• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • enelram
    Red skrev 2011-05-31 08:46:13 följande:
    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012
    25.02.2012
  • 120530
    pärlan01 skrev 2011-11-02 09:24:02 följande:
    Idag kommer det en vän till mej som ska prova o göra ordning mitt hår.
    Jag har en överaskning till min blivande, det är en tjej som ska sjunga i kyrkan eller på festen, låten du är allt.
    Det är tur att han inte är här inne på BT hihi
    Nu börjar det verkligen hända saker tiden går så fort Hjärta

    Visst gör den (tiden alltså)! Roligt med en överraskning. Jag funderar och funderar på en morgongåva till min mb2 men det är svårt att komma på någor bra.


    Snart skall vi börja adressera våra kuvert till inbjudningskorten och skicka ut dem, då känns det verkligen som det börjar närma sig. Hoppas bara vår vän som fixar vår hemsida lägger på ett kol snart, har han inte sagt någon innan måndag får jag påminna honom. Igår bokade jag frisören till bröllopsdagen samt en tid en vecka innan för klipp, färg och provuppsättning.


    Jag har förvandlats till någon sorts bröllopsshoppoholic! Förrut fanns det massor av saker att leta efter och köpa, men nu när jag börjar bli färdig letar jag ändå. Igår klickade jag hem en pyjamas på hm (på rea för 59 kr) att sova i på bröllopsnatten. Har redan köpt underklädr men tyckte den var så fin OCH billig. Men nu är det färdighandlat!

  • pärlan01
    Red skrev 2011-11-02 09:49:22 följande:

    Visst gör den (tiden alltså)! Roligt med en överraskning. Jag funderar och funderar på en morgongåva till min mb2 men det är svårt att komma på någor bra.


    Snart skall vi börja adressera våra kuvert till inbjudningskorten och skicka ut dem, då känns det verkligen som det börjar närma sig. Hoppas bara vår vän som fixar vår hemsida lägger på ett kol snart, har han inte sagt någon innan måndag får jag påminna honom. Igår bokade jag frisören till bröllopsdagen samt en tid en vecka innan för klipp, färg och provuppsättning.


    Jag har förvandlats till någon sorts bröllopsshoppoholic! Förrut fanns det massor av saker att leta efter och köpa, men nu när jag börjar bli färdig letar jag ändå. Igår klickade jag hem en pyjamas på hm (på rea för 59 kr) att sova i på bröllopsnatten. Har redan köpt underklädr men tyckte den var så fin OCH billig. Men nu är det färdighandlat!


    Det finns ju hur mycket som helst att köpa, trevligt med en hemsida.
    Ja e lååångt i från färdig, dom har så fina underkläder på bonprix men även på hm
    ska ut o kolla nån dag.
  • Selma

    Länge sen jag vart in och skrivit nåt..

    Nu är det mindre än 2 månader kvar tills vi gifter oss! Oh my! Vi bestämde ju oss i juli, så vi har ju haft fart på från början, men ;)

    Imorn ska jag och prova min klänning jag satt undan. Ska även prova andra. Hoppas på att kunna bestämma mig helt och hållet imorn! :)

    Hur har ni tänkt ang bilder? Vi ska fotas utomhus om vädret tillåter innan vigseln. Ifall det är slask så kan man ju se för jävlig ut innan man är gift.. :/ Och tar man helt enkelt på vigselring till fotograferingen, fast man ännu inte är gift? Hur gör ni med blommor? 2 uppsättningar?

    Jag har även kommit fram till att vi inte ska ha traditionell bröllopstårta.. Jag vill antingen ha en liten tårta åt mig och mannen och mindre likadana åt gästerna. Eller cupcakes. Eller en tårta i våningar som liksom sitter ihop.. om ni förstår hur jag menar? :) 

  • malin martin

    lia: jag ville också ha färgade skor och hade jättesvårt att hitta i rätt färg (silver) så jag köpte ett par vanliga bröllopsskor på en brudbutik sedan skickade de iväg dem till leverantören för färgning till mitt val, kunde lämna in ett färgprov som de sedan matchade ihop skorna med. Jättebra tips...blev super nöjd.

    Red: vilken underbar meny...tyvär är jag inte alls förtjust i lamm...vi har valt hjortstek då jag är ruggit förtjust i vilt kött. Återkommer med våran meny efter vi provsmakat den på fredag.

    Vi har även bestämt låtar...jag kommer gå in med min mamma till everyting I do I do it for you
    Våran solist komme sedan sjunga Du är allt och From this moment on
    Första dansen kommer att gå till bed of rose spelat på piano av min blivandes barndomskompis

  • 120530
    Selma skrev 2011-11-02 19:02:19 följande:
    Länge sen jag vart in och skrivit nåt..

    Nu är det mindre än 2 månader kvar tills vi gifter oss! Oh my! Vi bestämde ju oss i juli, så vi har ju haft fart på från början, men ;)

    Imorn ska jag och prova min klänning jag satt undan. Ska även prova andra. Hoppas på att kunna bestämma mig helt och hållet imorn! :)

    Hur har ni tänkt ang bilder? Vi ska fotas utomhus om vädret tillåter innan vigseln. Ifall det är slask så kan man ju se för jävlig ut innan man är gift.. :/ Och tar man helt enkelt på vigselring till fotograferingen, fast man ännu inte är gift? Hur gör ni med blommor? 2 uppsättningar?

    Jag har även kommit fram till att vi inte ska ha traditionell bröllopstårta.. Jag vill antingen ha en liten tårta åt mig och mannen och mindre likadana åt gästerna. Eller cupcakes. Eller en tårta i våningar som liksom sitter ihop.. om ni förstår hur jag menar? :)

    Vi har bestämt oss för att ta bilderna inomhus i lokalen där vi skall ha festen. Det är en jättefin lokal med tegelvalv och blyinfattade glasdörrar, så det blir nog inte svårt att hitta fina miljöer. Vår fotograf sade att det är mer jobb med att vara inomhus, så vi förbereder allting för inomhusfotografering och skulle det vara fint väder är det ingen problem att gå ut och ta ett par bilder där.


    Vigselringen borde man ju ta på, bra att du sade det för det hade jag inte tänkt på!


    Jag tänker inte ha två uppsättningar blommor, är alldeles för ointresserad av blommor för det :) Säger floristen att de håller för att vara ute i några minuter tar jag med dem, annars får de bara vara med på inomhusbilderna.


    Jag vill också ha minitårtor! Jag väntar på ett pris ifrån konditorn på hur mycket dyrare det blir, är det inte för mycket tar vi det :)


     

  • 120530
    malin martin skrev 2011-11-02 21:03:41 följande:
    Red: vilken underbar meny...tyvär är jag inte alls förtjust i lamm...vi har valt hjortstek då jag är ruggit förtjust i vilt kött. Återkommer med våran meny efter vi provsmakat den på fredag.
    Tack, jag är jättenöjd och tror det kommer bli supergott! Vi tycker också om viltkött, men det var en av sakerna vi bestämt oss ifrån början att INTE ha. Mb2 och hans familj jagar och familjen är i princip självförsörjande på kött, så vilt äter vi fyra gånger i veckan!
  • 120530

    Åååå, nu är jag nervös. Guldsmedsbutiken hörde av sig igår men jag missade samtalet. Mb2 skall ringa idag så då för vi äntligen veta. Hoppas det löser sig och att vi får våra 15%, och förhoppningsvis lite till...

  • Selma

    Red: hoppas det löser sig ang era ringar! 

    De ringde från guldsmedsaffären, min ring har kommit! :) Kul! Borde bara hitta 1300e (13 000 kronor cirka) nu då ;)

    Vill ni snälla hjäkpa mig ang klänningen? Har två semidåliga bilder på klänningarna det står mellan.. Längden är fel på dom både, måste kortas av. Verkligen synd att bilderna är så kassa :/ Man ser inte alla detaljer.



     

  • RiNa

    Båda är väldigt fina men min favorit är nog den översta. Vilken är skönast? Ser ut att vara olika färger på dem?

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012