• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • 120530
    Wintercandles skrev 2011-10-04 18:58:29 följande:
    Ingen risk att det kommer att se översminkat ut om någon som är kunnig lägger sminket. En tunn bas i samma nyans som halsen, markerade ögon (dvs franskant, fransar och globlinjen med brun skugga) och rouge i en ljus nyans som passar ert ansikte så kommer det absolut se naturligt men ändå lagom sminkat ut. Sen kommer det osminkat ut på korten om man inte markerar ögon lite mer än vanligt. 30% försvinner :(
    Som jag skrev är jag inte mest rädd för att ser överminkad ut, snarare för att se ut som vanligt Flört Jag har blivit sminkad två gånger på make-up store och inte blivit alls nöjd. Det verkar som om sminköserna har svårt (är ovana kanske) vid mina färger..

    Sminket jag fick till min bal var jag ganska nöjd med men i efterhand ser jag alldeles för brun ut på korten. För brun har jag blivit en annan gång också när jag blev sminkad när jag och mamma på på spa. Hon började gapskratt när vi möttes efter behandlingarna och jag försökte torka bort smink i hissen med badrocksärmen för att ingen skulle se mig när vi kom ned till receptionen Tungan ute
  • malin martin

    Mahy
    jättekul att vi har så liknande tankar om tallkottar, vi ska också ha dem som placerkort hållare =) Vi ha plockat en hel säck kottar på en plats som betyger mycket för mig.
    Jättefint ställe ni ska vara på verkligen, är det vigsel och fest på samma ställe?
    Vi gifter oss på Loka brunn (källan till loka vattnet) www.lokabrunn.se

  • malin martin


    ska ha en liknande denna bukett, dock inga gröna blad runtom utan istället gråakligt trulls. Och istället för björnbär blir det tallkottar. Även lite hjärtan på tråd kommer vara lindade runt det hela.
  • Evelinas

    Nu har jag köpt tapetprover att göra placeringskorten av, ska skriva namnen med guldpenna, tror det blir riktigt snyggt. Tog lite olika tapeter men alla går i grönt eftersom det är färgtemat.

  • 120530
    malin martin skrev 2011-10-06 20:39:52 följande:


    ska ha en liknande denna bukett, dock inga gröna blad runtom utan istället gråakligt trulls. Och istället för björnbär blir det tallkottar. Även lite hjärtan på tråd kommer vara lindade runt det hela.
    Superfin bukett!
  • 120530

    Nu har jag bokat sminkös Glad Hon är lärare på en stylistutbildning och jobbar även för bröllopsmagasinet som sminkös/stylist så det bli säkert jättebra. Skall ses i januari för provsmink!

    I eftermiddag skall jag prova klänningen för första gången och träffa sömerskan som skall ta av släpet och lägga upp den till rätt längd. Ska äntligen få prova hela min outfit med skor, bolero, underkläder och smycken Glad

  • pärlan01
    Red skrev 2011-10-07 07:30:12 följande:
    Nu har jag bokat sminkös Glad Hon är lärare på en stylistutbildning och jobbar även för bröllopsmagasinet som sminkös/stylist så det bli säkert jättebra. Skall ses i januari för provsmink!

    I eftermiddag skall jag prova klänningen för första gången och träffa sömerskan som skall ta av släpet och lägga upp den till rätt längd. Ska äntligen få prova hela min outfit med skor, bolero, underkläder och smycken Glad
    å vad roligt. bara längtar till min klänning kommer i november Glad
  • Januaribrud
    Red skrev 2011-10-07 07:30:12 följande:
    Nu har jag bokat sminkös Glad Hon är lärare på en stylistutbildning och jobbar även för bröllopsmagasinet som sminkös/stylist så det bli säkert jättebra. Skall ses i januari för provsmink!

    I eftermiddag skall jag prova klänningen för första gången och träffa sömerskan som skall ta av släpet och lägga upp den till rätt längd. Ska äntligen få prova hela min outfit med skor, bolero, underkläder och smycken Glad

    Kul att du verkar ha hittat en så duktig sminkös.


     


    Vad roligt att få prova klänningen och hela din outfit. Du får uppdatera och berätta senare

  • Januaribrud

    Har en riktigt kort frisyr och har funderat på hur jag ska ha mitt hår på bröllopsdagen. Har kommit fram till att jag inte vill spara ut det för att kunna sätta upp det. Det korta håret är ju jag och så vill jag se ut även på bröllopet. Har letat efter håraccesoarer men inte riktigt hittat något jag har velat ha. Häromdagen var jag hemma hos mamma och hon plockade fram en hel låda med fina spetsband som min mormor har gjort. Helt underbart fina! Så nu har jag bestämt mig för att ha ett av mormors spetsband i kombination med ett sidenband med inspiration av bilderna nedan. Då har jag ju fixat "något gammalt" också


  • 120530
    Januaribrud skrev 2011-10-07 08:16:24 följande:
    Har en riktigt kort frisyr och har funderat på hur jag ska ha mitt hår på bröllopsdagen. Har kommit fram till att jag inte vill spara ut det för att kunna sätta upp det. Det korta håret är ju jag och så vill jag se ut även på bröllopet. Har letat efter håraccesoarer men inte riktigt hittat något jag har velat ha. Häromdagen var jag hemma hos mamma och hon plockade fram en hel låda med fina spetsband som min mormor har gjort. Helt underbart fina! Så nu har jag bestämt mig för att ha ett av mormors spetsband i kombination med ett sidenband med inspiration av bilderna nedan. Då har jag ju fixat "något gammalt" också


    Roligt att få med något ifrån familjen!
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012