• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • pärlan01

    Vi kommer ha alkoholfritt på vårat bröllop för det finns några som e lite för glada i alkohol så vi hoppar över det. Vill minnas den största dagen i mitt liv som en bra dag,
    Va på ett bröllop där det slutatde med ambulans =(  
    Så  det blir  kaffe dricka alkoholfri shampange =)

  • Mahy
    pärlan01 skrev 2011-10-13 09:02:57 följande:
    Vi kommer ha alkoholfritt på vårat bröllop för det finns några som e lite för glada i alkohol så vi hoppar över det. Vill minnas den största dagen i mitt liv som en bra dag,
    Va på ett bröllop där det slutatde med ambulans =(  
    Så  det blir  kaffe dricka alkoholfri shampange =)
    Jag är sugen på det med...Men sambon säger tvär nej...Vi ska prata med barpersonalen så de servera så utspädda drinkar som möjligt! och ser upp med vissa människor...suck...egentligen är det bara 1 jag oroar mig över de andra vet jag kan skärpa sig om jag säger åt dem att ta det lugnt...
  • Moon River

    Vi ska ha trerätters meny och sedan bröllopstårta. Det ingår brudskål, ett glas vin per rätt samt avec. 
    En person kommer dessutom att ha totalt alkoholförbud tyvärr, men vi tycker inte att det ska behöva förstöra för alla andra så det kommer att finnas en betalbar.
    Vår fest ska hållas på en restaurang.


  • 120530

    Jag är lite fundersam för vad barnotan kommer gå på!

    Det är det enda vi inte har fast pris på, det beror ju såklart på vad/hur mycket folk kommer dricka.  Det räknar med 2 glas champange, 5 glas vin och 1 avec per person i vårt kuvertpris. Vi räknar med att de flesta kommer vara ganska nöjda efter det! Några kör, någon är gravid och någon dricker inte, så vi hoppas lite att det det vi "tjänar" på att de inte dricker räcker till den öppna baren efteråt. Några tusen extra gör inte så mycket men jag hoppas verkligen att det inte blir mer än 3-4000!

  • Mahy

    Nu verkar det som att det är flera här som har människor som dricker för mycket som ska komma på bröllopet, Hur har hur/ska ni tackla problemet? Ska ni prata med dem? Jag är mest rädd för att hon ska sparka bakut, jag vet hur lättstött hon är angående alkhol...och jag orkar inte med en fight...(konflikträdd) Men samtidigt vet jag att blir hon för full kommer hon ge sig på mig och mamma och vara hemsk helt enkelt. När hon är nykter tycker jag väldigt mycket om henne, och jag har fram tills nu helt enkelt undvikit att träffa en henne full och svara inte när hon ringer på kvällarna...Men nu i och med bröllopet drar det saker till sin spets...suck...Hur skulle ni gjort? Pratat med henne, bett någon annan att prata med henne?

  • Moon River
    Mahy skrev 2011-10-13 11:32:13 följande:
    Nu verkar det som att det är flera här som har människor som dricker för mycket som ska komma på bröllopet, Hur har hur/ska ni tackla problemet? Ska ni prata med dem? Jag är mest rädd för att hon ska sparka bakut, jag vet hur lättstött hon är angående alkhol...och jag orkar inte med en fight...(konflikträdd) Men samtidigt vet jag att blir hon för full kommer hon ge sig på mig och mamma och vara hemsk helt enkelt. När hon är nykter tycker jag väldigt mycket om henne, och jag har fram tills nu helt enkelt undvikit att träffa en henne full och svara inte när hon ringer på kvällarna...Men nu i och med bröllopet drar det saker till sin spets...suck...Hur skulle ni gjort? Pratat med henne, bett någon annan att prata med henne?
    Har precis samma bekymmer.
    I mitt fall är det svärmor det handlar om och sambon får ta det snacket. Hoppas också att svägerskorna kan vara lite back-ups om hon ändå skulle få i sig alkohol.
  • pärlan01
    Mahy skrev 2011-10-13 11:32:13 följande:
    Nu verkar det som att det är flera här som har människor som dricker för mycket som ska komma på bröllopet, Hur har hur/ska ni tackla problemet? Ska ni prata med dem? Jag är mest rädd för att hon ska sparka bakut, jag vet hur lättstött hon är angående alkhol...och jag orkar inte med en fight...(konflikträdd) Men samtidigt vet jag att blir hon för full kommer hon ge sig på mig och mamma och vara hemsk helt enkelt. När hon är nykter tycker jag väldigt mycket om henne, och jag har fram tills nu helt enkelt undvikit att träffa en henne full och svara inte när hon ringer på kvällarna...Men nu i och med bröllopet drar det saker till sin spets...suck...Hur skulle ni gjort? Pratat med henne, bett någon annan att prata med henne?
    vi har berättat för dom att bröllopet är alkoholfritt sen är det upp till dom att komma eller inte. vi sa det är våran dag ock det finns folk som kommer många mil sen mycket barn då tycker vi att det inte behövs alkohol. Man kan ha roligt utan med.
    Bara längtar till STORA DAGEN kommer.

    Så försök att prata med henne.
  • Selma

    Eftersom vi ska ha ett litet bröllop så ska vi bjuda på välkomstskål (champagne) och så blir det tre rätters med vin till. Sen tårta med konjak/likör. Sen blir det så att om nån vill ha mer utöver det så får de beställa in mer dricka på egen bekostnad.

    Dendär varma boleron är fin, jag har kollat på den på Lightinthebox. Men märkte som nån av er att den bara fanns i one size och jag är nog för stor för den :( Men idag ska jag och hämta min bolero i stl större från posten, hoppas att den passar.

    Synd att jag inte fick nån respons på klänningen jag satt upp.. inte nån som har en åsikt? :)

  • pärlan01
    Selma skrev 2011-10-13 14:21:26 följande:

    Eftersom vi ska ha ett litet bröllop så ska vi bjuda på välkomstskål (champagne) och så blir det tre rätters med vin till. Sen tårta med konjak/likör. Sen blir det så att om nån vill ha mer utöver det så får de beställa in mer dricka på egen bekostnad.

    Dendär varma boleron är fin, jag har kollat på den på Lightinthebox. Men märkte som nån av er att den bara fanns i one size och jag är nog för stor för den :( Men idag ska jag och hämta min bolero i stl större från posten, hoppas att den passar.

    Synd att jag inte fick nån respons på klänningen jag satt upp.. inte nån som har en åsikt? :)


    vart har du satt ut din klänning?? jag har ej sett den =(
  • 120530
    Selma skrev 2011-10-13 14:21:26 följande:

    Eftersom vi ska ha ett litet bröllop så ska vi bjuda på välkomstskål (champagne) och så blir det tre rätters med vin till. Sen tårta med konjak/likör. Sen blir det så att om nån vill ha mer utöver det så får de beställa in mer dricka på egen bekostnad.

    Dendär varma boleron är fin, jag har kollat på den på Lightinthebox. Men märkte som nån av er att den bara fanns i one size och jag är nog för stor för den :( Men idag ska jag och hämta min bolero i stl större från posten, hoppas att den passar.

    Synd att jag inte fick nån respons på klänningen jag satt upp.. inte nån som har en åsikt? :)


    Hur många gäster är ni? Vi har också ett litet bröllop Glad Vi har bjudit 38 st men tror och hoppas att vi blir ca 30 st.

    Klänningen var jättefin! Enkel och stilren, jag gilar bar rygg också. Hade du lagt undan den i butiken?
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012