• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • Annixa

    Idag kom mitt paket med kappan! Skrattande Det blev rätt färg, nu ska jag gå och dra på mig klänning å kappa å hoppas nu den passar! Skrattande Känner ändå att jag kanske har ångrat mig lite när det gäller kappan Obestämd nåt jag absolut inte tänker säga till min sambo....då blir han nog galen Skrattande Det är ju det att i vänta på kappan har jag hunnit hittat massa andra, skrattar gud man blir nog lite knäpp å galen av allt detta + att shoppoholicen har vaknat till liv FlörtSkrattande

  • 120530
    Annixa skrev 2011-11-04 19:32:05 följande:
    Idag kom mitt paket med kappan! Skrattande Det blev rätt färg, nu ska jag gå och dra på mig klänning å kappa å hoppas nu den passar! Skrattande Känner ändå att jag kanske har ångrat mig lite när det gäller kappan Obestämd nåt jag absolut inte tänker säga till min sambo....då blir han nog galen Skrattande Det är ju det att i vänta på kappan har jag hunnit hittat massa andra, skrattar gud man blir nog lite knäpp å galen av allt detta + att shoppoholicen har vaknat till liv FlörtSkrattande
    Hur blev den? Passade den? Bilder!! Glad

    Förstår precis vad dum menar med shoppoholicen! Det är nog det enda negativa med att vara ute i god tid, man har tid att ändra sig också... Jag har ju tom köpt en "bröllopsnattspyjamas" Tungan ute 
  • Börmen
    RiNa skrev 2011-11-04 17:28:16 följande:
    Om EXAKT 3 månader sitter vi och äter och dricker gott på vår bröllopsfest som förhoppningsvis kommer bli jätterolig och bra! =)
    Vi också!!!  Nervös ännu?

    Imorgon ska jag in till schtaan och boka frisör. Äntligen är inbjudningarna typ klara, vi ska börja dela ut dem på söndag (försöker spara in på portot). Däremot blev jag ju mycket frustrerad när jag märkte att ringbutiken.se gjort om sin hemsida och tagit bort den ringen jag skulle ha (om än modifierad). Har fått en bra deal av dem tidigare, men inget svar på beställning via mejl den här veckan. Så jag hoppas de har öppet imorgon, då ska jag ringa och beställa ringen!! Tjoho!
  • Annixa
    Red skrev 2011-11-04 20:15:31 följande:
    Hur blev den? Passade den? Bilder!! Glad

    Förstår precis vad dum menar med shoppoholicen! Det är nog det enda negativa med att vara ute i god tid, man har tid att ändra sig också... Jag har ju tom köpt en "bröllopsnattspyjamas" Tungan ute 
     den är så vacker, älskar den verkligen men tyvärr inte som jag hade tänkt det, tror jag är för kort för en kappa! Skrattande Inga bilder tog jag! Skrattande
    Men jag ska sälja den oxå, känns inte riktigt rätt å det måste det ju göra!

    Så ånej jag måste köpa nåt nytt....Tungan uteSkrattande
    Visst var det nån av ni tjejer som hade köpt en vit päls bolero? i så fall vart? Mitt minne är som en get ibland! Skrattande
  • Mahy

    Hej på er! 
     Anixa - Såg klänningarna! Helt underbara! Jag ska beställa den här veckan! Klänning var jättefina!

    Jag måste hålla med er att det känns som att det är väldigt nära...en lite svindlande känsla om man säger så...:) Vi fick första klänningen till tärnorna igår! Den var helt underbar! De andra ska komma nästa vecka! Jag kan (knacka i trä) verkligen rekommendera Tidebuy! kanske lite lång tid innan det kommer men jättebra kvalite!

    Själv har vårt planerande fått ta uppehåll ett tag nu, Jag hamnade på sjukhus förra veckan pga av stress har EP så när jag blir stressad så blir jag riktigt dålig och sista tiden har det varit en hel del om man säger så :) Och jag behöver lära mig att göra en sak i taget :) Så nu har min sambo fått ta över det mesta med planerandet och jag får bara hålla på med c-uppsats så nu smyger jag in här när sambon är på öl provning :)

  • Annixa
    Mahy skrev 2011-11-04 23:29:31 följande:

    Hej på er! 
     Anixa - Såg klänningarna! Helt underbara! Jag ska beställa den här veckan! Klänning var jättefina!

    Jag måste hålla med er att det känns som att det är väldigt nära...en lite svindlande känsla om man säger så...:) Vi fick första klänningen till tärnorna igår! Den var helt underbar! De andra ska komma nästa vecka! Jag kan (knacka i trä) verkligen rekommendera Tidebuy! kanske lite lång tid innan det kommer men jättebra kvalite!

    Själv har vårt planerande fått ta uppehåll ett tag nu, Jag hamnade på sjukhus förra veckan pga av stress har EP så när jag blir stressad så blir jag riktigt dålig och sista tiden har det varit en hel del om man säger så :) Och jag behöver lära mig att göra en sak i taget :) Så nu har min sambo fått ta över det mesta med planerandet och jag får bara hålla på med c-uppsats så nu smyger jag in här när sambon är på öl provning :)


    Tack! Skrattande Varifrån ska du beställa klänningen?
    Ja det är viktigt att man sköter om sig å ta det lungt!

    jag var nu in å tittade på sidan på bolero å hittade denna fina, synd bara på bollarna, undra om man kan ta bort dom? Skrattandehttp://www.tidebuy.com/product/charming-long-sleeves-wedding-bolero-jacket-ja-1350-277508.html
  • Mahy
    Annixa skrev 2011-11-04 23:50:58 följande:
    Tack! Skrattande Varifrån ska du beställa klänningen?
    Ja det är viktigt att man sköter om sig å ta det lungt!

    jag var nu in å tittade på sidan på bolero å hittade denna fina, synd bara på bollarna, undra om man kan ta bort dom? Skrattandewww.tidebuy.com/product/charming-long-sleeves...
    Jag tänkte köra samma ställe som du beställe ifrån! De var så fina och så billiga :) och motsvarade precis det jag hade tänkt! Jag klurar bara på storlekarna lite :)

    Ja den var mysig! Men bollarna var ju lite småskumma...Mejla och frga om de kan ta bort dem? De är tydiligen bra på att ta bort/lägga till det kunderna vill ha!
  • Annixa
    Mahy skrev 2011-11-05 00:12:53 följande:
    Jag tänkte köra samma ställe som du beställe ifrån! De var så fina och så billiga :) och motsvarade precis det jag hade tänkt! Jag klurar bara på storlekarna lite :)

    Ja den var mysig! Men bollarna var ju lite småskumma...Mejla och frga om de kan ta bort dem? De är tydiligen bra på att ta bort/lägga till det kunderna vill ha!
    Å vad kul, kan du inte visa vilken klänning det blev?Skrattande  Justja visst har du kollat upp så det är en bra säljare? Det har du säkert men vill bara fråga ändå Skrattande

    Ja men vilken bra ide´, det ska jag göra!
  • Annixa
    Mahy skrev 2011-11-05 00:12:53 följande:
    Jag tänkte köra samma ställe som du beställe ifrån! De var så fina och så billiga :) och motsvarade precis det jag hade tänkt! Jag klurar bara på storlekarna lite :)

    Ja den var mysig! Men bollarna var ju lite småskumma...Mejla och frga om de kan ta bort dem? De är tydiligen bra på att ta bort/lägga till det kunderna vill ha!
    Justja, mått beställa är det bästa Skrattande
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012