• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • Januaribrud
    Red skrev 2011-10-10 09:54:20 följande:
    Fina skor! Tror inte det gör något att de är svarta. Jag tänker också ha svarta skor när i är utomhus. Jag provade ju min klänning i helgen med mina vita bruskor. De syns inte alls Glad

    Tack, jag köpte dem på Deischmann för 349 kr Ville ha svarta för då tror jag jag använder dem mer innan/efter bröllopet. Som du säger så syns de ju inte så mycket. Får hoppas att det är snö så kan jag gräva ner fötterna lite i den


    Angående dina örhängen är de ju jättefina de du har köpt men jag måste hålla med om att klassiska pärlor nog skulle vara väldigt fint till. Då kommer ju ditt underbara halsband (fortf avundsjuk hihi) synas mer. Som sagt bäst att välja när du ser helheten. Längtar efter att prova min klänning nu!

  • Mahy
    Red skrev 2011-10-10 10:05:27 följande:
    Planeringsuppdatering Glad

    - Inbjudningskorten har kommit och var jättefina. 
    - Klänningen är provad med alla accessoarer.
    - Mb2 hittade kläder i helgen så nu är han färdig Glad
    - Vår vän har fått tillstånd att viga oss!!
    - Min mamma har också hittat klänning i samma butik som jag.
    - Sminkös är bokad

    Att göra:
    - Kuverten skall addresseras och de skickas i slutet av november.
    - Skall försöka gå ned något kilo.
    - Förbereda vigselakten eftersom vi har borglig vigsel
    - Bestämma musik så att våra musiker kan börja öva
    - Klänningen skall provas igen i januari
    - Ringa min frisör i början av november för att boka provuppsättning
    Så skönt att ni har fått så mycket gjort nu!

    Vi har nu finally bokat lokal, och kyrka, Vi ille ju ju ha borgligt men det gick inte i slutändan :( Så nu är kyrkan bokad! Men det är i allafall världens finaste kyrka enligt mig :) (den är rosa) Vi har även bestämt 2 låtar som ska spelas under cermonin, vi har bestämt vilka inbjudningar vi ska ha och ska sätta oss och beställa dem nu i veckan! Vi har även pratat med tjejen som vi ville skulle göra vår tårta, hon gör inte så många per år så det är inte så lätt att få henne! Men vi lyckades! ´Känns som att vi börjar komma någonstans!
  • 120530
    Mahy skrev 2011-10-10 13:55:06 följande:
    Så skönt att ni har fått så mycket gjort nu!

    Vi har nu finally bokat lokal, och kyrka, Vi ille ju ju ha borgligt men det gick inte i slutändan :( Så nu är kyrkan bokad! Men det är i allafall världens finaste kyrka enligt mig :) (den är rosa) Vi har även bestämt 2 låtar som ska spelas under cermonin, vi har bestämt vilka inbjudningar vi ska ha och ska sätta oss och beställa dem nu i veckan! Vi har även pratat med tjejen som vi ville skulle göra vår tårta, hon gör inte så många per år så det är inte så lätt att få henne! Men vi lyckades! ´Känns som att vi börjar komma någonstans!
    Visst är det kul när det går framåt och man kan bocka av på sin "att göra lista" Glad Varför gick det inte att ha borglig vigsel?
  • Mahy
    Red skrev 2011-10-10 14:14:50 följande:
    Visst är det kul när det går framåt och man kan bocka av på sin "att göra lista" Glad Varför gick det inte att ha borglig vigsel?
    För att lokalen vi hade tänkt ha vår vigsel i, var helt plötsligt upptagen...Och alla andra tillräckligt stora lokaler var jättedyra :( Och stadshuset är bara öppet mån-fre plus att de bara tillåter 10 personer på vigseln...och det känns trist! jag har släkt som flyger in för att komma på bröllopet, känns riktigt riktigt trist att de inte får vara med! Och det för kallt att gifta sig ute i feb...Men men...Det är bara att se det positiva i det! Kyrkan är ju fantastisk vacker! Blir väldigt stämmningfullt och tack vare detta kan alla mina små kusiner och vänner som egentligen bara var inbjudna till bröllopsfesten komma oxå! Men ajg kan inte fatta att det ska vara helt omöjligt att gifta sig borgligt på ett mysigt sätt utan att betala stora summor om man inte vill gifta sig på stadshuset! Tror folk att bara för att man vill gifta sig borgligt vill man ha ett budget bröllop?
  • 120530
    Mahy skrev 2011-10-10 15:52:13 följande:
    För att lokalen vi hade tänkt ha vår vigsel i, var helt plötsligt upptagen...Och alla andra tillräckligt stora lokaler var jättedyra :( Och stadshuset är bara öppet mån-fre plus att de bara tillåter 10 personer på vigseln...och det känns trist! jag har släkt som flyger in för att komma på bröllopet, känns riktigt riktigt trist att de inte får vara med! Och det för kallt att gifta sig ute i feb...Men men...Det är bara att se det positiva i det! Kyrkan är ju fantastisk vacker! Blir väldigt stämmningfullt och tack vare detta kan alla mina små kusiner och vänner som egentligen bara var inbjudna till bröllopsfesten komma oxå! Men ajg kan inte fatta att det ska vara helt omöjligt att gifta sig borgligt på ett mysigt sätt utan att betala stora summor om man inte vill gifta sig på stadshuset! Tror folk att bara för att man vill gifta sig borgligt vill man ha ett budget bröllop?
    Tråkigt för er! Vi skall gifta oss borgligt och vigseln skall vara på samma ställe som vi har bröllopsfesten på. Det blir i ett eget rum som de ställer iordning och pytar med stolar, blommor och levande ljus. Att vara i rummet ingick i priset för lokalen (5000) men om vi vill att de skulle fixa oxh pynta tar de 2000 kr extra vilket vi tyckte var helt ok.
  • Januaribrud

    Igår eftermiddag skickade jag våra inbjudningar! Ska bli så kul att se vad vi får för reaktioner nu på eftermiddagen då våra gäster har hämtat sin post. Vi har hållt bröllopsplanerna hemliga för alla utom våra föräldrar så det är många som kommer bli överraskade

  • 120530
    Januaribrud skrev 2011-10-11 08:09:07 följande:

    Igår eftermiddag skickade jag våra inbjudningar! Ska bli så kul att se vad vi får för reaktioner nu på eftermiddagen då våra gäster har hämtat sin post. Vi har hållt bröllopsplanerna hemliga för alla utom våra föräldrar så det är många som kommer bli överraskade


    Spännande!
  • Januaribrud

    Red: Får man fråga var du har köpt din bolero? Jag har kommit på att jag nog behöver en bolero och din var fin och döljer inte så mycket av klänningen.

  • 120530
    Januaribrud skrev 2011-10-11 08:11:19 följande:
    Red: Får man fråga var du har köpt din bolero? Jag har kommit på att jag nog behöver en bolero och din var fin och döljer inte så mycket av klänningen.
    Jag har beställt den ifrån Lightinabox.com. Jag köpte den och en långärmad för ca 500 kr inkl. frakt och tull, var jättenöjd med båda!
  • pärlan01

    när jag har sett andras klänningar vill jag visa den klänningen jag ska ha, bara längtar till den kommer Glad


Svar på tråden Vinterbrudar - 2012