• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • Januaribrud
    pärlan01 skrev 2011-10-26 17:09:12 följande:
    va till lindex förut o kolla lite vad mysiga vantarna va även boleron jätte fint va det =))
    Ja visst är de
  • Mahy
    Red skrev 2011-10-25 15:44:12 följande:
    Vi har ju samma datum (25.02.2012) och våra inbjudningar är inte skickade ännu. Vi tänker skicka dem 3 månader innan, alltså i slutet av november. Vi skickade ut save-the-date i juli, så alla vet ju om att de skall hålla den dagen!
    Vi skickade ut våra i fredags så vi har börjat få svar nu :) Verkar som de flesta ska komma! Känns kul!

    Vi har en vän som ska göra innehållet i festhäftena men sedan kommer min farbror som är designer att göra själva utformningen av dem :) Kommer nog bli bra!
  • Annixa

    Älskade tjejer vad kommer ni göra med erat hår!?

    Jag letar som en tok efter den perfekta diademet/tiaran men alla är ju så vackra!kan för tusan inte bestämma mig. kanske har vi skrivit tidigre här om det men vi kan väl skriva i så fall om det igen Skrattande

    Fy nu sitter jag här med magont, jag har varit här på nåt forum om kuvertavgift å många där tycker det är hemskt att man tar ut en avgift.
    Vi kommer att ha kuvertavgift mkt är för att annars har vi inte råd att bjuda alla vi vill ska komma plus att vi vill verkligen inte ha presenter/pengar av nån, det vi önskar oss är deras närvaro. Givetvis om vi hade oändligt med pengar så hade vi stått för allt men som det ser ut så kan vi inte, trots att vi har spart länge för att ha råd med det övriga som tillkommer!
    Vad tycker ni? Tycker ni oxå att vi är hemska!?

  • Mahy

    Red! Jag är helt pro kuvert avgift! Vi har inte det, men det ör för min sambo inte gillar det, men jag tycker det är grymt smidigt! Det är ju jättesvårt att komma på presenter! Men räkna med kommentarer, finns alltid nån som ska gnälla! Men det är ERT bröllop vill nan inte betala kuvert avgift så behöver man inte komma!

  • Annixa
    Mahy skrev 2011-10-27 18:43:56 följande:
    Red! Jag är helt pro kuvert avgift! Vi har inte det, men det ör för min sambo inte gillar det, men jag tycker det är grymt smidigt! Det är ju jättesvårt att komma på presenter! Men räkna med kommentarer, finns alltid nån som ska gnälla! Men det är ERT bröllop vill nan inte betala kuvert avgift så behöver man inte komma!
    Tack skönt att höra nåt positivt! Skrattande
  • 120530
    Annixa skrev 2011-10-27 18:36:20 följande:
    Älskade tjejer vad kommer ni göra med erat hår!?

    Jag letar som en tok efter den perfekta diademet/tiaran men alla är ju så vackra!kan för tusan inte bestämma mig. kanske har vi skrivit tidigre här om det men vi kan väl skriva i så fall om det igen Skrattande

    Fy nu sitter jag här med magont, jag har varit här på nåt forum om kuvertavgift å många där tycker det är hemskt att man tar ut en avgift.
    Vi kommer att ha kuvertavgift mkt är för att annars har vi inte råd att bjuda alla vi vill ska komma plus att vi vill verkligen inte ha presenter/pengar av nån, det vi önskar oss är deras närvaro. Givetvis om vi hade oändligt med pengar så hade vi stått för allt men som det ser ut så kan vi inte, trots att vi har spart länge för att ha råd med det övriga som tillkommer!
    Vad tycker ni? Tycker ni oxå att vi är hemska!?
    Håret tänker jag ha uppatt lite enkelt, med någon fläta eller tvinnan hårslinga. Typ som de populär Jessica Alba bilden Flört

    Vi skall inte ha kuvertavgift, men jag har absolut ingenting emot det. Ni är inte hemska! Så länge det är en rimlig summa blir det ju inte dyrare för gästerna eftersom man inte brukar köpa en present. 
  • 120530
    Mahy skrev 2011-10-27 18:43:56 följande:
    Red! Jag är helt pro kuvert avgift! Vi har inte det, men det ör för min sambo inte gillar det, men jag tycker det är grymt smidigt! Det är ju jättesvårt att komma på presenter! Men räkna med kommentarer, finns alltid nån som ska gnälla! Men det är ERT bröllop vill nan inte betala kuvert avgift så behöver man inte komma!
    Du menar nog Annixa Glad
  • 120530

    Jag sitter här och är toknervös Rynkar på näsan Orsakade en fettkläck i soffan, givetvis på den enda kudden som inte går att vända..  Gnuggade med Yes och torkade sedan bort det med ljummet vatten. Nu sitter jag som på nålar och väntar på att tyget skall torka så jag ser om där är en fläck eller ej... Inredning är min stora hobby och soffan var tokdyr, tyget har utgått så vi kan inte klä om dynan heller. Blir SÅ ledsen om det blir en fläck Rynkar på näsan Håll tummarna för mig..

  • Annixa
    Red skrev 2011-10-27 20:31:49 följande:
    Håret tänker jag ha uppatt lite enkelt, med någon fläta eller tvinnan hårslinga. Typ som de populär Jessica Alba bilden Flört

    Vi skall inte ha kuvertavgift, men jag har absolut ingenting emot det. Ni är inte hemska! Så länge det är en rimlig summa blir det ju inte dyrare för gästerna eftersom man inte brukar köpa en present. 
    Grejen är oxå att vi är en så himmla stor famil med många vänner, så det är svårt att dra gränsen, många skulle bli besvikna om dom inte fick dela dagen med oss. Skulle aldrig ta mer betalt än vad maten kostar, det kan jag tycka är lite fräckt dom som vill "tjäna" på bröllopet.

    Ja den frisyren har jag sett Skrattande Den är ju jätte fin!
    Red skrev 2011-10-27 20:36:25 följande:
    Jag sitter här och är toknervös Rynkar på näsan Orsakade en fettkläck i soffan, givetvis på den enda kudden som inte går att vända..  Gnuggade med Yes och torkade sedan bort det med ljummet vatten. Nu sitter jag som på nålar och väntar på att tyget skall torka så jag ser om där är en fläck eller ej... Inredning är min stora hobby och soffan var tokdyr, tyget har utgått så vi kan inte klä om dynan heller. Blir SÅ ledsen om det blir en fläck Rynkar på näsan Håll tummarna för mig..
    Jag håller tummarna! Hoppas den går bort! Vet hur du känner Men nu har vi tre kids så jag har gett upp med vår fina soffa! Längtar till dom blir lite större då ryker våran soffa!
  • Mahy

    haha förlåt jag satt med iphonen och barnvaktade så jag var inte helt fokuserad på¨tråden :) Har idag lärt mig att ketchup är tydligen helt okey att dricka rakt ur flaskan...Och att borsta tänderna kan man tydligen göra fast att man hänger upp och ner :)

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012