• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • Annixa

    Ja man blir glad å peppad när man får läsa om er! Hjärta

    Vi har oxå valt bort brudtärna å sånt. Vi har iställe två värdinnor, tycker inte toast master låter så kul, så dom har samma uppgift men heter värdinnor, dom ska ta emot alla gud vad heter det....Obestämd ni vet svaren från inbjudan, skrattar. plus att dom ska fixa program/festhäfte, tydligen är det nåt inte vi får veta Skrattande. Känns skönt att dom fixar det. Så jag kan tyvärr inte komma med nåt tips om det Red!

    Känner mig dock stressad då våra inbjudan inte är skickade än, vi tre ska försöka hinna klart med det imorgon!
    Har ni alla fått iväg erat?

  • 120530
    Annixa skrev 2011-10-25 15:27:28 följande:
    Ja man blir glad å peppad när man får läsa om er! Hjärta

    Vi har oxå valt bort brudtärna å sånt. Vi har iställe två värdinnor, tycker inte toast master låter så kul, så dom har samma uppgift men heter värdinnor, dom ska ta emot alla gud vad heter det....Obestämd ni vet svaren från inbjudan, skrattar. plus att dom ska fixa program/festhäfte, tydligen är det nåt inte vi får veta Skrattande. Känns skönt att dom fixar det. Så jag kan tyvärr inte komma med nåt tips om det Red!

    Känner mig dock stressad då våra inbjudan inte är skickade än, vi tre ska försöka hinna klart med det imorgon!
    Har ni alla fått iväg erat?
    Vi har ju samma datum (25.02.2012) och våra inbjudningar är inte skickade ännu. Vi tänker skicka dem 3 månader innan, alltså i slutet av november. Vi skickade ut save-the-date i juli, så alla vet ju om att de skall hålla den dagen!
  • Januaribrud
    Red skrev 2011-10-25 10:08:46 följande:

    Visst är det!


    Har ni börjat på era festhäften? Jag måste ta tag i det snart och behöver tips!


     


    Jag började med festhäftet rätt tidigt eftersom jag tycker det är så roligt att pyssla med allt som har med grafisk design att göra. Vet i stora drag vad jag vill ha med i häftet.


    Meny och bordsplacering/beskrivning av gästerna är med. Sedan har jag gjort en tidsaxel med bild och text som beskriver min och sambons tid tillsammans. Har ett uppslag där jag och sambon på var sin sida berättar om hur vi träffades (har vinklat historien lite till min fördel, blir roligare så ). Sambon har inte knåpat färdigt på sin berättelse än men jag antar att den kommer skilja sig lite från min


    Har även en sida där jag tänkte ha något pyssel typ korsord el likn. Har tio ordningsregler (humoristiska) för festen, beskrivning av gästerna i procenttal och barncitat om bröllop (kunde inte låta bli även om det är smörigt ).


    Har ett uppslag om mannen och kvinnan som jag kämpar med. Vill att det skall vara beskrivning av män och kvinnor utan att det för den sakens skull blir klichéartade beskrivningar och sexistiska skämt. Svårt att hitta bra, roliga grejer till detta uppslag.


    Allsång vid middagen och därav sånger i häftet har vi valt bort. Min familj är visserligen musikalisk och älskar att sjunga men sambons familj är precis tvärtom så vi valde bort det. Inte så roligt om några sjunger av hjärtans lust och andra sitter och önskar att de vore någon annanstans. Blir nog några musikaliska inslag ändå under kvällen om jag gissar rätt


    Tar gärna emot mer tips om festhäftet från dig eller andra i tråden om ni har några bra på lager.

  • Annixa
    Red skrev 2011-10-25 15:44:12 följande:
    Vi har ju samma datum (25.02.2012) och våra inbjudningar är inte skickade ännu. Vi tänker skicka dem 3 månader innan, alltså i slutet av november. Vi skickade ut save-the-date i juli, så alla vet ju om att de skall hålla den dagen!
    Gud så skönt att höra! Skrattande
  • Januaribrud

    Hmmm...varför klumpar den ihop all text i inlägg jag skriver även om jag har hoppat ner en rad och det ser rätt ut i rutan innan jag postar inläggget. Hoppas det går att läsa iaf.

  • 120530
    Januaribrud skrev 2011-10-25 16:10:57 följande:

    Jag började med festhäftet rätt tidigt eftersom jag tycker det är så roligt att pyssla med allt som har med grafisk design att göra. Vet i stora drag vad jag vill ha med i häftet.


    Meny och bordsplacering/beskrivning av gästerna är med. Sedan har jag gjort en tidsaxel med bild och text som beskriver min och sambons tid tillsammans. Har ett uppslag där jag och sambon på var sin sida berättar om hur vi träffades (har vinklat historien lite till min fördel, blir roligare så ). Sambon har inte knåpat färdigt på sin berättelse än men jag antar att den kommer skilja sig lite från min


    Har även en sida där jag tänkte ha något pyssel typ korsord el likn. Har tio ordningsregler (humoristiska) för festen, beskrivning av gästerna i procenttal och barncitat om bröllop (kunde inte låta bli även om det är smörigt ).


    Har ett uppslag om mannen och kvinnan som jag kämpar med. Vill att det skall vara beskrivning av män och kvinnor utan att det för den sakens skull blir klichéartade beskrivningar och sexistiska skämt. Svårt att hitta bra, roliga grejer till detta uppslag.


    Allsång vid middagen och därav sånger i häftet har vi valt bort. Min familj är visserligen musikalisk och älskar att sjunga men sambons familj är precis tvärtom så vi valde bort det. Inte så roligt om några sjunger av hjärtans lust och andra sitter och önskar att de vore någon annanstans. Blir nog några musikaliska inslag ändå under kvällen om jag gissar rätt


    Tar gärna emot mer tips om festhäftet från dig eller andra i tråden om ni har några bra på lager.


    Vad långt du kommit! Detta är vad jag tänkt ha med än så länge, och det mesta har ju du redan! Observera att jag tänkt det, jag har inte gjort det ännu...


    - Välkomsttext, och på baksidan en dålig engelska översättning som är tänkt att vara lite skojig.


    - Meny


    - Gästbeskrivningar


    - Bordsplacering


    - Tidsaxel


    Beskrivning om hur vi träffades var en bra ide, det skall jag fundera på. Allsång skall vi absolut inte ha, det passar varken familj eller vänner. Hur har du gjort för att få sidorna att stämma när man skriver ut det? Känns jättepyssligt!

  • Januaribrud
    Red skrev 2011-10-25 16:42:41 följande:

    Vad långt du kommit! Detta är vad jag tänkt ha med än så länge, och det mesta har ju du redan! Observera att jag tänkt det, jag har inte gjort det ännu...


    - Välkomsttext, och på baksidan en dålig engelska översättning som är tänkt att vara lite skojig.


    - Meny


    - Gästbeskrivningar


    - Bordsplacering


    - Tidsaxel


    Beskrivning om hur vi träffades var en bra ide, det skall jag fundera på. Allsång skall vi absolut inte ha, det passar varken familj eller vänner. Hur har du gjort för att få sidorna att stämma när man skriver ut det? Känns jättepyssligt!


    Vet att många gör det i publisher och att programmet sedan fixar så allt kommer på rätt sida. Jag har dock gjort mitt i word. Jag gjorde en mall innan. Jag numrerade varje sida och skrev vad jag ville ha på den sidan. Sedan när du plockar isär mallen ser du ju vad som skall placeras på vilket uppslag för att allt skall bli rätt i utskriften. Lite klurigt är det...


     


    Texten skriver jag in i två textboxar på varje uppslag som representerar respektive sida. Man kan kanske även använda kolumnfunktionen och dela in i två kolumner en för varje uppslag. Oj vilken rörig beskrivning, hoppas du fattar


     


    Kul idé med den engelska översättningen och skönt att höra att fler väljer bort allsången

  • malin martin

    Jag kommer lägga till min blivandes efternamn men behålla mitt, just för att jag har ett kort och vill inte ta bort det helt.

    När det kommer till festprogrammet har jag en tanke på att ha med;
    ordningsregler (många av oss har varit studenter och har vanan inne från sittningar)
    meny
    tidslinje
    presentation av gästerna tillsammans med bordsplaceringen
    lite roliga bilder på oss vi gjort hos en modell agentur
    % lista på gästerna
    några ord om kärlek

  • pärlan01
    Januaribrud skrev 2011-10-23 11:11:59 följande:


    Blev en tur till Lindex igår. Hittade en jättesöt fuskpälsbolero till min dotter som ska vara brudnäbb. Hittade också ett par söta vita vantar till mig själv. Syns inte på bilden men de är även lite "fluffiga"och kommer nog passa bra till min fuskpälsjacka.
    va till lindex förut o kolla lite vad mysiga vantarna va även boleron jätte fint va det =))
  • pärlan01
    Red skrev 2011-10-25 10:08:46 följande:

    Visst är det!


    Har ni börjat på era festhäften? Jag måste ta tag i det snart och behöver tips!


     


    vi har inga festhäften, vi ska ju bara ha lite smörgåstårta o bröllopstårta kaffe m,m.
    sen kommer vi ha en liten fest senare =))
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012