OBS: Kopiera listan och skriv ert namn I LISTAN, inte bara i ett inlägg. Har någon annan redan gjort det, kopiera hennes lista så ni båda kommer med! Då blir det lättare för mig att få med alla :)


     


    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012


    tessie01 25.12.2012
  • 120530
    Januaribruden skrev 2011-11-07 20:39:19 följande:

    Det löste sig!!!!!
    Vi fick en nytt datum från dem på Stockholms stads vigseltjänst, papprena ska vara inne om en månad. Blivande åkte till skattekontoret och lämnade in hindersprövningen och efternamnsblanketten också och dem skrev "Brådskande" ¨på våra papper, så förhoppningsvis har vi dem om två veckor.


    Hade inte Stockholms stads vigseltjänst varit så trevliga och tillmötesgående så vet jag inte vad vi hade gjort... :(

    Efternamnsblanketten ska in tillsammans med hindersprövningen- glöm inte det.
    Vi tar min blivandes efternamn. Jag har två innan, mellannamn och efternamn, och tycker det ska bli SÅ SKÖNT med bara ett efternamn!


    Skönt att det ordnade sig :) Folk brukar ju vara tillmötesgående när det gäller bröllop! Postade hindersprövningen OCH efternamnsblanketten igår, så nu är det gjort.
  • 120530
    Januaribrud skrev 2011-11-07 16:46:01 följande:

    Starkt av dig Red att du orkar. Om hon vill ha bra kontakt med framtida barnbarn gör hon nog klokt i att ändra sin instälning


    Haha, ja så tänker jag också! Men hon har börjat fatta nu och då känns det mest komiskt att hon tror att allt ska vara glömt bara sådär och att vi ska "leka vänskapsleken".


     


    När vi jobbade med texten till hemsidan höll mb2 med om att det vore bäst om min mamma var kontaktperson. Sedan tvekade han lite och sa att "då kanske min mamma (min svärmor) känner sig utanför". Ja, det är ju det hon är! Hon känner inte 50% av brudparet så då är det klart att man är utanför!

  • Mahy
    Red skrev 2011-11-08 07:52:36 följande:

    Haha, ja så tänker jag också! Men hon har börjat fatta nu och då känns det mest komiskt att hon tror att allt ska vara glömt bara sådär och att vi ska "leka vänskapsleken".


     


    När vi jobbade med texten till hemsidan höll mb2 med om att det vore bäst om min mamma var kontaktperson. Sedan tvekade han lite och sa att "då kanske min mamma (min svärmor) känner sig utanför". Ja, det är ju det hon är! Hon känner inte 50% av brudparet så då är det klart att man är utanför!


    haha helt rätt! Hon har inte varit intresserad av dig/er innan bröllopet då ser jag verkligen inte varför hon ska ha något ansvar...Att få vara med att hjälpa till vid ett bröllop är ju en ära! och vad har din svärmor gjrot för att förtjäna den äran??
  • Januaribrud
    Januaribruden skrev 2011-11-07 20:39:19 följande:

    Det löste sig!!!!!
    Vi fick en nytt datum från dem på Stockholms stads vigseltjänst, papprena ska vara inne om en månad. Blivande åkte till skattekontoret och lämnade in hindersprövningen och efternamnsblanketten också och dem skrev "Brådskande" ¨på våra papper, så förhoppningsvis har vi dem om två veckor.


    Hade inte Stockholms stads vigseltjänst varit så trevliga och tillmötesgående så vet jag inte vad vi hade gjort... :(

    Efternamnsblanketten ska in tillsammans med hindersprövningen- glöm inte det.
    Vi tar min blivandes efternamn. Jag har två innan, mellannamn och efternamn, och tycker det ska bli SÅ SKÖNT med bara ett efternamn!


    Vad skönt att det ordnade sig! Det är ju stressigt nog som det är att planera och få ihop allt även utan sådana obehagliga överraskningar. Postade mina papper igår, tack för sparken i baken
  • Januaribrud

    Jag fick min bolero från tulip bridal igår! Den var jättefin och motsvarade förväntningarna. Är så sugen på att prova den ihop med klänningen nu. Eftersom det är små puffärmar på boleron ser ju axlarna något bredare ut. Tror dock att när man har den ihop med klänningen, som har vidd i kjolen, så blir det hela mer proportionerligt. Bockar äntligen av bolero på min "att göra lista"


     


    I veckan ska jag:


    Hämta min klänning


    Beställa min vigselring


    Åka till ikea och inhandla dekorationer till borden (Såg att de hade fått in massa fina julsaker också )


     


    Vill så gärna vara klar med det mesta under november månad så jag får tid till allt julpyssel och annat mysigt som händer i december. Veckorna går så fort bara och även allt annat som man ska hinna med som småbarnsförälder måste ju också göras...

  • 120530
    Januaribrud skrev 2011-11-08 11:02:53 följande:

    Jag fick min bolero från tulip bridal igår! Den var jättefin och motsvarade förväntningarna. Är så sugen på att prova den ihop med klänningen nu. Eftersom det är små puffärmar på boleron ser ju axlarna något bredare ut. Tror dock att när man har den ihop med klänningen, som har vidd i kjolen, så blir det hela mer proportionerligt. Bockar äntligen av bolero på min "att göra lista"


     


    I veckan ska jag:


    Hämta min klänning


    Beställa min vigselring


    Åka till ikea och inhandla dekorationer till borden (Såg att de hade fått in massa fina julsaker också )


     


    Vill så gärna vara klar med det mesta under november månad så jag får tid till allt julpyssel och annat mysigt som händer i december. Veckorna går så fort bara och även allt annat som man ska hinna med som småbarnsförälder måste ju också göras...


    Så roligt att dn var fin! Vi vill gärna se bilder :)


     


    Det går ju framåt för dig! Har du bestämt vilken ring du skall ha? Jag beställde ju min förra veckan. Den skall vara färdig 2 december. Då får jag äntligen tillbaka min förlovningsring också, saknar ju den!

  • misscharlotte

    Hej alla!

    Datum: 30.12.2011
    Antal gäster: ca 35 st
    Typ av vigsel: Kyrklig
    Gifter oss i: Kilafors

    Detta var ganska snabbt påtänkt, vi hade tänkt haft ett sommarbröllop egentligen men nu blev det inte så och för några veckor sedan kände vi bara att vi ville få det gjort, så inbjudningslistan som ursprungligen var uppe i 80-90 personer har nu blivit avkapad till 35 och på bara två månader ska vi alltså planera ett vinterbröllop! Hjälp... Klänningen är vald, skor inköpta, fotograf bokad, frissan bokad, floristen "nästan" bokad, inbjudningskorten har jag gjort själv (scrappat) och det sista kortet blev klart och ivägskickat igår. Än så länge är det bara 2 st som inte kommer så det verkar som att nästan alla kan komma trots kort varsel och dumt datum!

    Just nu kämpar jag med att planera bordsplacering, bordsplaceringskort och bordsdekorationer! Har tänkt mig massor med höga stearinljus, små snöflings-konfetti och diamant-konfetti på borden, men det är ungefär så långt jag kommit.

    Det största problemet just nu är att jag tror att det inte finns musikanläggning i kyrkan!! Visserligen är jag rätt traditionell av mig så jag kör nog på det "vanliga" i kyrkan, men det hade varit kul med nån annan musik också. Nu hoppas jag bara att lokalen har CD, vi ska vara i församlingshemmet nämligen som ska vara jättemysigt tydligen, men den stora frågan är ju om de har rätt utrustning eller om vi måste boka annan lokal!? Shit det är ju mindre än två månader kvar.

    Min blivande man har fått två ansvarsområden: Lämplig klädsel och väljande av best man. Jag tror inte han kommit så långt haha :) Vi får väl se, i värsta fall dyker han väl upp i långkalsonger :))))

  • misscharlotte

    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012
    misscharlotte: 30.12.2011

  • 120530
    misscharlotte skrev 2011-11-08 21:15:11 följande:
    Hej alla!

    Datum: 30.12.2011
    Antal gäster: ca 35 st
    Typ av vigsel: Kyrklig
    Gifter oss i: Kilafors

    Detta var ganska snabbt påtänkt, vi hade tänkt haft ett sommarbröllop egentligen men nu blev det inte så och för några veckor sedan kände vi bara att vi ville få det gjort, så inbjudningslistan som ursprungligen var uppe i 80-90 personer har nu blivit avkapad till 35 och på bara två månader ska vi alltså planera ett vinterbröllop! Hjälp... Klänningen är vald, skor inköpta, fotograf bokad, frissan bokad, floristen "nästan" bokad, inbjudningskorten har jag gjort själv (scrappat) och det sista kortet blev klart och ivägskickat igår. Än så länge är det bara 2 st som inte kommer så det verkar som att nästan alla kan komma trots kort varsel och dumt datum!

    Just nu kämpar jag med att planera bordsplacering, bordsplaceringskort och bordsdekorationer! Har tänkt mig massor med höga stearinljus, små snöflings-konfetti och diamant-konfetti på borden, men det är ungefär så långt jag kommit.

    Det största problemet just nu är att jag tror att det inte finns musikanläggning i kyrkan!! Visserligen är jag rätt traditionell av mig så jag kör nog på det "vanliga" i kyrkan, men det hade varit kul med nån annan musik också. Nu hoppas jag bara att lokalen har CD, vi ska vara i församlingshemmet nämligen som ska vara jättemysigt tydligen, men den stora frågan är ju om de har rätt utrustning eller om vi måste boka annan lokal!? Shit det är ju mindre än två månader kvar.

    Min blivande man har fått två ansvarsområden: Lämplig klädsel och väljande av best man. Jag tror inte han kommit så långt haha :) Vi får väl se, i värsta fall dyker han väl upp i långkalsonger :))))

    Så längt ni har kommit, snabbt jobbat! Roligt med din man, han skall väll förhoppningsvis hinna med de sakerna :)


     


    När jag läste din list kom jag på en sak jag inte bokat/börjat fundera på. Florist! Jag är ganska ointresserad av blommor så jag tänkte vänta med det tills efter nyår. Hur gör ni andra, måste florist bokas i god tid? Jag skall "bara" ha en brudbukett. Restaurangen står för och ordnar alla dekorationer och resten av brudföljet så bli blommlösa :)

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012